Christian_R Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har akkurat kjøpt en Panasonic TX-P50VT20 (plasma TV) og skal begynne å bruke den i dag. Men jeg har skjønt at det er en risiko for innbrenning på plasma TVer, så jeg lurer på om dere har noen tips for å unngå det? Nå har jeg ikke testet TVen ennå, så det er ikke sikkert det er noe problem en gang. Det var kanskje mer på gamle plasmaskjermer dette gjaldt? Jeg snakket forresten akkurat med en på Panasonic's kundeservice-telefon, og han sa at man ikke kunne bruke plasma TVer til spilling i det hele tatt, noe jeg har problemer med å tro. Det er jo laget 3D-spill for TVen (som jeg så demo av på Elkjøp) og det finnes til og med en modus som heter "Spill" under fargejusteringsmenyen, men har var jo en svenske så jeg tok det han sa med en klype salt Fint om noen med peiling på dette kan gi meg noen tips og triks ang. plasma og spillkonsoller! På forhånd takk! Lenke til kommentar
V. Haugen Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg har akkurat kjøpt en Panasonic TX-P50VT20 (plasma TV) og skal begynne å bruke den i dag. Men jeg har skjønt at det er en risiko for innbrenning på plasma TVer, så jeg lurer på om dere har noen tips for å unngå det? Nå har jeg ikke testet TVen ennå, så det er ikke sikkert det er noe problem en gang. Det var kanskje mer på gamle plasmaskjermer dette gjaldt? Jeg snakket forresten akkurat med en på Panasonic's kundeservice-telefon, og han sa at man ikke kunne bruke plasma TVer til spilling i det hele tatt, noe jeg har problemer med å tro. Det er jo laget 3D-spill for TVen (som jeg så demo av på Elkjøp) og det finnes til og med en modus som heter "Spill" under fargejusteringsmenyen, men har var jo en svenske så jeg tok det han sa med en klype salt Fint om noen med peiling på dette kan gi meg noen tips og triks ang. plasma og spillkonsoller! På forhånd takk! På nyere Plasma-TV-er skal det ikke være noen stor fare for innbrenning ved normal bruk. Det vil si, ikke la den stå på i dagevis med et statisk bilde (DVD-meny, en nettside etc.)... Jeg har selv en Panasonic-plasma (42-tommer) som er et par år gammel, og den har fått gjennomgå med flere hundre timer med Xbox (om ikke mer) uten tegn til innbrenning. B) (Spillmodus på TV-en senker lysnivået slik at det blir mindre belastning for øynene) Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) Han fra kundeservicen kan du iallefall drite i å ta seriøst. Enten er han livredd for at noen finner ut at han har snakket med deg om at spilling er ok - du vet, sånn i tilfelle du skulle klage senere. "I told you so" prinsippet. Enten det eller så burde han aldri få beholde jobben. Jeg har også en Panasonic plasma. En 42" G10, og den har også blitt brukt til et par hundre timer med spilling det siste året. Ingen tegn til innbrenning enda. Din modell er både nyere og bedre enn min og vil ikke ha noen problemer. Endret 18. januar 2011 av Lakus Lenke til kommentar
Christian_R Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 OK, takk for svar begge to! Du har rett Lakus, jeg tenkte det var noe slik som lå bak, hvorfor hadde ellers Elkjøp satt opp Killzone 3D på en plasmaskjerm midt i butikken deres? Jeg spiller ikke så veldig ofte lenger uansett, men når jeg først gjør det går det fort 4-5 timer. Jeg får bare være litt forsiktig til å begynne med. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg var veldig forsiktig første dagen, men frykten for innbrenning forsvant da jeg våknet dagen etter jeg hadde kjøpt den og så at jeg hadde glemt å skru den av kvelden før. Etter en natt med en statisk DVD-meny tok det skjermen 1-2 minutter med vanlig titting å bli kvitt det igjen. Lenke til kommentar
Christian_R Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Ja, de skal vel tåle en del mer nå enn for 5 år siden (da jeg kjøpte min forrige plasma). Lenke til kommentar
Christian_R Skrevet 19. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2011 Har skrudd ned kontrasten og lysstyrken litt nå da jeg hørte at det lønner seg de første 50-100 timene? Men er det noen som vet om det er noe sted på Panasonic TVer at man kan se hvor mange timer TVen har vært på? Lenke til kommentar
Dunedain Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Da jeg var på møte med Panasonic i høst, mener jeg de nevnte at det var ca 82 timer på stillbilde som måtte til for å få innbrenning på denne generasjonen plasmaer fra de. Så med mindre du setter på pause og reiser på hyttetur en helg, så tror jeg du ikke har noe å frykte. Lenke til kommentar
Christian_R Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Da jeg var på møte med Panasonic i høst, mener jeg de nevnte at det var ca 82 timer på stillbilde som måtte til for å få innbrenning på denne generasjonen plasmaer fra de. Så med mindre du setter på pause og reiser på hyttetur en helg, så tror jeg du ikke har noe å frykte. Såpass ja. 82 timer med stillbilde bør jeg kunne klare å unngå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå