Hypsilofodonten Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Såg nettop på 60 minutter på tv2 (som ikke varer i 60 minutter), der var det en sak om spermdonorer osv. En tanke som slo meg er att vist en donerer sperm når en er 18 (anntar att en må vere myndig?), og ho desperate dama får ei datter utav den spermen, 9 mnd. etterpå og vist du en dag når en nærmer seg 40 og er steinrik har lyst på ei som er rundt 20 så er det jo mulig att en får unge med si eiga datter. Ett annet eksempel kan vere att f.eks. vist faren din donerte sperm for lenge siden så er det mulig att en har sex med sin egen søster uten att en veit om det! Lenke til kommentar
Kebab GUD Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 det er altid en mulighet .. men det er jo en mulighet at damadi er kusina di også da .. Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Interessant teori. Desverre vet jeg for lite om rutiner rundt spermdonering. Men en ting jeg lurer på er om ikke sædprøver kunne erstatte noen prøver som vanligvis blir analysert ut fra av blod/urin? You know, når man er hos legen, så kunne man ta seg en kjapp en, eller helst få hjelp av en sykesøster Mye koseligere det en å bli stukket og pisse i en kopp Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Såg nettop på 60 minutter på tv2 (som ikke varer i 60 minutter), der var det en sak om spermdonorer osv. En tanke som slo meg er att vist en donerer sperm når en er 18 (anntar att en må vere myndig?), og ho desperate dama får ei datter utav den spermen, 9 mnd. etterpå og vist du en dag når en nærmer seg 40 og er steinrik har lyst på ei som er rundt 20 så er det jo mulig att en får unge med si eiga datter. Ett annet eksempel kan vere att f.eks. vist faren din donerte sperm for lenge siden så er det mulig att en har sex med sin egen søster uten att en veit om det! Hvor stor er sannsynligheten da? :S Lenke til kommentar
A_berg Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Såg nettop på 60 minutter på tv2 (som ikke varer i 60 minutter), der var det en sak om spermdonorer osv. En tanke som slo meg er att vist en donerer sperm når en er 18 (anntar att en må vere myndig?), og ho desperate dama får ei datter utav den spermen, 9 mnd. etterpå og vist du en dag når en nærmer seg 40 og er steinrik har lyst på ei som er rundt 20 så er det jo mulig att en får unge med si eiga datter. Ett annet eksempel kan vere att f.eks. vist faren din donerte sperm for lenge siden så er det mulig att en har sex med sin egen søster uten att en veit om det! er det bare meg eller har du veldig lite å finne på for tiden??? :o Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 hmm det er en interessang tanke men det er jo veldig liten sannsynlighet Lenke til kommentar
SoW Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Er det spermbanker og slikt i Norge da? Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Hvor stor er sannsynligheten da? :S Det _kan_ skje.. Det er fysisk mulig lissom.. Lenke til kommentar
Thanatos Skrevet 24. juli 2003 Del Skrevet 24. juli 2003 Er det spermbanker og slikt i Norge da? SoW er ute etter litt lett-tjente penger! Lenke til kommentar
Danko Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 At man muligens har sex med sin egen datter (eller søster) er vel heller kanskje vanskelig å unngå... (uhm hørtes litt rart ut). Man skal jo heller ikke se vekk i fra at man faktisk kan risikere å få et barn som stammer fra sin egen far/bror's sperm. Er jo også mulig for mottaker å få en DNS test for å sjekke at det ikke er noen biologiske gener inni bildet (dette koster $$$ though).. Foresten en interesang artikkel her ("Brother fathers 62-year-old's baby"). Skal man være donor må man være mellom 18 og ca. 40-45 og oppfylle en del vilkår (hiv fri, narkotika fri, ikke for mange sex partnere de 12 siste mndene, muligens div. arvelige sykdommer osv..) Er det spermbanker og slikt i Norge da? Tror ikke det..? Kan ikke huske å ha hørt om noen hvertfall.. Men hvis du vurderer og donere i utlandet så får du som regel ca 200-500 kr pr donasjon.. Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 kan man donere flere ganger? Lenke til kommentar
miCro Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Jeg mener å huske han duden på 60 minutes donert 500 ganger over en toårs periode, eller.no..... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg vil også ronke for spenn... Litt tragisk å tenke på at en unge går rundt på jorda med ditt kjøtt og blod, og du solgte ungen for 400 spenn Lenke til kommentar
SoW Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 Litt tragisk å tenke på at en unge går rundt på jorda med ditt kjøtt og blod, og du solgte ungen for 400 spenn Det er nok det.. Lenke til kommentar
Blod Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg vil også egenhendig nytelse for spenn... Litt tragisk å tenke på at en unge går rundt på jorda med ditt kjøtt og blod, og du solgte ungen for 400 spenn er jo det Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 25. juli 2003 Del Skrevet 25. juli 2003 jeg vil også egenhendig nytelse for spenn... Litt tragisk å tenke på at en unge går rundt på jorda med ditt kjøtt og blod, og du solgte ungen for 400 spenn men da kan du tenke på alt det fine du fikk for de 400 da tenk betaling for noe sånt Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 litt OT men: kan man bli tvingt til å betale bidrag hvis man har donert sperm, og det finnes en unge med dine trekk osv.. kan det bli farskaps saker av slikt? Lenke til kommentar
Chrily Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Ganske sikker på at: Ingen farskapssaker som følge av sæddonering nei. Alle parter i forbindelse med donering skriver under på dèt, ved henholdsvis "innskudd" og "uttak". (Hmm...ikke hørt noe om rentesats i den forbindelse...) Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Gjennom donering av sperm gjennom sædbank skal ein vere ganske trygg for enventuelle "backfire". Men har du gått inn på avtalen privat og "donerer" på gamlemåten kan det fort bli farskapssak av det. Var ei sak for ikkje så lenge sidan, ein mann donerete sperm til eks-kjæresten sin og hennar lesbiske samboer, der ho krevde farskapsbidrag av han etterpå. mvh JanEirik Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Det beste måtte jo være å få opprettet en spermkonto til eget bruk. Tenk på all dritten som kan skje med tassen. Noen klemmer den i stykker, noen mister den pga en sint kjerring og atter andre får kreft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå