Gå til innhold

Spermdonering og innavl.

Anbefalte innlegg

Såg nettop på 60 minutter på tv2 (som ikke varer i 60 minutter), der var det en sak om spermdonorer osv. En tanke som slo meg er att vist en donerer sperm når en er 18 (anntar att en må vere myndig?), og ho desperate dama får ei datter utav den spermen, 9 mnd. etterpå og vist du en dag når en nærmer seg 40 og er steinrik har lyst på ei som er rundt 20 så er det jo mulig att en får unge med si eiga datter.

Ett annet eksempel kan vere att f.eks. vist faren din donerte sperm for lenge siden så er det mulig att en har sex med sin egen søster uten att en veit om det!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant teori. Desverre vet jeg for lite om rutiner rundt spermdonering.

Men en ting jeg lurer på er om ikke sædprøver kunne erstatte noen prøver som vanligvis blir analysert ut fra av blod/urin? You know, når man er hos legen, så kunne man ta seg en kjapp en, eller helst få hjelp av en sykesøster :D Mye koseligere det en å bli stukket og pisse i en kopp :roll:

Lenke til kommentar
Såg nettop på 60 minutter på tv2 (som ikke varer i 60 minutter), der var det en sak om spermdonorer osv. En tanke som slo meg er att vist en donerer sperm når en er 18 (anntar att en må vere myndig?), og ho desperate dama får ei datter utav den spermen, 9 mnd. etterpå og vist du en dag når en nærmer seg 40 og er steinrik har lyst på ei som er rundt 20 så er det jo mulig att en får unge med si eiga datter.

Ett annet eksempel kan vere att f.eks. vist faren din donerte sperm for lenge siden så er det mulig att en har sex med sin egen søster uten att en veit om det!

Hvor stor er sannsynligheten da?

:S

Lenke til kommentar

er det bare meg eller har du veldig lite å finne på for tiden??? :o

Lenke til kommentar

At man muligens har sex med sin egen datter (eller søster) er vel heller kanskje vanskelig å unngå... (uhm hørtes litt rart ut).

Man skal jo heller ikke se vekk i fra at man faktisk kan risikere å få et barn som stammer fra sin egen far/bror's sperm. Er jo også mulig for mottaker å få en DNS test for å sjekke at det ikke er noen biologiske gener inni bildet (dette koster $$$ though)..

Foresten en interesang artikkel her ("Brother fathers 62-year-old's baby").

Skal man være donor må man være mellom 18 og ca. 40-45 og oppfylle en del vilkår (hiv fri, narkotika fri, ikke for mange sex partnere de 12 siste mndene, muligens div. arvelige sykdommer osv..)

Er det spermbanker og slikt i Norge da?

Tror ikke det..? Kan ikke huske å ha hørt om noen hvertfall..

Men hvis du vurderer og donere i utlandet så får du som regel ca 200-500 kr pr donasjon.. :p

happygsperm.gifhappybsperm.gif

Lenke til kommentar
jeg vil også egenhendig nytelse for spenn...

Litt tragisk å tenke på at en unge går rundt på jorda med ditt kjøtt og blod, og du solgte ungen for 400 spenn

men da kan du tenke på alt det fine du fikk for de 400 da

tenk betaling for noe sånt

Lenke til kommentar

Ganske sikker på at:

Ingen farskapssaker som følge av sæddonering nei.

Alle parter i forbindelse med donering skriver under på dèt, ved henholdsvis "innskudd" og "uttak". (Hmm...ikke hørt noe om rentesats i den forbindelse...)

Lenke til kommentar

Gjennom donering av sperm gjennom sædbank skal ein vere ganske trygg for enventuelle "backfire".

Men har du gått inn på avtalen privat og "donerer" på gamlemåten kan det fort bli farskapssak av det.

Var ei sak for ikkje så lenge sidan, ein mann donerete sperm til eks-kjæresten sin og hennar lesbiske samboer, der ho krevde farskapsbidrag av han etterpå.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...