Gå til innhold

Datatilsynet til kamp mot Angry Birds


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes det har vært litt for mye dritt i media det siste året om hva Datatilsynet faktisk vil og sier de skal gjøre, uten at vi får se noen som helst resultater på det dem sier.

 

Ikke har vi gått høre noe som helst om hvordan det går med denne Facebook Places greia som dem var så mye imot. Lite nytt får vi høre om DLD, der gjentar jo kun det samme seg hele tiden. Hva skjedde med biten hvor dem reagerte på at Facebook logger hver eneste visning av «liker-knappene» på nettet? Ikke engang det var jo akseptabelt for dem. Ikke en dritt av disse tingene har vi hørt mer om.

 

Alt sammen som kommer fra nåværende direktør i Datatilsynet har bare vært dritt. Det virker som at han rett bare er en pr-kåt tulling, uten noe planer om å faktisk gjøre noe av det han snakker om. Om man tenker litt etter har det vært slik siden første dagen mannen satte beina inn i stillingen som direktør i datatilsynet i 2010.

 

Direkte idiotisk, rett å slett. Dette som går under navnet «internasjonale samarbeidspartnere» i denne artikkelen her er vel en apekatt i dyrebutikken, og en elefant som bor i dyrehagen i Kristiansand dette da. Med andre ord: Jeg tror ikke en dritt på at noen lover og regler blir forandret mens nåværende direktør i datatilsynet sitter der i sin gode stol.

Lenke til kommentar

På Android "gir" man jo samtykke når man installerer programmet. Når man trykker på Install så får man frem en liste over tilgang programmet vil ha fra telefonen. Liker man ikke det kan man bare unngå å installere det.

Det er riktig at du samtykker til at applikasjonen gis tilgang til ulike funksjoner ved installering. Poenget her er vel at det skal være et informert samtykke, eller med andre ord - at du skal være helt klar over hva du faktisk sier ja til. Det betyr blant annet at du skal vite hvilke opplysninger applikasjonen samler inn, og hva opplysningene vil bli brukt til.

Lenke til kommentar

Synes det har vært litt for mye dritt i media det siste året om hva Datatilsynet faktisk vil og sier de skal gjøre, uten at vi får se noen som helst resultater på det dem sier.

 

Ikke har vi gått høre noe som helst om hvordan det går med denne Facebook Places greia som dem var så mye imot. Lite nytt får vi høre om DLD, der gjentar jo kun det samme seg hele tiden. Hva skjedde med biten hvor dem reagerte på at Facebook logger hver eneste visning av «liker-knappene» på nettet? Ikke engang det var jo akseptabelt for dem. Ikke en dritt av disse tingene har vi hørt mer om.

 

Alt sammen som kommer fra nåværende direktør i Datatilsynet har bare vært dritt. Det virker som at han rett bare er en pr-kåt tulling, uten noe planer om å faktisk gjøre noe av det han snakker om. Om man tenker litt etter har det vært slik siden første dagen mannen satte beina inn i stillingen som direktør i datatilsynet i 2010.

 

Direkte idiotisk, rett å slett. Dette som går under navnet «internasjonale samarbeidspartnere» i denne artikkelen her er vel en apekatt i dyrebutikken, og en elefant som bor i dyrehagen i Kristiansand dette da. Med andre ord: Jeg tror ikke en dritt på at noen lover og regler blir forandret mens nåværende direktør i datatilsynet sitter der i sin gode stol.

Jeg er redd dette innlegget sier mer om deg enn om Thon og hans jobb i Datatilsynet. Du må selvsagt savne Georg Apenes så mye du måtte ønske, men selv synes jeg Thon har rukket å markere seg brukbart på den korte tiden han har hatt i sjefsstolen.

 

Espen Irwing Swang

Lenke til kommentar

@Espen Irwing Swang, det er meg som svarer igjen her også.

 

Om dette er tilfellet er det muligens media jeg burde skylde på da, at det er media som ikke holder oss oppdatert på hva som faktisk skjer videre i sakene dem først skriver om?

 

For all del, jeg burde ikke ta for gitt at media skal fiske opp alt som skjer der ute, men når f.eks Mobilen.no først har valgt å skrive til eksempel denne artikkelen, da ser jeg absolutt at også Mobilen.no tar saken videre når Datatilsynet har fremgang i saken.

 

Da må dere jo gjerne skrive om Datatilsynets fremgang i sakene jeg nevnte i mitt første innlegg i denne diskusjonen, ikke her da, men i egne artikler. Det ville slett ikke vært dumt.

 

Innleggene mitt sier nok en del om meg selv sett fra en «journalist» sine øyne, men fra andre «vanlige» folk, som ikke hver eneste dag snuser rundt i pressemeldinger fra alle mulige bedrifter, så vil jeg slett ikke påstå at innlegget mitt er helt på jordet. Det finnes pent lite informasjon i media om hva Thon faktisk har gjort som har, eller skal ha, «markert ham brukbart.»

 

Så for all del, dersom dette kun er media som ikke gidder følge opp sakene dem først begynner på, mens Datatilsynet faktisk har hatt positive resultater, da synes jeg at jeg har vært frekk mot direktør i Datatilsynet. Det beklager jeg.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...