Gå til innhold

Jenter som gamer


Anbefalte innlegg

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

 

Er dette et alternativ univers satt til 1955, eller er det et dårlig forsøk på trolling?

Seriøs kan du hvertfall ikke være.

 

umm... kjøkken tingen er jo en gammel vits egentlig. følger du ikke med ? :p alle damene jeg gamer med tar vertfall kjøkken vitsene jeg slenger i ny å ne med et godt smil :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

 

Er dette et alternativ univers satt til 1955, eller er det et dårlig forsøk på trolling?

Seriøs kan du hvertfall ikke være.

Jeg er så seriøs som jeg kan være... se posten min under den du quote't så får du en mer utdypende forklaring.

Jeg levde ikke i 1955, og ikke troller jeg... Er ikke en hardcore-gamer selv, og hadde ihvertfall droppa dama tvert hvis hu var det.

 

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

 

Er dette et alternativ univers satt til 1955, eller er det et dårlig forsøk på trolling?

Seriøs kan du hvertfall ikke være.

 

umm... kjøkken tingen er jo en gammel vits egentlig. følger du ikke med ? :p alle damene jeg gamer med tar vertfall kjøkken vitsene jeg slenger i ny å ne med et godt smil :D

Alle damene du gamer med er nok ikke hjemmeværende tobarnsmødre heller vil jeg tro...

Hvem sa at det var en vits? Det er vel fremdeles på kjøkkenet middagen lages?

Lenke til kommentar

Seriøs eller ikke får vel bli min sak... en ting er hva man mener, en annen ting er hva man tør å si...

Ser ikke at jeg har vært frekk mot noen "folk" her med min uttalelse - annet enn at jeg hadde flippet hvis dama satt og spilte 24/7 istedet for å ta vare på guttungen og sørge for at huset var rent og pent - når hun likevel er hjemme med unger.

 

Husk på at det er forskjell på å være ei gamer-berte på 18 år og å være en tobarnsmor på 37 år.

 

Klarer du til tross for dette å fortsatt tolke min uttalelse som frekk så er det ikke stort jeg får gjort med det.

Syns det første innlegget ditt inneholdt et snev av humor frem til jeg så dette.

Jeg spør deg enkelt: Tror du ikke de fleste gamerbærtene en gang frem i tiden kanskje vil velge å prioritere andre ting? Og det å passe på ungen, huset og alt det der er strengt tatt en oppgave mannen og kan ta.

 

 

Jeg må få si det at jeg og synes det er gøy å finne ut at jenter sitter å gamer!

Tror nok fleste jenter frykter å stå frem pga at stereotypen for disse kvinnene er halvfeite, kvisete og ikke så vakre jenter. Men, jeg har nå tilgode å se ei stygg gamerjente/dame. Selv nå etter å ha hvert to ganger på TG.

 

Syns det kunne vårt flere gamerjenter rundtom, og gjerne ei i min egen armkrok :p

Lenke til kommentar

Som sagt - jeg er ingen hardcore-gamer, og har også lite til overs for GUTTER som sitter og spiller 24/7 fremfor å ha et noe sunnere liv.

Når spørsmålet kommer opp så er det ihvertfall for meg lite ønskelig at dama skulle sitte og spille 24/7. Da hadde hu uansett ikke vært dama mi særlig lenge.

 

Det finnes svært mye annet å gjøre - og nok en gang så er husarbeid og andre sysler noe jeg tar som en selvfølge er blant disse.

 

Tror nok ALDER som sagt er veldig avgjørende for de ulike holdningene til folk - og jeg "troller" ikke.

 

Koz og klemz fra en 38 år gammel mannsgris :-/

Endret av Oslo72
Lenke til kommentar

Som sagt - jeg er ingen hardcore-gamer, og har også lite til overs for GUTTER som sitter og spiller 24/7 fremfor å ha et noe sunnere liv.

Når spørsmålet kommer opp så er det ihvertfall for meg lite ønskelig at dama skulle sitte og spille 24/7. Da hadde hu uansett ikke vært dama mi særlig lenge.

 

Det finnes svært mye annet å gjøre - og nok en gang så er husarbeid og andre sysler noe jeg tar som en selvfølge er blant disse.

 

Tror nok ALDER som sagt er veldig avgjørende for de ulike holdningene til folk - og jeg "troller" ikke.

 

Koz og klemz fra en 38 år gammel mannsgris :-/

 

 

Vel, det du skriver har fint lite å gjøre med det trådstarter spør om :p Minte meg bare om holdninger fra steinalderen.

Og hvis man har en kone/samboer med småbarn som prioriterer gaming, så burde man strengt tatt ringe barnevernet.

Endret av Neptjune
Lenke til kommentar

Det er ikke noe motsetningsforhold mellom å være hjemmeværende og gamer, tvert imot i mange tilfeller. Det er heller ingen motsetning mellom å være hardcore gamer og leve sunt. Det er slett ingen uoverkommelig oppgave å både spille og trene regelmessig, og ha et sunt kosthold ved siden av. Det er selvfølgelig mange som ikke greier den kombinasjonen, men det er kun deres eget problem og jeg har ikke noe behov for å få utløp for egen negativitet på deres bekostning.

 

Man kommer ingen vei med den "kvinner skal være på kjøkkenet"-retorikken. Noen kvinner har lyst til å være hjemmeværende og andre ikke, noen menn vil ha en hjemmeværende kone og andre ikke, og så gjelder det bare å velge det man vil ha. Ingen "skal" noe som helst som de ikke vil, for det fungerer ikke i praksis. Forøvrig blir det en avsporing.

 

Er heller ikke noe begeistret for spørsmålet om gamerjenter er pene eller stygge. For det første blir det en håpløs generalisering når gamerne er så varierte, og for det andre spiller det liten rolle. Innenfor rimlighetens grenser er det ikke viktig hvordan jenta ser ut så lenge kjemien stemmer og det er noen felles interesser, og jeg tror man har mer igjen for å finne seg en partner kun for sin egen del og ikke fordi man vil ha noe man er stolt av å vise fram til venner og familie.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8791234978

Jeg bare lurer på hvordan gutter tenker om jenter som gamer ?

Jeg spiller endel cs:s og wow og mw2, blak ops osv..og er jente

Men er det sånn at gutter føler det er deres område på en måte ?

Fått endel kommentarer bla på steam at Gutter føler at jeg som jente ikke burde game ig dra på tg osv xP

Men dere gutter som ikke kjenner meg personlig, stemmer dette ? :p

 

For å komme litt tilbake til temaet (så får enkelte troglodytters meninger stå for deres egen regning&risiko):

 

Jeg synes "nerdejenter" av alle avskygninger er veldig sjarmerende. Jeg er ikke noen hardcoregamer selv, så for at jeg skal ha et meningsfylt forhold (som venn eller som noe annet) til en jentegamer så er det litt greit at hun også interesserer seg for andre ting enn spill - men dette gjelder også gutter som venner.

 

Wow-guilden som jeg for tida er inaktiv i har en jente som sjef - jeg ser absolutt ingen problem med det (og synes det er veldig deilig at det er snakk om litt mer en fotball, bimboer og motor når det er utenomsnakk i GC)

 

Noen gutter vil nok føle seg trua eller at du ikke er "feminin" nok - men jeg synes du skal la det være deres problem. Det er strengt tatt det. Og som enkelte andre her demonstrerer ganske uelegant faller de ganske fort veldig flatt når de skal prøve å rettferdiggjøre holdningene sine.

Lenke til kommentar

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

 

Er dette et alternativ univers satt til 1955, eller er det et dårlig forsøk på trolling?

Seriøs kan du hvertfall ikke være.

Jeg er så seriøs som jeg kan være... se posten min under den du quote't så får du en mer utdypende forklaring.

Jeg levde ikke i 1955, og ikke troller jeg... Er ikke en hardcore-gamer selv, og hadde ihvertfall droppa dama tvert hvis hu var det.

 

Nå bør jo dere jenter helst være på kjøkkenet å ha middagen klar til oss når vi kommer hjem fra jobb - men for all del, jeg har ikke noe imot at dere legger litt kabal mens dere ammer ungene våre.

Det viktigste er at det ikke går utover matlaging/støvtørk/sexliv etc.

 

 

Er dette et alternativ univers satt til 1955, eller er det et dårlig forsøk på trolling?

Seriøs kan du hvertfall ikke være.

 

umm... kjøkken tingen er jo en gammel vits egentlig. følger du ikke med ? :p alle damene jeg gamer med tar vertfall kjøkken vitsene jeg slenger i ny å ne med et godt smil :D

Alle damene du gamer med er nok ikke hjemmeværende tobarnsmødre heller vil jeg tro...

Hvem sa at det var en vits? Det er vel fremdeles på kjøkkenet middagen lages?

 

seff er kjøkkenet plassen for matlaging. å de damene jeg gamer med er desverre ikke 2 barns mødre. men er jeg sulten lager jeg maten selv.

å imho så har du vel egentlig noe dobbelmoralsk med deg viss du hadde droppa dama viss hun var en gamer. med tanke på at du gamer selv å mener hun må evt godta det?

Lenke til kommentar

Bare for å si det så er jeg 17 år, og har IKKE tenkt til å være en hjemmeværende tobarnsmor. xP Det er bare helt idiotisk å si st uenter kan ikke game fordi de skal ta seg av hjem og barn. Det er akkuratt det samme som å si at vi ikke skal ha noen interesser. Gaming er ikke eneste interessen jeg har såklart xP spiller i band, er på fester og med venner osv. Men jeg synes at det hadde vært deilig med fler jenter som spiller for å "gjevne" det ut litt på en måte :)

Lenke til kommentar

Bare for å si det så er jeg 17 år, og har IKKE tenkt til å være en hjemmeværende tobarnsmor. xP Det er bare helt idiotisk å si st uenter kan ikke game fordi de skal ta seg av hjem og barn. Det er akkuratt det samme som å si at vi ikke skal ha noen interesser. Gaming er ikke eneste interessen jeg har såklart xP spiller i band, er på fester og med venner osv. Men jeg synes at det hadde vært deilig med fler jenter som spiller for å "gjevne" det ut litt på en måte :)

 

Prøv å få vennene dine til å bli litt interesert i spill, hvis flere jenter hadde vært mere "åpen" om at de liker å spille osv, så vil jeg tro at vi hadde sett mange flere jenter som faktisk hadde spilt, men det er bare min teori da :p

 

Sier ikke at du ikke er "åpen" om det, bare snakker generelt, og ja, ikke bry deg om sånne som snakker nedlatende om at "jenter skal holde seg på kjøkkenet" osv, men for all del, alle har rett til sine egne meninger :)

 

Edit: uff, høres ut som jeg snakker om en slags sykdom :p

Endret av xxTJxx
Lenke til kommentar

Sett litt på nettet og de fleste mener det er stygt med jenter som gamer fordi de fleste er vist tykke, kvisete, avsosiale jenter :p

(ikke at jeg vil ha msn-requests fra 16-år gamle gutter hehe)

 

19 her. Utveksle MSN-adresse?

 

Fra spøk (eller var det?) til revolver: Det er som regel mer fornøyelig å spille med jenter da de for det meste oppfører seg bedre enn gutter i puberteten. Dette gjelder selvsagt ikke alle, det finnes unntak begge veier.

Lenke til kommentar

Vel, det du skriver har fint lite å gjøre med det trådstarter spør om :p Minte meg bare om holdninger fra steinalderen.

Og hvis man har en kone/samboer med småbarn som prioriterer gaming, så burde man strengt tatt ringe barnevernet.

Alt jeg skriver er jo et svar til trådstarter om det hun lurte på, så ser ikke hvor skoen klemmer her, da du i neste linje er helt enig med meg?

Hun spør hva JEG synes om jenter som gamer, og da blir det bare dumt å kommentere mine meninger. Skulle jeg jatte med å synes at dette er knall, bare fordi jeg vet at det sitter ørtåførti 17-åringer her inne som har lyst til å bli bedre kjent med henne og har lyst til å dra all verdens dårlige sjekkereplikker?

 

Jeg er over det stadiet, og tør å si hva JEG mener... og i denne settingen altså hva JEG synes hvis dama MI hadde vært gamer.

 

Ellers er det selvfølgelig likegyldig for meg hva andre jenter - og gutter - bruker tiden sin til. Der kan jeg ikke skjønne at det skulle være noe forskjell på kjønnene.

Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg snakke for andre her, men på måten du skriver så virker det som det er veldig svart/hvit for deg. Jeg oppfatter det som at du ser på "gamere" som folk som ikke tar seg tid til å gjøre noe annet enn å spille. Når du sier at hvis dama di hadde vært gamer så virker det som at du tenker at hu ikke hadde tatt seg tid til andre viktigere ting, men det er mulig jeg har oppfattet det du skriver feil.

 

Men jeg er fortsatt ikke enig i "damer hører hjemme på kjøkkenet" utsagnet ditt, at det er kvinnens "jobb" å ta vare på ungen og at mannen ikke skal lage mat osv, men igjen, mulig jeg har missforstått.

Lenke til kommentar

Tror nok ikke du har misforstått. Uttrykte meg vel rimelig klart? :)

... og jeg prater fremdeles på vegne og MEG og min/vår livssituasjon.

 

Ei dame er ikke gamer hvis hun bare sitter og småspiller. Hadde jeg funnet ut at dama prioriterte 2 timer med WOW fremfor 2 timer ute med guttungene i finværet hadde jeg ikke blitt direkte imponert. Selvfølgelig er ikke alle jentegamere mødre, derfor ønsket jeg vel mest å påpeke at skillet mellom jente/guttegamere går et sted opp i alderen hvor man faktisk får ANSVAR. Dama hadde helt sikkert ikke satt pris på at jeg var en gamer, heller - noe jeg da altså IKKE er selv om jeg er på et slikt forum.

Lenke til kommentar

Så det du sier er at du ikke tar ansvar fordi du er gamer selv da? Hvis du mener det skal være likt for kvinner og menn?

 

edit: ser nå du sier du ikke er gamer. Men har det blitt tidsbegrenset å være "ikke" gamer nå? så hvis jeg spiller fotball 1 time i uka, så spiller jeg ikke fotball, jeg bare er der? Så hvis jeg har en kjæreste som spiller 3 timer i uka, så er ikke hun en gamer, hva er hun?

Endret av Cerandin
Lenke til kommentar

og diskusjonen dro seg langt ut i kvinnesyn og arbeidsfordeling :p ja, det får en si.....

 

Men litt tilbake til topic, så finnes det jo egentlig ganske få "jentevennlige" spill også. Selvfølgelig vet jeg at jenter også kan like zombieslakt og COD, men de aller fleste synes vel at mange av spillene som lanseres nå blir litt overkill.. Med hovedpersoner så testostappa at selv Arnold ville ynket seg i skam på sine glansdager...

 

Da er det mer forlokkende med litt mer lystige spill, men er også begrenset hvor morsomt det er å spille partspill på wii....

Lenke til kommentar

Alltid morsomt med tråder som engasjerer jenter og gutter - og i tillegg viser "generasjonskløfta" så tydelig :)

 

Som nevnt er jeg ikke noen Gamer, og hva som skal til for å definere seg som Gamer er sikkert veldig individuelt.

 

Årsaker jeg mener er grunner til at jeg ikke er Gamer:

- Jeg spiller aldri på nett mot andre

- Jeg hater FPS, MMOOOORPPGG (fjern det som ikke passer) rollespill og multiplayer (ref punktet ovenfor)

- Jeg spiller for å ha det gøy og for å bruke hodet, ikke for å være med i et stort samfunn eller drepe en drage.

 

Dersom man derimot gjør 1 eller flere av punktene ovenfor så mener jeg man begynner å nærme seg en Gamer. Hvis man i tillegg spiller mer enn 1 time i snitt om dagen begynner man også å bruke såpass mye av fritiden sin til spill at det går på bekostning av andre gjøremål.

 

Dette er fasiten, så ikke si imot meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...