HelloKjersti Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 I det svenskutviklede Salem er døden permanent. Les hele saken Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Noe sier meg at utvikleren snart avgår med døden... =/ Lenke til kommentar
nerd-light Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 høres ut som et slitsomt spill man fort går lei av, hvis man skal begynne på nytt hver gang, da burde det også være en slags streng straff for å drepe noen slik at det ikke ble noen camp killing av noobs for eksempel Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det er en liten gruppe hardbarka gamere som kommer til å elske dette, men utvikleren er tydeligvis ikke interisert å tjene spesielt med penger på dette spillet. For sært for liten potensiell kundegruppe = stengte servere om 1år? Lenke til kommentar
Wrathmont Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Høres spesielt ut dette ja. Darkfall Online er jo omtrent carebear land i forhold til det som forespeiles og spillergruppen der er jo veldig nisjepreget allerede. Hardcore mode i Diablo 2 fungerte bra fordi det ikke tok deg noe særlig lang tid før du hadde bygd deg opp i levels, og det å få til bake utstyret var jo det hele spillet handlet om uansett. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Gratis, permadeath, lover mye frihet! Dette kan jeg like. Bra dumt å forhåndsdømme spillet pga at man tillater permadeath. Nå blir nok spillet neppe slik at man grinder dungeons for purple items i 40år slik at man kan vise frem epenisen sin for så å bli permadrept på to sekunder. Permadeath problematikken løses jo uansett fint om man gjør det slik at en spillers overlevelse er avhengig av at andre spillere overlever. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Nå er det jo ingen av oss som vet hvor lang tid det tar for en person å bli brukbar når det gjelder ferdigheter. Ikke vet vi heller hvor mye utstyr har å si. For alt vi vet, kan en drepe mange monstere og få et par gode sett derifra og det kan gjøre din neste karakter mye bedre. Selv om ting høres artig ut på papiret, vil det ikke vise seg før praksis hvordan det er. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Spørsmålet er da chokke, hva skal få en til å fortsette å spille? MMO har tidligere forsøkt å gjøre utstyr ubrukelig, men det har gått galt hver gang. Enten er utstyr og ferdigheter nyttig og derfor gir deg en stor fordel, og derfor tungt å miste. Eller så er de ubrukelig, som igjen fører til at det føles ganske meningsløst å bruke tid på å skaffe det. Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Så eneste grunnen til å spille MMO er for å få nytt utstyr? Prøvd EVE i det siste? Du kan spille spillet uten å bruke en eneste øre på items til eget forbruk. Selv om de fleste MMO i dag satser på EQ modellen hvor items er end game, så betyr ikke det at dette er modellen som MÅ bli brukt i fremtiden. Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Konseptet virker veldig kult! Jeg ser for meg flere store laug som sloss over makten i området, og det blir nok viktig med tett samarbeid. Lurer på hvordan slåssing blir, jeg da. Blir det tradisjonell "Trykk på spell, se animasjon, vente til recharge" tror jeg det kan bli kjedelig. Bonuspoeng+ for at en kan kutte ned skog B-) Lenke til kommentar
oophus Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Det folk må gjøre i dette tilfellet er å glemme alt annet av MMO's de har spilt. Det er da fult mulig å gjøre dette om til noe spennende. Man kan f.eks kjøre et "familie" system, der man starter som en person som så lærer seg abilities. Når denne personen dør så spiller man som personens sønn eller datter som i så måte har lært litt av det faren/mora lærte gjennom hennes livstid. Og på den måten kan man fortsette. Man kunne jo ha satt opp et familie tre, som viser fremgangen til spillerne fremfor det å ha "talent builds". En annen måte er jo som folk her sier, at items ikke har så stor påvirkning på hvor bra man ellers gjør det i spillet. Atlså at man ikke trenger "epics" for å få tilgang til noe av spillets "features". Noe som nok også er ganske sikkert er at spillet kommer til å ha en eller annen form for "flagging system" slik at man kan se hvem som er PK's og ikke. Og at man mulighens kan velge om man vil drepe personen 100% eller ikke når man har vunnet en kamp. Noe som nok kommer med sine fordeler og ulemper. Fordelene er nok det at man får alt det personen hadde på seg. Ulempene er nok det at man blir flagget som en PK person, noe som i lignendes spill har sine ulemper, så det spørs jo bare hva disse er i dette spillet. Uansett, dette kan bli spennende. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Så eneste grunnen til å spille MMO er for å få nytt utstyr? Prøvd EVE i det siste? Du kan spille spillet uten å bruke en eneste øre på items til eget forbruk. Selv om de fleste MMO i dag satser på EQ modellen hvor items er end game, så betyr ikke det at dette er modellen som MÅ bli brukt i fremtiden. Spilte faktisk EVE rett før jul, sluttet fordi jeg syns det var grindy og kjedelig. Men du går ikke tilbake til null i EVE. Du mister skip, ja. Men du kan velge hvilke skip du tar med ut og du kan ha en backup klone. Skal du sammenligne med EVE vil det si at når du mister titan skipet så mister du bare ikke skipet, men alle skills som det tar...hvor mange måneder å skaffe? Og nei Toeblast, å føle en form for framgang er det, dør du så må du begynne på nytt høres ganske repetivt ut. Kan du linke til hvor det står om dette oophus? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ghaudan: Det er ikke noe jeg har lest angående spillet, det er bare måter en kan gjøre et slikt konsept litt mer "tilgivende" selv om man virkelig dør i spillet. Det jeg mener er at folk bare må gelmme hva de vet rundt MMO's, og heller prøve å se på dette spillet med nytt "lys". Som sakt, mange måter å få et slikt konsept til å virke. Lenke til kommentar
Ghaundan Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Ahhh, tenkte det var ett konsept de hadde. Det er sikkert mange "knep" for å få det til, men jeg blir ikke betrygget med mindre de viser noe konkret. Dynamisk og den slags tror jeg alle utviklere sier og ingen får til Lenke til kommentar
AudunS Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Jo, det finnes "bilder" fra Salem. Alpha footage: Lenke til kommentar
Batteripakke Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Høres spennende ut, gleder meg Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Dette høres spennende ut, ja... jeg er litt lei av spill som syr puter under armene på spillerne med dynamisk og brukergruppejustert vanskelighetsnivå. Give it to me hard, baby! Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Er jo også verdt å merke at det er Paradox som står bak(noe jeg mener er rart ikke er nevnt i artikelen). Og jeg regner med både som utvikler og utgiver og ikke bare utgiver. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974asdfnb Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Død gjør så du må begynne på nytt, terreng kan endres, skog hugges ned, og naboens villa kan ødelegges... Hadde man endret tittelbildet kunne dette like gjerne vært Minecraft? Lenke til kommentar
ChaoFan Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Jeg vet at grafikk ikke er alt, men når navn som Lovecraft og Poe nevnes forventer jeg noe helt annet enn dette: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå