Gå til innhold

Vifteløs Duron


Anbefalte innlegg

forøvrig må jeg nesten anbefale en chippet x-box m/ 120gb harddisk som mediaspiller. 3000kr, så har du en snerten boks som streamer filmer fra nettverket (eller spiller fra dvd/cd om man skulle bruke denslags foreldet teknoklogi), spiller drøssevis av gamle spill (nes, snes, gameboy / advance, sega-greier, playstation, neo geo, etc.).. og x-box-spill i tillegg.

 

Helt enig psilocybe. Det vil være en bedre løsning.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
forøvrig må jeg nesten anbefale en chippet x-box m/ 120gb harddisk som mediaspiller. 3000kr, så har du en snerten boks som streamer filmer fra nettverket (eller spiller fra dvd/cd om man skulle bruke denslags foreldet teknoklogi), spiller drøssevis av gamle spill (nes, snes, gameboy / advance, sega-greier, playstation, neo geo, etc.).. og x-box-spill i tillegg.

 

Helt enig psilocybe. Det vil være en bedre løsning.

 

Forsåvit hadde det vert bedre, men fått tak i de fleste delne gratis og jeg har kun investert 1000 kr i denne kassa og har ikke tenkt å bruke mer.

Lenke til kommentar
forøvrig må jeg nesten anbefale en chippet x-box m/ 120gb harddisk som mediaspiller. 3000kr, så har du en snerten boks som streamer filmer fra nettverket (eller spiller fra dvd/cd om man skulle bruke denslags foreldet teknoklogi), spiller drøssevis av gamle spill (nes, snes, gameboy / advance, sega-greier, playstation, neo geo, etc.).. og x-box-spill i tillegg.

 

Har akkurat kjørt hd-prep på 120Gigger #2 i dag... Har tre boxer stående... breddfulle av 1`ere og 0`ere..... :D

Absolutt helt geniale er de... men jeg har lyst å modde litt på vifta. Den bråker fortsatt en anelse for mye. Det er ikke snakk om mye, men *litt*.

 

Når det er sagt---> stereobenk og AOpen desktop kabinett --> varme, så jeg tror jeg ville anbefalt en 19 eller 12dB papst vifte moddet til 7v, eller kanskje 5. Da snakker vi så lavt støynivå at trampelydene fra pinnsvin som spaserer rundt i hagen blir irriterende høylytt.....

Du kommer nok svært lett i mål med 250mhz lavere hastighet og lavere spenning. Tror ikke du skal mye ned i spenning før effekt varme avgitt halveres, men det kan sikkert Hondaen eller noen andre NASA ingeniører bekrefte/forklare...

 

DrE

Lenke til kommentar
Duron [email protected] 1,2V Alu kjøler uten vifte. Temp: ca. 60+-5C etter CS

 

Du må ha kabinettvifter skal du klare å få til det derre, jeg testa med min Duron 650 @ 500 m/1.2Vcore i natt og det funka ikke, satte på ei swiftec kjøler, men likevel så ble den svært ustabil under FULL LOAD. Tempen lå på rundt 60 grader de første 15 minuttene, men ettersom lufta inne i kabinettet står nesten helt stille uten vifter så så merker du at tempen øker godt etter 30 min. Jeg satte så på ei lita chipsett vifte som er helt lydløs omtrent og da gikk tempen drastisk ned, kjørte 50+ stabilt under full-load etter 15 min. Og når jeg fikk satt på dekslet så hørte du ikke forskjell i støy med vifte og uten. Så konklusjonen min er: Hvorfor skal dere ha en viftefri CPU når du må ha kabinett vifte ? Da, er det bedre å sette på ei bitte lita chipsett vifte til 15 kr som ikke bråker i det hele tatt. :D

Lenke til kommentar
stygt ord. Har fått hovedkortet og til min store skuffelse er det ikke mulighet for å få TV-out via bracket :grumpy: .

 

Men jeg dropper vifteløs og kjøper heller en 1,3 Ghz duron..

 

Noen som vet om det finnes low profile TV kort?

Da tror jeg faktisk jeg hadde valgt en XP prosessor, en t-bred.. Tror de er en del kaldere enn Duron Morgan som er bygget opp på palomino kjernen... Kjøper du en XP så kan du bare underklklokke den litt..

Men det er mitt tips hvis du skal kjøre Duronen på default hastighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...