Gå til innhold

Jenter som gamer


Anbefalte innlegg

Det var jammen mye snakk om kvinnesyn, jobb og sånt.

Enhver voksen person, kvinne eller mann, vil måtte prioritere familien mer enn spill, om de har drevet med det en del tidligere.

Jeg ville gjort det. Når mine foreldre har tid, så leser mora mi, fattern liker å game flightsimulator, jeg liker AC-spillene, Brütal Legend, Enslaved, Beyond Good & Evil, Okami, The Sims, Tomb Raider, Mirror's Edge, Dante's Inferno, you name it. Spiller riktignok ikke COD eller noe, men det er bare fordi jeg rett og slett er dårlig på FPS-spill(First Person Shooter).

Jeg tror dette med "jentespill" gjenkjennes ved volden. Jenter er(eller kanskje var) mindre voldelige enn gutter. Stereotypen er vel at de ikke er så voldelige i spill, at de ikke liker å drepe så mye, at historiene kanskje ikke er så gøye, eller at alle kjennetegnene for at det er menn som har laget spillet (Dante's Inferno, anyone? Det er vaginaer på veggene i Lust-ringen). Jeg er ikke blant de. Jeg liker mye forskjellig, tar det jeg liker. Er jeg lettskremt spiller jeg ikke ting som Dead Space, er jeg dårlig på FPS-spill, spiller jeg ikke så mye Halo eller COD eller hva det skal være.

En fremtidig mann? Fremtidig kvinne? Kanskje, kanskje ikke, men om noen sier at jeg bør holde meg på kjøkkenet og gjøre rent i huset, passe på ungene uten å tjene noe selv, og bare holde kjeft resten av dagen til kjæresten vil ha hanky panky? Der tar man et digert kenguru-sprang over streken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Onkelen min på 44 spiller WoW, har familie og han spiller når anledningen byr seg. Han oppfyller flere av kravene dine til en Gamer, men er det likevel ikke.

 

Fasit mai ass.

Fasiten min er ufravikelig, derfor er din onkel pr definisjon en Gamer med utpreget dårlig smak til spill.

Lenke til kommentar

Onkelen min på 44 spiller WoW, har familie og han spiller når anledningen byr seg. Han oppfyller flere av kravene dine til en Gamer, men er det likevel ikke.

 

Fasit mai ass.

Fasiten min er ufravikelig, derfor er din onkel pr definisjon en Gamer med utpreget dårlig smak til spill.

 

Gamere er ikke bare MMO og FPS-spillere. En som foretrekker singleplayer rollespill er like mye en gamer som en som foretrekker MMO. Med tanke på at du er medlem av gamer.no, så er jeg ganske sikker på at du har en spesiel interesse for spill, aka - en gamer.

 

Så jeg må si meg enig med Lakus; Fasit my ass.

Endret av Christine
Lenke til kommentar

 

Fasiten min er ufravikelig, derfor er din onkel pr definisjon en Gamer med utpreget dårlig smak til spill.

 

Det er i alle fall heilt tydeleg at alder og kjønn har svært lite å sei for kor reflektert du er som person.

 

Greier ikkje heilt å ta argumentasjonen din seriøst, men eg har likevel eit spørsmål.

 

Faren min er hardtarbeidane lærar, og når han er heime høgg han ved i skogen trass at han er godt over 60. På kveldstid likar han å lese bøker, gjerne i godt over ein time. Er han då ein bokslave som burde bruke tida si meir effektivt? Eg spør sidan du meiner meir enn ein time speling går ut over andre gjeremål. Ein skulle tru det same vil gjelde for andre underholdningsformer.

 

Kven sa forresten at menn ikkje kan vere heime for å lage mat, vaske og passe ungane medan kona er på jobb?

Lenke til kommentar

Onkelen min på 44 spiller WoW, har familie og han spiller når anledningen byr seg. Han oppfyller flere av kravene dine til en Gamer, men er det likevel ikke.

 

Fasit mai ass.

Fasiten min er ufravikelig, derfor er din onkel pr definisjon en Gamer med utpreget dårlig smak til spill.

 

Litt off, men hva slags spill liker du da? Som Christine nevner, så engasjerer du deg i gamer.no forumet, så noe må du da spille.

Lenke til kommentar

Koselig å se at alt jeg sier blir tatt for god fisk :)

 

Hva jeg spiller har lite å si i denne sammenheng.

Kan egentlig ikke fatte at et spørsmål som trådstarter kommer med dukker opp nå i 2011. Who cares om den personen i andre enden er ei jente, en kenguru eller en skjeløyd rådmann fra Nord-Møre?

 

Er det virkelig slik at gutter klarer å bli distrahert fordi de chatter/prater med ei jente i andre enden? Eller for den del reagerer i det hele tatt på at det er ei jente og ikke en gutt/mann?

Da vil jeg vel ihvertfall si at DET er en definisjon på en ekte Gamer - og at det også i såfall er mer "diskriminerende" enn noen av uttalelsene jeg har kommet med.

 

Hvorfor i all verden skal ikke damer få spille like mye som gutter?

Lenke til kommentar

De "kravene" du hadde for å bli telt som en gamer var da ganske merkelige, så visst du spiller singelplayer spill som enslaved, metal gear solid o.s.v? og en gamer må heller ikke spille så fryktelig mye, noen spiller bare 1 time om dagen, men de er no forsatt en gamer visst de har interesse for spill og liker dem.

 

Man skal selvfølgelig ikke prioritere spilling over unger eller andre viktige ting, men man kan vell spille mens man har ledig tid? middagen holder på og ungen sover så kan man jo slappe av litt med et spill?

 

må ikke se alt i svart og hvit, en gamer er ikke nødvendigvis en person som spiller 24 timer i døgnet og driter i alt rundt seg og har kun den ene interessen. med andre ord kan man være gamer, men forsatt være en god hjemmeværende tobarns mor, eller en hjemmeværende tobarns far eller en ungdom på skolen eller ka enn folk driver med ;)

 

EDIT: har noen her sagt at damer ikke skal få spille like mye som menn da? tror vi (eller de fleste) kan være enige om at det er en god ting at det blir flere damer som spiller, er greit med variasjon.

Endret av KraniC
Lenke til kommentar

Hvorfor i all verden skal ikke damer få spille like mye som gutter?

Der motsa du deg selv, og hele argumentasjonen din gikk i grus.

Hvorfor i all verden gjør jeg det? Jeg mener fortsatt alt jeg skriver i tråden, men har også gjort oppmerksom ørten ganger at det er MEG og MIN livssituasjon.

Hvor i tråden har jeg skrevet at damer ikke skal få spille like mye som gutter?

 

Poenget mitt hele tiden er at det IKKE er greit å være Gamer så lenge det går ut over andre ting, og der har bl.a. samboeren min mer enn nok å gjøre til at jeg ikke synes det hadde vært greit. Derfor kan jeg godt gjenta spørsmålet en gang til:

 

Hvorfor i all verden skal ikke damer få spille like mye som gutter?

 

EDIT: Og hvordan kan en slik tråd bli så lang og engasjere så mange? Jeg mener fortsatt at dama gjør en bedre jobb dersom middagen er ferdig når jeg kommer sliten hjem fra jobb, enn om hu møter meg i døra og ber meg om å gratulere fordi hu har økt et level i WoW...

 

Er DET mannsjåvinistisk så har likestillinga kommet FOR langt.

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

Det her MÅ jo være trolling :p

 

Forøvrig kjenner jeg nesten ingen jenter som gamer, men tipper vel at det er flere jeg spiller mot over nettet enn jeg tror. De gidder kanskje bare ikke åpne kjeften så mye som andre.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

Det her MÅ jo være trolling :p

Beklager. Ordet "trolling" har gått igjennom for mye i denne tråden til at jeg gidder å ta det seriøst.

Hadde ikke hørt om "trolling" før denne tråden.

Lenke til kommentar

Beklager. Ordet "trolling" har gått igjennom for mye i denne tråden til at jeg gidder å ta det seriøst.

Hadde ikke hørt om "trolling" før denne tråden.

Fordi mange bruker ordet så gidder du ikke "ta det seriøst"? For en snodig logikk.

 

Sakset fra wikipedia: Troll er et fenomen som forekommer på forskjellige debattfora på Internett, særlig på nyhetsgruppene (USENET), hvor en person skriver innlegg egnet til å provosere folk og fremkalle en hissig diskusjon.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Koselig å se at alt jeg sier blir tatt for god fisk :)

 

Hva jeg spiller har lite å si i denne sammenheng.

Kan egentlig ikke fatte at et spørsmål som trådstarter kommer med dukker opp nå i 2011. Who cares om den personen i andre enden er ei jente, en kenguru eller en skjeløyd rådmann fra Nord-Møre?

 

Er det virkelig slik at gutter klarer å bli distrahert fordi de chatter/prater med ei jente i andre enden? Eller for den del reagerer i det hele tatt på at det er ei jente og ikke en gutt/mann?

Da vil jeg vel ihvertfall si at DET er en definisjon på en ekte Gamer - og at det også i såfall er mer "diskriminerende" enn noen av uttalelsene jeg har kommet med.

 

Hvorfor i all verden skal ikke damer få spille like mye som gutter?

 

 

Jeg forstår virkelig ikke hva du vil frem til. Derfor trådstarter spør er fordi gaming ikke er en tradisjonell jente syssel( hvis man skal ta det meget sort/hvitt- jente = dukker, gutter= biler)

Og det er nettopp det alle uten om deg har bekreftet, det spiller ingen rolle om det er en jente eller gutt. De fleste i denne tråden syntes det er positivt at jenter spiller. Du som begynte å bable om småbarnsmødre, matlaging og whatnot.

 

 

Din definsjon av en gamer er forresten en smule bak mål og stereotypisk.

Gaming er en interesse, ikke en personlig egenskap.

 

 

Hvorfor i all verden skal ikke damer få spille like mye som gutter?

Jeg blir forvirret. Hvor vil du med dette? Det er ingen i tråden som har nevnt noe om dette.

Lenke til kommentar

Jeg har rundt 6000 innlegg i ulike diskusjonsforum, og det er først i denne tråden jeg har vært borti "Trolling".

Jeg kan fortsatt ikke fatte og begripe at noe av det jeg har sagt kan oppfattes negativt.

 

 

Noe som definitivt ikke burde være tatt for god fisk er min uttallelse:

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre. Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

Kjøper man den så har man enten dårlig oppfatning av ironi/sarkasme - eller klarer ikke å lese mine innlegg senere som sier at dette gjelder MIN situasjon.

 

Har man vært hjemmeværende med en gutt på 2 mnd og en gutt på 3 år samtidig så skjønner man at man ikke kan være Gamer og i tillegg gjøre husarbeid etc.

JA - jeg har vært hjemmeværende med de jeg også.

 

Hvordan i all verden kan jeg svare på hva andre har av oppfatning av kvinner på nett? Prater fra leveren om min situasjon, som er det eneste jeg føler jeg kan uttrykke meg om. Og da var svaret at jeg ikke kan skjønne at det i det hele tatt skulle vært et tema da jeg ikke skjønner hva som skiller damer og menn på nett. Det viktigste er at det ikke går utover vanlige "sysler" - noe det i de fleste tilfeller uansett vil gjøre, uansett om det er mannen eller dama som er hjemme.

 

Kan sikkert angre på at jeg svarte på denne tråden, men det begynner å bli morsomt også. Og igjen - NEI - jeg "Troller" ikke.

 

Regner ikke med at jeg drar damer med mine innlegg og "mitt syn", men igjen så er vel jeg kanskje den eneste gutten/mannen her inne som ikke kunne bry meg mindre om det?

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

 

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

 

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

Det her MÅ jo være trolling :p

 

Beklager. Ordet "trolling" har gått igjennom

for mye i denne tråden til at jeg gidder å ta det seriøst.

Hadde ikke hørt om "trolling" før denne

tråden.

 

 

Vel - det er vel egentlig bare to muligheter: enten troller du, eller så er du en person med svært liten sans for hva som passer seg hvor og/eller veldig lite hyggelige meninger.

 

Uansett bør du tenke over den første regelen for hull: Når du sitter fast i ett - stopp gravinga!

Lenke til kommentar

Sålenge man driver med noe over en viss tid så er man det man driver med? Jeg lager middag hver dag, er jeg en kokk jeg da? Jeg lager boller av og til, gjør ikke det meg til en baker når jeg baker bollene? Å si at kravet for å være gamer er at man spiller 10 timer hver dag, har et kvisete fjes og er tjukk som et fjell, så er du langt bak mål. Ja jeg overdriver, men bare for å poengtere at din definisjon er helt på jordet.

Lenke til kommentar

Sålenge man driver med noe over en viss tid så er man det man driver med? Jeg lager middag hver dag, er jeg en kokk jeg da? Jeg lager boller av og til, gjør ikke det meg til en baker når jeg baker bollene? Å si at kravet for å være gamer er at man spiller 10 timer hver dag, har et kvisete fjes og er tjukk som et fjell, så er du langt bak mål. Ja jeg overdriver, men bare for å poengtere at din definisjon er helt på jordet.

HVOR har jeg vært i nærheten av å nevne de tingene du beskriver, uansett om du overdriver?

 

Og ja - hvis det var "Min fasit" du kritiserer - så ikke glem at det var MIN fasit... den klarer du ikke å rette på.

 

Uansett bør du tenke over den første regelen for hull: Når du sitter fast i ett - stopp gravinga!

Så mine meninger er ikke korrekte? Hmmmm... flott holdning i et demokrati...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

At vi lever i et demokrati betyr på ingen måte at du kan strø menneskefientlige meninger rundt deg i øst og vest og ikke vente reaksjoner.

 

Når folk spør seg ganske ærlig om du virkelig mener det du skriver er det et ganske kraftig hint om at du er på kollisjonskurs med flertallet. Det er det for all del lov til å være, men du har ingen grunn til å ikke vente deg motbør.

 

Jeg har ikke sagt du bør bures inne, jeg har sagt at du bør skamme deg over deg selv. Hvis du ikke skjønner forskjellen er det virkelig ikke håp for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...