Gå til innhold

Trailer: Might & Magic: Heroes VI #1 (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å jah! Dungeon var noe... Når jeg tenker over det var alle rasene i HOMM3 fantastiske, langt ifra det crappet vi har fått i det siste. Strengt tatt var 3'ern langt over de to siste, men av en eller annen grunn har jeg veldig tro på 6'ern altså!

 

Har alle klassene blitt avslørt nå? Og hvilke er det i så fall??

Lenke til kommentar
Har alle klassene blitt avslørt nå? Og hvilke er det i så fall??
Mener du faksjoner? 4 faksjoner har blitt avslørt så langt:

 

- Necropolis

- Haven

- Inferno

- Stronghold

 

Den femte og siste har enda ikke blitt avslørt, men det blir en ny en.

Endret av freeman
Lenke til kommentar

Sukk.. jeg begynner å gå lei av de kjedelige historiene som bare repeteres og repeteres... slemme demoner som tar over verdenen-type historier begynner jeg å få opp til halsen. Hvorfor ikke prøve å være litt kreativ som for eks. Baldurs Gate 1 var? (Baldurs Gate 2 var også bra, men de gikk i "drep den onde mannen før han ødelegger\tar over verden"-fella)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at hver gang det er snakk om Heroes så trekkes det frem at 3-en er den beste utgaven og at de andre bare er søppel. Jeg har spilt HOMM3 i utrolig mange timer. Har rundet Campaign to ganger, og spilt gjennom alle single-player missions på alle utvidelsene. Spilte for det meste på 130%, men gikk etter hvert over til 160%. Uansett hvor god du blir, så er det alltid utfordrende.Mange som har spilt 3-en vil ikke ha flere spill i serien fordi det er et "perfekt" spill. Vel, ikke helt. Jeg har noen punkter å trekke fram:

- Mangler en "kjøp alle"-knapp. Etter hvert når du skal kjøpe creatures hver eneste uke i mange forskjellige byer så blir du temmelig lei av å måtte kjøpe hver eneste en hver eneste gang!

- Ingen caravans

- Slow og haste er overpowered (har du begge på ekspert så har du et solid overtak allerede der).

- Town portal med ekspert earth magic er totalt overpowered.

- Dårlig balanserte lag (Stronghold var elendig, og Rampart også, selv om Rampart var dugelige til å forsvare en borg).

- Skillsystemet var mangelfult (hvis du ville reise langt på sjøen, så måtte du bruke en hel skill på dette. Enlightenment er også en verdiløs skill. Også håpløst at du måtte ha wisdom uansett hvilken fraksjon du var for å lære magi).

 

Jeg husker at det var en del andre ting som irriterte meg når jeg spilte, men kommer ikke på alt nå. Er blitt en stund siden. Men taktikken varierte ikke så veldig fra lag til lag.

 

HOMM4 likte jeg ikke i det hele tatt. Prøvde det en periode, men sluttet, da det ikke føltes det samme.

 

HOMM5 har jeg spilt veldig mye, og begynner å nærme meg et likt antall timer som 3-en. Faktisk synes jeg 5-en har bedre spillbarhet, mer taktikk og generelt er et bedre spill. Det har kanskje ikke samme følelsen som 3-en (men det kommer nok mer av nostalgi), men en del ting er forbedret.

Har kommet gjennom campaign og single player banene på alle utvidelsene her også. Det er mange gode timer å se fram til. Med den siste utvidelsen så blir spillet mye mer helhetlig, men det kan være verdt å installere 3.1 patchen i tillegg.

 

5-en retter på en del av disse tingene, men har også sine mangler. Likevel er det mange flere forbedringer for min del:

+ Kjøp alt - knapp

+ Caravans, pluss at creature dwellings samler opp, så du går ikke glipp av folk om du ikke kjøper hver uke

+ Et utvidet og mye bedre skill-system. Mye mer frihet til å tilpasse din hero

+ Lagene er ikke bare en bestemt borg med bestemte creatures, men det innebærer en spesiell spillestil også. Dette skaper variasjon. På H3 kunne du ha nesten samme stil uansett lag.

Nå er det ikke bare Necromancers som har en spesiell greie, men alle har sin ting, som er gode på sin måte. Hver gang du fullfører en campaign så tenker du "dette laget var det beste", så spiller du ferdig neste, og tenker det samme igjen.

+ Ikke så mange tydelig overpowered spells (feks er town portal er lvl 5, og kan bare teleportere til nærmeste by, slow og haste fungerer som de skal på grunn av initiative-systemet).

+ Progress bar - du kan se handlingsrekkefølgen i kampen

+ Alle har tactics i begynnelsen - du kan plassere folken der du ønsker, dele opp stacks, og velge å ikke ha med noen i kampen. Dette gir mange flere taktiske muligheter.

+ Se hvor mange du kan drepe før du angriper. Nå trenger du ikke lenger ha med kalkulatoren og regne det ut selv.

+ Viser hvor stor trussel fiender er - dette er nyttig dersom en ikke er så kjent med alle folkene, og lurer på om en pack med bloodeyed clyclops er en lett fiende eller ikke.

+ Alternative oppgraderinger - dette likte jeg ikke i begynnelsen, men etter hvert er det ikke så gale. Det åpner for helt nye muligheter når det gjelder taktikk, og gir enda mer variasjon. Det er heller ikke slik at en oppgradering "alltid" er best, slik som på 4-en.

+ Hero kan gjøre mer enn bare kaste spell - det gjør heroer på might-orienterte lag mer nyttige, og du kan fortsatt gjøre ting selv om du er tom for mana.

+ Abilities utenom spells. Egenskaper som heroen kan lære seg som ikke koster mana, men som ofte er unike for hvert lag. Gir også større muligheter i kamp.

+ Artifacts fra samme serie gir ytterligere bonuser når du har flere av dem (du får ikke bare èn super-artifact når du har alle sammen, men jo flere du har, jo større bonus får du). Enkelte artifacts gir også bonuser bare til ett lag.

+ Spellcasting-creatures blir mer vanlig, og de har et større utvalg av spell og du kan selv velge hvilket du vil bruke. Ikke bare random spells, selv om det også finnes.

+ Bedre grafikk. H3 er nostalgisk, men forferdelig å spille på høy oppløsing.

+ Forskjellig størrelse på creatures. Små tar opp en rute, store tar opp fire. Det gir helt nye muligheter når det kommer til å beskytte dine egne folk, blokkere veien for andre osv.

 

Sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten. Likevel er det noen ting som kan forbedres. Enkelte spell er enda overpowered (feks divine vengance), kartene er mindre enn på tidligere spill, initiative-systemet må forbedres (enkelt enheter kan handle 2-3 ganger før en annen. Har du slow og haste i tillegg har den trege ikke sjangs. Dette gjør at tank-enhetene ikke kan gjøre sin oppgave skikkelig og blir mindre nyttige enn i H3), og en del andre småting. Men alt i alt mindre enn i 3-en etter min mening.

 

Det blir spennende å se om de klarer å beholde heroes-sjarmen i 6-en. Det skal visst innføres et slags territorie-system, og vi har bare tre ulike miner (tre stein og en tredje). Blir spennende å se hvordan dette blir implementert. En ting jeg er skeptisk til er at de har hintet om full frihet når det gjelder oppgradering av heroen din. Jeg ser fordelen med dette, men skillsystemet i heroes har alltid vært basert på en liten dose hell.

Dette ble visst litt langt, men følte bare jeg måtte legge til noen tanker =)

Lenke til kommentar

Pro_odeh, jeg kunne ikke vært mer enig.

 

Femmeren er mer lik treeren, men finpusset. Sier ikke at den er bedre enn 3'eren, men den er iallefall like bra, på sin egen måte.

Jeg var veldig skuffet over Heroes 5 til å begynne med, gidda faktisk ikke å spille det noe særlig. Så kom jeg over et tilbud på game da jeg skulle kjøpe ekspansjon til det (Tribes of the east). Ja... Jeg kjøpe ting til spill jeg egentlig ikke spiller, noe som gjør at dama flipper ut i ny og ne... Fant en samle boks med absolutt alle Heroes spillene pluss noe annet snacks (t-skjorte, musikk osv osv). Selgeren var hyggelig nok til å informere meg om at det kostet mindre for den samleboksen enn hva Tribes of the east alene kostet (449). Tror jeg ga 399 for hele esken (er noen år siden nå) som jeg lett kjøpte til tross for at jeg hadde heroes 3 complete ganger 3, pluss spillet og ekspansjonene hver for seg, heroes 4 (blæh...) og 5. Kult å ha synes jeg, tar seg bra ut sammen med alt annet jeg har av samlebokser.

 

Når jeg da prøvde spillet etter å ha lagt inn alt av oppgraderinger og ekspansjoner ble det plutselig noe helt annet, det var mer flyt, mer logikk og mer fornuft bak alt. Jeg fikk øynene opp for en ny måte å spille heroes på, men som inneholdt essensen av 3'eren. For ærlig talt, vi vil jo ikke ha en blå kopi av heroes 3, vi vil ha heroes 3 med alt det som er feil rettet opp og gjerne noen nye funksjoner/ting. Jeg mener at alle som dømmer Heroes 5 nedom og hjem ikke har prøvd det med alle ekspansjonene og oppgraderingene, for da ville man sett hvilken perle dette spillet egentlig er. Håper 6'eren blir like bra som 5'eren og 3'eren og at de ikke roter det til alà 4'eren... Har noen forresten funnet ut hvorfor det har byttet navn?

Lenke til kommentar
Har alle klassene blitt avslørt nå? Og hvilke er det i så fall??
Mener du faksjoner? 4 faksjoner har blitt avslørt så langt:

 

- Necropolis

- Haven

- Inferno

- Stronghold

 

Den femte og siste har enda ikke blitt avslørt, men det blir en ny en.

 

Ja, det var det jeg trodde. Hvorfor skal de ha så få raser!? Og ja, mente fraksjoner/raser... Har blitt for mye FPS det siste ;)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt merke til at hver gang det er snakk om Heroes så trekkes det frem at 3-en er den beste utgaven og at de andre bare er søppel. Jeg har spilt HOMM3 i utrolig mange timer. Har rundet Campaign to ganger, og spilt gjennom alle single-player missions på alle utvidelsene. Spilte for det meste på 130%, men gikk etter hvert over til 160%. Uansett hvor god du blir, så er det alltid utfordrende.Mange som har spilt 3-en vil ikke ha flere spill i serien fordi det er et "perfekt" spill. Vel, ikke helt. Jeg har noen punkter å trekke fram:

- Mangler en "kjøp alle"-knapp. Etter hvert når du skal kjøpe creatures hver eneste uke i mange forskjellige byer så blir du temmelig lei av å måtte kjøpe hver eneste en hver eneste gang!

- Ingen caravans

- Slow og haste er overpowered (har du begge på ekspert så har du et solid overtak allerede der).

- Town portal med ekspert earth magic er totalt overpowered.

- Dårlig balanserte lag (Stronghold var elendig, og Rampart også, selv om Rampart var dugelige til å forsvare en borg).

- Skillsystemet var mangelfult (hvis du ville reise langt på sjøen, så måtte du bruke en hel skill på dette. Enlightenment er også en verdiløs skill. Også håpløst at du måtte ha wisdom uansett hvilken fraksjon du var for å lære magi).

 

Jeg husker at det var en del andre ting som irriterte meg når jeg spilte, men kommer ikke på alt nå. Er blitt en stund siden. Men taktikken varierte ikke så veldig fra lag til lag.

 

HOMM4 likte jeg ikke i det hele tatt. Prøvde det en periode, men sluttet, da det ikke føltes det samme.

 

HOMM5 har jeg spilt veldig mye, og begynner å nærme meg et likt antall timer som 3-en. Faktisk synes jeg 5-en har bedre spillbarhet, mer taktikk og generelt er et bedre spill. Det har kanskje ikke samme følelsen som 3-en (men det kommer nok mer av nostalgi), men en del ting er forbedret.

Har kommet gjennom campaign og single player banene på alle utvidelsene her også. Det er mange gode timer å se fram til. Med den siste utvidelsen så blir spillet mye mer helhetlig, men det kan være verdt å installere 3.1 patchen i tillegg.

 

5-en retter på en del av disse tingene, men har også sine mangler. Likevel er det mange flere forbedringer for min del:

+ Kjøp alt - knapp

+ Caravans, pluss at creature dwellings samler opp, så du går ikke glipp av folk om du ikke kjøper hver uke

+ Et utvidet og mye bedre skill-system. Mye mer frihet til å tilpasse din hero

+ Lagene er ikke bare en bestemt borg med bestemte creatures, men det innebærer en spesiell spillestil også. Dette skaper variasjon. På H3 kunne du ha nesten samme stil uansett lag.

Nå er det ikke bare Necromancers som har en spesiell greie, men alle har sin ting, som er gode på sin måte. Hver gang du fullfører en campaign så tenker du "dette laget var det beste", så spiller du ferdig neste, og tenker det samme igjen.

+ Ikke så mange tydelig overpowered spells (feks er town portal er lvl 5, og kan bare teleportere til nærmeste by, slow og haste fungerer som de skal på grunn av initiative-systemet).

+ Progress bar - du kan se handlingsrekkefølgen i kampen

+ Alle har tactics i begynnelsen - du kan plassere folken der du ønsker, dele opp stacks, og velge å ikke ha med noen i kampen. Dette gir mange flere taktiske muligheter.

+ Se hvor mange du kan drepe før du angriper. Nå trenger du ikke lenger ha med kalkulatoren og regne det ut selv.

+ Viser hvor stor trussel fiender er - dette er nyttig dersom en ikke er så kjent med alle folkene, og lurer på om en pack med bloodeyed clyclops er en lett fiende eller ikke.

+ Alternative oppgraderinger - dette likte jeg ikke i begynnelsen, men etter hvert er det ikke så gale. Det åpner for helt nye muligheter når det gjelder taktikk, og gir enda mer variasjon. Det er heller ikke slik at en oppgradering "alltid" er best, slik som på 4-en.

+ Hero kan gjøre mer enn bare kaste spell - det gjør heroer på might-orienterte lag mer nyttige, og du kan fortsatt gjøre ting selv om du er tom for mana.

+ Abilities utenom spells. Egenskaper som heroen kan lære seg som ikke koster mana, men som ofte er unike for hvert lag. Gir også større muligheter i kamp.

+ Artifacts fra samme serie gir ytterligere bonuser når du har flere av dem (du får ikke bare èn super-artifact når du har alle sammen, men jo flere du har, jo større bonus får du). Enkelte artifacts gir også bonuser bare til ett lag.

+ Spellcasting-creatures blir mer vanlig, og de har et større utvalg av spell og du kan selv velge hvilket du vil bruke. Ikke bare random spells, selv om det også finnes.

+ Bedre grafikk. H3 er nostalgisk, men forferdelig å spille på høy oppløsing.

+ Forskjellig størrelse på creatures. Små tar opp en rute, store tar opp fire. Det gir helt nye muligheter når det kommer til å beskytte dine egne folk, blokkere veien for andre osv.

 

Sikkert flere ting som jeg ikke kommer på i farten. Likevel er det noen ting som kan forbedres. Enkelte spell er enda overpowered (feks divine vengance), kartene er mindre enn på tidligere spill, initiative-systemet må forbedres (enkelt enheter kan handle 2-3 ganger før en annen. Har du slow og haste i tillegg har den trege ikke sjangs. Dette gjør at tank-enhetene ikke kan gjøre sin oppgave skikkelig og blir mindre nyttige enn i H3), og en del andre småting. Men alt i alt mindre enn i 3-en etter min mening.

 

Det blir spennende å se om de klarer å beholde heroes-sjarmen i 6-en. Det skal visst innføres et slags territorie-system, og vi har bare tre ulike miner (tre stein og en tredje). Blir spennende å se hvordan dette blir implementert. En ting jeg er skeptisk til er at de har hintet om full frihet når det gjelder oppgradering av heroen din. Jeg ser fordelen med dette, men skillsystemet i heroes har alltid vært basert på en liten dose hell.

Dette ble visst litt langt, men følte bare jeg måtte legge til noen tanker =)

 

Jeg kan være enig i flere av punktene du setter opp, men er fremdeles ikke enig angående HOMM3/HOMM5. HOMM5 hadde en masse store designvalg som gjorde hele spillet bare trist. For det første fungerte ikke 3D-perspektivet i det hele tatt. Det var tregt og tungt å ta seg over "kartene". Dessuten var kartene ALT for små, og det ble FOR mye fokus på krig, ikke utforksning, planlegging og det som gjorde 3'ern så bra. Dessuten var unitsene i spillet uvanlig sjeleløse, og ga meg ingenting. Der har de mye å lære av spesielt King's Bounty, men også HOMM3. Nr det gjelder grafikken; æææh, greit, den var skarp og god i 2006, men jeg fikk og får fremdeles vondt i øya av å se på spillet. Alt har en sånn kvalmende-gusje-farge.

 

For all del, HOMM5 er et godt spill, men ikke det jeg ønsket meg når jeg kjøpte et nytt tilskudd i HOMM serien. HOMM-følelsen var ikke-eksisterende.

 

Når det gjelder bytte av navn, så er det fordi Ubisoft ønsker å lage et merkenavn av dette (ala Tom Clansy's og Sid Meier), som da er Might and Magic. For meg er det litt irriterende, men kaller det jo bare Heroes uansett. ;)

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at kartene var for små, noe jeg også nevner som et negativ til 5-en. Det håper jeg blir bedre i 6-en, men jeg tviler egentlig på det. Det har jo egentlig bare gått i en retning.

 

Hva du mener med at det var for mye fokus på krig i motsetning til planlegging og utforskning. Her må du må gjerne utdype litt.

 

3D-perspektivet er noe de skal forbedre i 6-en. I 3-en var det lett å overse resurser fordi du ikke kunne se dem tydelig bak et fjell eller en borg. I 5-en prøvde de å fikse på det ved at du kunne rotere kameraet selv. Det fungerte så som så. Jeg merket at jeg brukte mye tid på å rotere kameraet hele tiden, så tydeligvis fungerte ikke dette optimalt. Så det blir spennende å se om de får fikset dette i 6-en. Etter det jeg har lest skal kameravinkelen være den samme hele tiden, men 3D-perspektivet er likevel tilstede. Vi får se om de får det til.

Men det kan nevnes at du har mulighet til å stille inn standard 3-er kameravinkel i 5-en. Jeg har ikke prøvd det noe særlig, så jeg kan ikke si hvor godt det fungerer.

 

Som sagt så har heller jeg aldri fått samme "følelsen" av 5-en som jeg hadde i 3-en. Mye av det som gjør det er faktisk lydene og musikken i 3-en, de har en fantastisk sjarm. Men hvis jeg måtte velge å spille ett av dem ville jeg faktisk valgt 5-en. I 3-en ender jeg bare opp med å bruke masse tid på å kjøpe og frakte units frem og tilbake (når du kommer halvveis så går faktisk mesteparten av turen med til dette), masse heroer som hele tiden må være innom creature-dwellings og kjøpe enheter, plassering av enheter i en viss rekkefølge før kampen slik at de stiller seg i den rekkefølgen jeg ønsker. Alt dette hindrer meg fra å gjøre det jeg virkelig ønsker å gjøre, nemlig å spille. Jeg synes enda det er kjekt å dra frem 3-en innimellom. Men jeg merker at etter noen dager så blir jeg fort lei. Spesielt siden spillestilen er nærmest identisk uansett hvilken fraksjon jeg velger. Dette har jeg ikke opplevd på samme måte i 5-en. Enhetene mangler kanskje sjel i dine øyne, men det synes ikke jeg. Hver fraksjon har sin egen identitet og spillestil. Dette øker spillbarheten betraktelig. Men dette er nok ting man oppdager når man først har spilt 5-en en stund også går tilbake.

 

Jeg vet ikke ikke om vi kan si at et av spillene er bedre enn det andre, men man kan peke på områder der det ene spillet er bedre enn det andre. 5-en er bedre på noen punkter og dårligere på andre. Men alt i alt vil jeg si at det er en overvekt av forbedringer. Jeg er veldig skeptisk til 6-en, men jeg er likevel åpen. De har tatt med flere fans helt fra starten i prosessen, noe som er veldig positivt. Men jeg skal være forsiktig å dømme det før alle utvidelsene kommer. 3-en og 5-en er også ganske labre uten utvidelsene...

 

Edit: For de som er interessert er det veldig mye info angående 6-en på dette forumet: http://heroescommunity.com/forumdisplay.php3?FID=5

Flere av spillerne som er med på utviklingen gir ut ny info her innimellom.

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...