Fyfasan_InnleggNO Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Heisann! Jeg er helt ny gamer og trenger litt elementær hjelp.... Har akkurat prøvd AOC (mitt første MMO spill) og skjønner at for å henge med kan jeg ikke fortsette å være en "clicker", men er avhengig av å styre med musa og bruke comboer etc med tastaturet. Folk snakker om key-bindings etc noe jeg ikke aner hvordan man gjør.... Så spm mitt er: Hvordan fungerer key-binding og hvordan gjør jeg det? (husk jeg er HELT fersk gamer og har heller ikke de beste pc kunskaper...lol) Hvis noen kunne hjelpe meg litt her hadde jeg satt stor pris på det - ønsker jo ikke å være en noob for alltid På forhånd takk! Lenke til kommentar
Licht Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 (endret) Nå er det en stund siden jeg spilte AoC, men jeg er rimelig sikker på at du kan velge keybinds om du i spillet trykker Escape, finner Options og derfra leter deg fram til Controls, Key Configuration, eller noe i den retningen. Så er det bare å finne funksjonen du vil binde, trykke på den, og så trykke på knappen du vil binde den til. I AoC har du allerede en del default-binds. Q, E og 1-3 tilsvarer slag i de korresponderende retningene, mens tallene fra fire og oppover er de påfølgende rutene på hotbaren din. Hvis du er soldier, rogue, bear shaman eller HoX ville jeg bare beholdt det slik. Om du er en caster kan du trygt droppe melee-retningsknappene som strengt tatt tar opp de beste bindingene dine, men da uten å være verdt plassen. Avhengig av hvor store hender du har, så er det et område rundt WASD som du kan nå med fingrene uten å flytte hånden. Prøv å ha så mange bindinger som mulig innenfor det området. For min del blir det 1-7, q, e, z, x, c, f, og r, pluss <-knappen. For å få flere bindinger i samme område kan du også bruke Shift+<tast> eller Ctrl+<tast>. Å bruke Shift i AoC går bra til tross for sprintingen, fordi den bare aktiveres i det du kombinerer Shift med WASD. Har du en mus med mange knapper, bruk og rekonfigurer dem også. Dette kan du i grunn bruke uansett PC-spill, men det er kanskje særlig aktuelt i MMO-er på grunn av mengden evner o.l. man ofte bruker. Endret 26. januar 2011 av Zealuu Lenke til kommentar
Fyfasan_InnleggNO Skrevet 26. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2011 Nå er det en stund siden jeg spilte AoC, men jeg er rimelig sikker på at du kan velge keybinds om du i spillet trykker Escape, finner Options og derfra leter deg fram til Controls, Key Configuration, eller noe i den retningen. Så er det bare å finne funksjonen du vil binde, trykke på den, og så trykke på knappen du vil binde den til. I AoC har du allerede en del default-binds. Q, E og 1-3 tilsvarer slag i de korresponderende retningene, mens tallene fra fire og oppover er de påfølgende rutene på hotbaren din. Hvis du er soldier, rogue, bear shaman eller HoX ville jeg bare beholdt det slik. Om du er en caster kan du trygt droppe melee-retningsknappene som strengt tatt tar opp de beste bindingene dine, men da uten å være verdt plassen. Avhengig av hvor store hender du har, så er det et område rundt WASD som du kan nå med fingrene uten å flytte hånden. Prøv å ha så mange bindinger som mulig innenfor det området. For min del blir det 1-7, q, e, z, x, c, f, og r, pluss <-knappen. For å få flere bindinger i samme område kan du også bruke Shift+<tast> eller Ctrl+<tast>. Å bruke Shift i AoC går bra til tross for sprintingen, fordi den bare aktiveres i det du kombinerer Shift med WASD. Har du en mus med mange knapper, bruk og rekonfigurer dem også. Dette kan du i grunn bruke uansett PC-spill, men det er kanskje særlig aktuelt i MMO-er på grunn av mengden evner o.l. man ofte bruker. Takk for info, skal prøves ut når jeg kommer hjem! Selv om jeg synes det virker vanskelig å skal nå helt bort til 6,7..må ha små hender.. Må nok en del trening til å "treffe" riktig knapp med så mange alternativer uten å se på tastaturet....men kommer vel med erfaring. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg bruker som regel å trykke på 1-5 med tastaturet, dersom spillet har flere knapper enn det blir det musen fra 6-9. Et alternativ er å bruke "alternativ hotbar". Dvs. du holder inne "alt" på tastaturet og en ny hotbar kommer opp, da kan du lett putte inn combos og spells som egentlig ville vært 6-9 til noe du treffer på tastaturet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå