Gå til innhold

filmleie over nettet funker ikke!

Anbefalte innlegg

Før leide jeg ofte filmer over nettet, men med mine to w7 pc'er havner teksten utenfor skjermen i fullskjerm-modus. Gjelder både w7 starter, vanlig Windows 7 på både cdon og sf-anytime. Får ingen tips fra support som hjelper. Jeg er dessuten mektig irritert over at man på sf ikke lenger kan leie film uten å brukernavn og passord som jeg glemmer mellom hver gang (det blir så sykt mange medlemskap å holde rede på). Finnes det noen tjenester som fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før leide jeg ofte filmer over nettet, men med mine to w7 pc'er havner teksten utenfor skjermen i fullskjerm-modus. Gjelder både w7 starter, vanlig Windows 7 på både cdon og sf-anytime. Får ingen tips fra support som hjelper. Jeg er dessuten mektig irritert over at man på sf ikke lenger kan leie film uten å brukernavn og passord som jeg glemmer mellom hver gang (det blir så sykt mange medlemskap å holde rede på). Finnes det noen tjenester som fungerer?

Hei, jeg vet ikke. Har ikke leid film over nettet før. Men kanskje man må ha FullHD skjerm (1920x1080) om man skal se i fullskjerm modus? Eller man må ha 16:9 forhold skjerm? Vet ikke men ser du i Windows Media Player i et annet mediaavspillingsprogram kan det hende du kan ordne dette i videoinnstillingene. Og det med brukernavn og passord... jeg har alt slikt lagret i en melding + en ekstra til som jeg har gjemt godt i innboksen sammen med alle de andre meldingene mine. Så om jeg har glemt et brukernavn eller passord trenger jeg bare å logge in der for å se. Vet ikke om det vil fungere for deg eller noen andre da :) Det er i alle fall mye tryggere enn å innstallere et program på PC-en, skrive det i et dokument på PC-en eller lagre det på mobilen. Men jeg synes det beste er å pugge alle brukernavn og passord slik at man kan de helt utenat.

Endret av Peach
Lenke til kommentar

Hei, jeg vet ikke. Har ikke leid film over nettet før. Men kanskje man må ha FullHD skjerm (1920x1080) om man skal se i fullskjerm modus? Eller man må ha 16:9 forhold skjerm? Vet ikke men ser du i Windows Media Player i et annet mediaavspillingsprogram kan det hende du kan ordne dette i videoinnstillingene. Og det med brukernavn og passord... jeg har alt slikt lagret i en melding + en ekstra til som jeg har gjemt godt i innboksen sammen med alle de andre meldingene mine. Så om jeg har glemt et brukernavn eller passord trenger jeg bare å logge in der for å se. Vet ikke om det vil fungere for deg eller noen andre da :) Det er i alle fall mye tryggere enn å innstallere et program på PC-en, skrive det i et dokument på PC-en eller lagre det på mobilen. Men jeg synes det beste er å pugge alle brukernavn og passord slik at man kan de helt utenat.

Lenke til kommentar

Selve filmen passes inn på TV-skjermen som fot i hose. Filmene er uansett stort sett ikke i HD-format, men SD (DVD-oppløsning). Generelt fungerer det prikkfritt å koble PC til TV'en.

Når jeg ikke kjører fullskjerm vises teksten under bildet. Jeg misstenker at dette også skjer i fullskjerm-modus (noe som selvsagt er idiotisk). Kan ikke velge annet enn knøttlite bilde eller fullskjerm. Jeg er klar over knappen i avspillervinduet for å toggle tekst av og på, men det er ikke der det ligger.

Lenke til kommentar

Brukernavn og passord krever nok alle plasser du kan leie filmer over nettet...dette kommer du nok ikke unna.

Prøv Voddler...mye gratis filmer http://www.voddler.com/

Og hva med mange sider som fks http://no.justin.tv/...#/w/772001600/9 ? Greit nok du kan ikke velge film/episoder selv men mange timer morro her slik. Lovlig er det også :)

Før var det ikke nødvendig med brukernavn på SF-anytime. Man la bare inn kredittkortnummeret og ferdig med det. Det er litt toskete av meg å bli sur for dette, men jeg har sikkert 100 "medlemskap" i forskjellige nettbutikker snart.

PS: Voddler ser veldig bra ut, men får man Norsk tekst på filmene? Jeg må innrømme at jeg synes det er en fordel.

Endret av Philber Desanex
Lenke til kommentar

Det er norsk tekst på noen av dem, men ikke nødvendigvis alt. Du kan se hvilke undertekster som blir tilbudt inne på sidene for de forskjellige filmene og seriene dog.

Ser du for eksempel på profilen til Inception (som ikke er gratis, men må leies) ser du: "Subtitles: Swedish, Danish, Norwegian, Finnish". Vises ganske langt nede på siden.

Når du er i filmen kan du høyreklikke for å bestemme undertekst osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...