Joachim_F Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Nye detaljer har funnet veien til nettet, inkludert informasjon om spillets størrelse. Les hele saken Lenke til kommentar
Visjoner_InnleggNO Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Et interessant og potensielt kontroversielt aspekt av hulene er at vanskelighetsgraden (og sannsynligvis også belønningene) er skalert, og vil låses til nivået spilleren hadde da han eller hun først gikk inn i dem. Er det mulig?? Skal de gjøre samme blunderen igjen som de gjorde med Oblivion? Lenke til kommentar
Nestea Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 seriøst? mysticism var et av mine favoritt "schools" i begge forgjengerne http://www.pcgamer.com/2010/07/16/ten-essential-oblivion-mods/ Nr.6 av disse er et stillig mod for kampsystemet. Håper det blir litt mer interessant å sloss i dette spillet enn det var i de andre. Lenke til kommentar
DagensDag Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 5 byer? mmmm skeptisk, jeg savnet litt større landsbyer i Oblivion. I utmarka hadde du bare små landsbyer. F. eks vært artig å kunne hatt din egne lille landsby med folk som jobba for deg. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 "Samtidig skal systemet være mer brutalt, med spesielle animasjoner for de avgjørende og drepende angrepene." Ikke si at de har sånne teite finishmoves som feks AoC har/hadde. Artig første gangen, en jævla pain når en har litt skills og critter hver jævla gang mot mindre mobs. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Er det mulig?? Skal de gjøre samme blunderen igjen som de gjorde med Oblivion? Dette er ikke som de gjorde i Oblivion. I Oblivion ville fiendene alltid være på ditt level om du kom tilbake senere også. Denne gangen vil de være på det nivået de ble skalert på første gang om du skulle komme tilbake. Altså, går du inn i en hule i level 2, og kommer tilbake på level 8, vil de fortsatt være skalert i forhold til level 2. Om jeg har forstått det rett. @Miles Teg: Jeg har fått inntrykk av at de skal tilpasse animasjonene bedre. For eksempel, stod du bak noen med en dolk i Oblivion og angrep ville det ikke se ut som et snikangrep. Denne gangen vil det faktisk se ut som om du hugger til og prøver å drepe fienden på første forsøk. Dette medfører sikkert mer spektakulære angrep også. Lenke til kommentar
Remmos Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 @Visjoner: dette systemet er jo ulikt det som var i Oblivion. Om du besøkte en hule på lvl 1 i O, og kom tilbake på lvl 10 så ville fiendene ha lvlet i takt med deg. I Skyrim, slik jeg forstår det så vil fiendene fremdeles være lvl 1 når du returnerer. @Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære. @Miles Teg: Kan aldri tenke meg at man må bruke disse finishing moves'a. Håper og tror i stedet at det blir nærmere mulighetene man får i mods til Oblivion som Nestea nevnte. Der kan man feks gjøre en sverdkombinasjon etter fienden har fått så og så mye skade for å forsøke kappe av hodet på motstanderen. Synes det systemet funket bra selv. Lenke til kommentar
Miles Teg Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Får håpe dere har rett, at "spesielle animasjoner" i utgangspunktet bare betyr flere forskjellige/smoothere animasjoner for forskjellige angrep. Men erfaringsmessig er det alltid noe grunn til å være skepsis når en markedsføringsdude begynner å snakke om slikt. Lenke til kommentar
Kharan Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Om jeg skal tolke skaleringsuttalelsen bokstavelig vil det si at alle fiender som *ikke* er i huler osv. ikke blir skalert, jfr. Fallout New Vegas. I det hele kan det se ut som om det blir en slags mellomløsning mellom skalering/ikke-skalering. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det vil altså si at jeg må drøye i det lengste med å utforske huler, eller blir det bare lousy loot... Lenke til kommentar
Bendit Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Ble ærlig talt skuffet over å lese det her, men er godt mulig vi missforstår hva de mener, eller at det er litt forenklet informasjon. Vi får se. Lenke til kommentar
audun.g Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 @Dagensdag: Kommer jo helt an på størrelsen vel? Var vel ikke så mange flere byer i Morrowind, men noen av dem (husker ikke navnet på hovedstaden dessverre) var jo svære. Er vel over en 6-7 store/større byer i Morrowind. Med Vivec som den klart største. Til sammen er det over 20 byer/landsbyer og det føltes mye mer episk enn i Oblivion, som bare har 8 byer/landsbyer (tror jeg). Jeg håper virkelig at det blir flere småbyer, sånn som i Morrowind, i tillegg til de fem store. Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Da kan jeg jo besøke alle huler på level 1 for så å komme tilbake senere på LV10 og sløye alle enkelt. Ligger vel et hulekart på nett 13 november tenker jeg. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg.. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Da kan jeg jo besøke alle huler på level 1 for så å komme tilbake senere på LV10 og sløye alle enkelt. Ligger vel et hulekart på nett 13 november tenker jeg. Ah, men da blir også looten tilsvarende rotten. Lenke til kommentar
Daffy4141 Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Liker ikke skaleringen, men forhåpentligvis betyr dette at man ikke vil få tilgang til hulene før man faktisk kan slakte monstre som er utfor hula. Men ærlig talt burde de ikke hatt skalering overhodet. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Det overrasker meg veldig at de i hele tatt vurderte å ta i bruk noe som bare ligner på skalering.. var det i hele tatt noen som likte skaleringen? Trodde den ble totalslaktet over alt?! Nesten så jeg tror de tar det med, selv om det nå gleder bare huler, bare for å ikke "innrømme en feil"?! Hmm.. Må si at også jeg ble meget skuffet over dette.. Litt av spenningen er jo å gå i ei hule uten aning av hva man kan møte/finne.. arg.. Synes egentlig ikke det høres så dum ut, greit nok det er fint om skalering betyr "andre dyr", ikke en level 20 common rat. Men at du møter vanskeligere dyr senere i spillet er ikke så dumt. Implmentasjonen har mye å si. Ellers er jeg ikke så opptatt av at slike spill strekker seg utover enorme områder, Fallout New Vegas er vesentlig mer innholdsrikt enn fallout 3, selv om kartet er mindre, og det er greit å slippe å bruke alt for mye tid på å gå rundt. AtW Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Jeg er av motsatt oppfatning. Jeg vil heller ha en større verden enn en mindre en som er tettpakket. Det føles latterlig teit å møte på grotter eller en form for ruinert fort rundt hvert eneste hjørne og bak hver eneste stein. Jeg ville mye heller sett at kartet var større og stedene mer spredt. Når man blander inn lengre view-distance og større detaljer over avstand vil jo det også gjøre sitt til at landskapet føles trangere enn det strengt tatt trenger. Lenke til kommentar
knutae Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Høres ut som de vil bruke samme eller lignende skalering som i Fallout 3. Helt greit for min del, skaleringen der var såpass bra implementert at jeg ikke var sikker på om den var der i det hele tatt når jeg hadde spilt gjennom. Lenke til kommentar
Dipso Skrevet 26. januar 2011 Del Skrevet 26. januar 2011 Problemet med skaleringen i oblivion slik jeg opplevde den var at det aldri var noe vits i å levle eller få tak i fet våpen fordi alle små rotter og småkryp hadde fått tilsvarende boost, så du følte aldri at du ble noe sterkere... Unngår de denne blunderen så kan det sikkert fungere ok. Litt av moroa med morrowind (no pun intended) var at man kunne forville seg inn i områder med moster som var rå kraftige og bare måtte beine ut og merke seg hvor det var, slik at man kunne komme tilbake når man var kraftigere. Dette blir forhåpentlig vis litt av feelingen slik det er gjort nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå