ThePureOwnage Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 (endret) Hei, jeg var lit nysjerrig på om det hadde gått an å bytte grafikkortet på PC'en min? Grunnen til at jeg lurer på dette er at min PC er bærebar, og det er ikke mange bærebare PC'er man kan oppgradere, uten å gjøre store endringer. Grafikkortet som jeg har nå er Mobility Radeon HD 5650 1GB. Det er bra til å være bærebart, kan spille både Black Ops og Crysis på high uten lag, men jeg er ute etter et enda bedre et. Her er litt info om PC'en: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598467#extra Takk Endret 14. januar 2011 av ThePureOwnage Lenke til kommentar
Peach_InnleggNO Skrevet 15. januar 2011 Del Skrevet 15. januar 2011 (endret) Hei, jeg var lit nysjerrig på om det hadde gått an å bytte grafikkortet på PC'en min? Grunnen til at jeg lurer på dette er at min PC er bærebar, og det er ikke mange bærebare PC'er man kan oppgradere, uten å gjøre store endringer. Grafikkortet som jeg har nå er Mobility Radeon HD 5650 1GB. Det er bra til å være bærebart, kan spille både Black Ops og Crysis på high uten lag, men jeg er ute etter et enda bedre et. Her er litt info om PC'en: http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=598467#extra Takk Hei, jeg har ikke noe forslag til et annet skjermkort/grafikkort men jeg ville vært helt fornøyd med det grafikkortet (Mobility Radeon HD 5650 1GB), jeg mener det ikke er noe vits i å oppgradere pc-en (eller i det hele tatt andre bærbare pc-er som virker). Den vil bli overopphetet og du vil kanskje oppleve at hardwaren klokker seg nedover og får dårligere ytelse og pc-en blir varm og skrur seg av eller blir treg og fryser. Ja bedre grafikkort kan du sikkert putte inn men tviler på at du får mye bedre ytelse med mindre du finner bedre kjølesystem i tillegg. De som har laget og designet pc-en (Acer) har tilpasset hardwaren til akkurat den pc-modellen og kjølesystemet. Husk også at du kanskje må bytte hovedkortet til pc-en. Og det er ikke sikkert at alle de andre komponentene (RAM, prosessor etc.) er kompatibelt med det nye hovedkortet. Og man burde være ekstra forsiktig med å åpne en bærbar pc siden alle komponentene sitter mye tettere sammen. Selv har jeg en bærbar med Mobility Radeon HD 5450 (ditt er bedre) men den kjører alle spillene mine på high uten problemer Endret 15. januar 2011 av Peach Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå