fa2001 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har over en lang tid slitt med uforklarlige stopper i CS (som er ca. det eneste jeg spiller) på PCen min. Derfor forklarer jeg nå problemet, gir fullstendige specs og håper på at noen har en løsning! Jeg ville vært ekstremt takknemlig Problemet: Lyden fra det siste sekundet gjentas evig, en høy piping kan høres, skjermbildet enten fryser eller blir svart. Det skjer fra 2 min eller noen ganger mye senere uti spillet. Her kommer det merkelige... på C: disken lages det en fil på ca. 64kB med et navn på 4 tilfeldige tegn. Den inneholder noe som ser ut som en protokolldump av tilkoblingen mellom min PC og cs serveren. (eksempel på siste fil: http://home.no/fa2001/t220) Mine specs (ingen komponenter er klokka, ikke før jeg fikser problemet): Alle drivere og BOIS er oppdatert. AMD XP 2600 (333MHz BUS m DDR) 512MB Crucial minne Unbuffered non-ECC PC2700 Hovedkort ASUS A7N8X Deluxe (PCB < 2.0) Skjermkort ATI Radeon 9700 Pro Skjerm Samtron 17" 76E Lydkort SB Audigy 2 Optisk Pioneer DVD ROM, Aopen CDRW, Aopen DVD+RW, alle på onboard IDE Floppy 1x3,5" 1x5,25" sistnevnte blir ikke funnet av bios.. HDD Onboard SATA: 2x80GB Seagate i raid0, HighPoint IDE ktrl. m 1x120GB Seagate og 1x20GB Western Lan: bruker bare onboard 3com, ikke onboard nvidia lan os: Win xp pro oppløsning i cs 640x480, vertikal oppdat. frekvens 100 Hz, en del lyd effekter skrudd på BIOS: "Aggressive" minne timings (har prøvd "Optimal" også), audio disabled, resten er stort sett defaults. C: disken er sata raid arrayet. Takker for _alle_ råd og tips og erfaringer etc., ha en god natt! Lenke til kommentar
Troy Henrik Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Prøvd og skru av Vsync a? det hjelper på det meste:D Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Har faktisk også prøvd å skru den _på_ , men det hjalp ikke (vsync er av hvis jeg får 100fps med 60Hz refresh rate ikke sant?=) Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Har faktisk også prøvd å skru den _på_ , men det hjalp ikke (vsync er av hvis jeg får 100fps med 60Hz refresh rate ikke sant?=) ikke om du bruker programmet ReForce Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Prøvd å reinstallert Half-Life? Eller formatert? Eller begge? Men uansett er formatering den siste utveien, eller hür? Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 23. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2003 Prøvd å reinstallert Half-Life?Eller formatert? Eller begge? Men uansett er formatering den siste utveien, eller hür? Jeg har faktisk formatert - både frivillig og en gang ved en feiltakelse. :x , men det hjelper tydeligvis ikke. Jeg tror det funka bra en stund med eldre drivere. Men da klikka PCen når jeg trykka på ESC (i CS, - det var mye bedre). Nå finner jeg ikke driverne :'( . Jeg får vel håpe på oppgraderinger fra asus eller atis side Lenke til kommentar
Npt Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 vsync skrudd hjelper ikke på en dritt bortsett fra at du ikke synkroniserer hz med fps noe som gjør at du får 40 rammer som er falske. Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 Hei Prøv å sett ned lydvolumet på lydkortet litt, dette kan kanskje hjelpe, hvis ikke kan det hende du har oversett noen innstillinger i spillet, ta gjerne en titt eller fler i "sound settings" Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 9. august 2003 Del Skrevet 9. august 2003 vsync av hjelper faktisk om du ikke har samme hertz halflife motoren ufører beregninger etter fps i visse tilfeller ikke etter tid som ville vært mer naturlig ikke at dette har noe med hans problem, ellers ville jeg sjekke at det ikke er noen irq konflikter med skjerm eller lydkort. Jeg hadde et lingende problem at cs kunne finne på å fryse og føre til blåskjerm / debugmode. Dette ga seg etter at jeg byttet pcislott som lydkortet sto i. Er mulig du har noe slikt? prøv å bytt pci plasser og kansje rambrikke slots? Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Hadde noe problemer selv med at lyden lagde noe ekkoliknende saker når jeg prøvde CS for litt siden. Hadde slått på både A3D og EAX, slo av A3D og problemet ble borte. Du nevnte du hadde en del lydeffekter skrudd på. Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg hadde samme problem før, fant ut at det var pga at skjermkortet ble for varmt (hadde da et gf2 kort) :-? Så modda jeg kortet litt og satte på noen extra vifter/sinks osv, og vipps, problemet kom ikke tbake Et annet problem jeg også har vært borti er at ATI 4in1 driverne var "for nye" for det hovedkortet jeg brukte. :o Fikk da ca samme problem hele tida, lyd/bilde frøys og jeg måtte restarte. Og det var ikke bare i CS.. Installerte de gammle driverne igjen og hokus-pokus var det fint igjen :wink: Ikke sikkert du har noen av disse, men verdt å sjekke 8) Take Care.. Lenke til kommentar
Melloweitsj Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 En ting som funket for meg både i CS og Warcraft 3, var at jeg brukte Catalyst 3.5 driverene isteden for 3.6 Noe annet som også funket var at jeg slo av Norton Antivirus 2003 og andre bakgrunnsprogram. Prøv det, om det kansje går.... Lenke til kommentar
pskard Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Jeg har over en lang tid slitt med uforklarlige stopper i CS (som er ca. det eneste jeg spiller) på PCen min. Derfor forklarer jeg nå problemet, gir fullstendige specs og håper på at noen har en løsning! Jeg ville vært ekstremt takknemlig Prøv å klokk ned (!) maskinen din til 266 FSB for å se om det hjelper. Da skal CPU og minne bli mer stabilt. Husk å sette minnet ditt til 266 MHz cl 2.5. Dersom det blir stabilt da så er det med 99% sikkerhet en av følgende årsaker: 1. CPU-en blir for varm grunnet manglende goop og derav ustabil eller av for liten kjøling 2. Minnet er ikke stabilt (CS tester minnet _veldig_ på stabilitet) Lenke til kommentar
fa2001 Skrevet 14. august 2003 Forfatter Del Skrevet 14. august 2003 En ting som funket for meg både i CS og Warcraft 3, var at jeg brukte Catalyst 3.5 driverene isteden for 3.6Noe annet som også funket var at jeg slo av Norton Antivirus 2003 og andre bakgrunnsprogram. Prøv det, om det kansje går.... Hørtes lurt ut! Skal prøve det - og nedklokking så "fort" jeg får igjen hovedkortet fra reparasjon! Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 14. august 2003 Del Skrevet 14. august 2003 har hatt samme problem - skjerm fryser, lyden spiller om og om igjen det siste sekundet... ikke spes. ny hardware, 800 mhz pentium3-M (laptop) og ATI 16MB mobilty skjermkort. misstenker at realbot har noe med saken og gjøre - skjer bare når jeg kjører server (med bots) (tror jeg) mister ikke totalt kontrollen, men ved hjelp av _gjentatt_ trykking på Ctrl-Alt-Del får jeg opp task manager eller send error report sist gang (i dag) kom den med en melding om at den var tom for virutuellt minne HELT ren instalasjon - kun CS, Opera, og Symantec antivirus + nyeste patcher for win og CS -Jeg bruker Linux til daglig Lenke til kommentar
Npt Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 skjedde samme hos meg, og da var det minnet som var synderen. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 15. august 2003 Del Skrevet 15. august 2003 speccs Savner opplysninger om strømforsyning/kabinett. For svak PSU kan være problemet. Det kan føre til ujevn strømtilførsel til komponentene og påfølgende minnefeil. Har hatt samme problem i cs selv men problemet forsvant etter et par uker. Fant ut at det måtte komme av en eller flere av følgende årsaker: -Usabilitet i strømnettet -For svak PSU (lite sannsynlig for meg ettersom jeg da hadde en ganske ny Enermax sak.) -Minnefeil -Feil med lydkort enten minne eller drivere. Men problemet kan også skyldes en feil i cs som oppstår på grunn av en eller annen grunn. Du kan jo prøve å bytte minnet, eller å innstalere Win2k med nye drivere til hele maskinen. Dersom det ikke hjelper må du kanskje bytte PSU (se test hos Anandtech eller Tech Report) eller kjøpe en UPS (se hw.no tester). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Har nye drivere, laptop så ustabilitet ol. er det neppe (lader ikke akkurat mobilen via den ), og, har kjørt minnesjekk vha. Compaq sitt spesialverktøy. Lenke til kommentar
Jattajatta Skrevet 16. august 2003 Del Skrevet 16. august 2003 Ahh, jeg svarte på fa2001 sin post ikke din. ;-) Mulig jeg var litt uklar siden jeg ikke skrev hvem jeg quota. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå