Gå til innhold

Minecraft

Anbefalte innlegg

Hei, jeg så at det ikke var noe emne om Minecraft fra før, så jeg bestemte meg for å lage en!

Minecraft er et sandkasse-bygging PC-spill, som tillater at spillere bygger/konstruerer konstruksjoner av kuber i en 3D verden. Minecraft er utviklet av Mojang Specifications. Minecraft er inspirert av Dwarf Fortress, RollerCoaster Tycoon, Dungeon Keeper, og spesielt Infiniminer.

MineCraft er et PC-spill som går ut på å løpe fra zombier, mens man setter ut byggeklosser. Du må overleve lengst mulig, og skape et større og kraftigere hus/gjemmested.

Den første versjonen av spillet er Classic (klassisk-modus), hvor alt bare handler om å bygge det man vil av alt fra jord til gull-klosser. Den neste versjonen het inDev, som er ganske likt survival i den nyeste versjonen "alpha", Men i InDev kan man velge hvor høyt spillebrettet skal være, hvor bredt det skal være, om det skal være en øy, en flytende plattform, et fastland, helt flatt, og hva slags tema som f.eks. Helvete, Paradis, tett skog, eller vanlig.

Den neste etter inDev heter infDev. Infdev er nå byttet ut med alpha. Forskjellen mellom InDev og InfDev er at I InfDev kom det flere ting man kunne lage ut av materialer på et såkalt "Workbench" (arbeidsbord).

Den nyeste vesjonen er Beta. I Beta er det (også som i inDev & infDev) andre skapninger som fins i verden du lever i. Disse skapningene er delt inn i tre typer; Fiender, vennlige og nøytale.

Jeg spiller selv dette spillet, og jeg må si at jeg rett og slett bare elsker det! Viss du bryr deg veldig mye om graphics, kommer du ikke til å klare å spille dette spillet. Men viss du ikke bryr deg, må du prøve dette. Når man først kommer igang, blir man rett og slett avhengig av å løpe fra zombier og bygge større hus. Jeg spiller i Beta nå!

Sjekk ut minecraft sin nettside: www.minecraft.net (nettside nede atm, vet ikke helt hvorfor)

Spillet koster 14-15 euro imens det er Beta, men vill stige til 20 euro når det fulle spillet ankommer. Du kan enten kjøpe Betaen og få med Multiplayer, eller (hørt at det er mulig) finne en piratkopi av noe slag og kose deg med singleplayer'n!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...