Odesseiron Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Importspill kan bli en umulighet på den kommende konsollen. Les hele saken Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Er DSi regionlåst? Jeg spiller Zelda: Spirit Tracks kjøpt i Amerika på min norske DSi støtt og stadig. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 12. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 12. januar 2011 Verdensveven sier så. Kanskje EU og US deler soner, i så fall? Lenke til kommentar
peasandpeace Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 For forbrukernes skyld håper jeg at dette ikke stemmer. Husker maset med blant annet NTSC dvd-er for en del år tilbake. Vil ikke ha det slik på 3DS! Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 I så blir det enda en konsoll jeg må kjøpe to versjoner av. For hvermannsen er dette detaljer, men det er bittert at industrien gjør så lite for å tekkes de som virkelig er interessert. Kan krysse fingrene for at ryktene ikke stemmer, at Nord-Amerika og Europa vil dele soner, eller at man vil slutte med å gi ut spill i en region og forsinke eller avlyse utgivelser i en annen. Regionlåser er kun plagsomme hvis de forhindrer en fra å spille de spillene man vil ha. Lenke til kommentar
Stigtrix_InnleggNO Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) For å forklare regionslåsen på DSi + DSiXL: "DSi is region locked because DSi embeds net communication functionality within itself and we are intending to provide net services specifically tailored for each region. Also because we are including parental control functionality for Nintendo DSi and each region has its unique age limit made by different independent" - Nintendo-representant til CVG "DSi-only titles will be locked. Standard DS software won't be" - CVG Hvis det er snakk om at de fysiske spillene til 3DS(spillkassettene)er regionslåst, og ikke bare de nedlastbare spillene, så skyter Nintendo seg i foten. Spill som ikke kommer ut på det europeiske- eller det amerikanske markedet kommer til å bli piratkopiert - Garantert! Endret 12. januar 2011 av Stigtrix Lenke til kommentar
Daffy4141 Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Regionlåser er noe herk. På grunn av at PS3 er sonefri, så har jeg kjøpt flere spill til den enn jeg har kjøpt til Xbox 360, da jeg handler en del på ebay o.l. Blir garantert å kjøpe 3DS etter hvert. Håper ikke den er regionlåst... Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 (endret) "DSi is region locked because DSi embeds net communication functionality within itself and we are intending to provide net services specifically tailored for each region. Also because we are including parental control functionality for Nintendo DSi and each region has its unique age limit made by different independent" Maken til idiotresonnering. Så mye problemer bare fordi områdene har forskjellige aldersgrenser? Bare for å unngå at en 12-åring i ett land kan kjøpe et spill som har 15-årsgrense i et annet? Såvidt jeg vet er det nærmest ingen DS-spill med høye aldersgrenser i utgangspunktet. Jeg mister virkelig all tro på at det finnes noen med common sense i denne bransjen. Og internettjenestene burde være internasjonale uansett. Man ser hvordan det går med PSN; den europeiske har en brøkdel av det som blir lagt ut på den amerikanske mens nesten alt som er på den europeiske finnes på den amerikanske, så hvorfor noen skulle gidde å ha den versjonen som er "specifically tailored" for Europa er et godt spørsmål, for den er i praksis gjort verdiløs. Sånn blir det med 3DS og; mange spill som kommer ut i Nord-Amerika vil ikke komme ut her, men ikke omvendt, så man kan like godt kjøpe en amerikansk konsoll. Endret 12. januar 2011 av Spartakus Lenke til kommentar
Stigtrix_InnleggNO Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 "DSi is region locked because DSi embeds net communication functionality within itself and we are intending to provide net services specifically tailored for each region. Also because we are including parental control functionality for Nintendo DSi and each region has its unique age limit made by different independent" Maken til idiotresonnering. Så mye problemer bare fordi områdene har forskjellige aldersgrenser? Bare for å unngå at en 12-åring i ett land kan kjøpe et spill som har 15-årsgrense i et annet? Såvidt jeg vet er det nærmest ingen DS-spill med høye aldersgrenser i utgangspunktet. Jeg mister virkelig all tro på at det finnes noen med common sense i denne bransjen. Og internettjenestene burde være internasjonale uansett. Man ser hvordan det går med PSN; den europeiske har en brøkdel av det som blir lagt ut på den amerikanske mens nesten alt som er på den europeiske finnes på den amerikanske, så hvorfor noen skulle gidde å ha den versjonen som er "specifically tailored" for Europa er et godt spørsmål, for den er i praksis gjort verdiløs. Sånn blir det med 3DS og; mange spill som kommer ut i Nord-Amerika vil ikke komme ut her, men ikke omvendt, så man kan like godt kjøpe en amerikansk konsoll. Indeed-o! Jeg vurderer å kjøpe en konsoll fra Amerika hvis det virkelig blir regionslåst. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Ahh, innleggene over forklarer det. Hvis det kommer regionsperring på 3DS er det for dumt. Veldig, veldig forbrukerfiendtlig. Da jeg var over dammen likte jeg tanken på å kjøpe DS og PS3-spill uten å måtte ense regionsperrer en tanke. Veldig skuffende! :-/ Lenke til kommentar
Sigh_InnleggNO Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 Jeg sverger, jeg sende en mail til nintendo og spurte om dette waaaaaaaay back, etter at jeg fant ut om 3DS remaken av Tales of the Abyss (anbefales på det sterkeste!) . Original måtte jeg kjøpe meg en ntsc ps2, fordi spillet bare ble sluppet i amerika. Ser ut som jeg må gå for en Amerikansk 3DS.. Lenke til kommentar
theninwii Skrevet 12. januar 2011 Del Skrevet 12. januar 2011 litt synd, men det er nok sant Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Jeg sverger, jeg sende en mail til nintendo og spurte om dette waaaaaaaay back, etter at jeg fant ut om 3DS remaken av Tales of the Abyss (anbefales på det sterkeste!) . Original måtte jeg kjøpe meg en ntsc ps2, fordi spillet bare ble sluppet i amerika. Ser ut som jeg må gå for en Amerikansk 3DS.. Her har man en utmerket grunn til å kjøpe en amerikansk 3DS i det minste. Skaffet meg selv Tales of the Abyss for et par år siden og jeg synes det er et av de beste i serien (bedre enn Symphonia IMO). Det logiske ville selvfølgelig være å gi ut spillet på 3DS i Europa nettopp fordi det ikke kom ut på PS2, men jeg har for lengst sluttet å forvente noen form for common sense fra spillbransjen. Lenke til kommentar
Blake Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Så vidt jeg vet så er det kun det nedlastbare innholdet som blir regionlåst, slik som f.eks onlinebutikken til PS3 eller DSiWare på Dsi og DSi XL. Spillene blir nok sonefrie slik som spillene til DS er nå. Lenke til kommentar
Geijutsu Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Det er veldig synd om 3DS sine fysiske spill blir regionlåst. Mange av spillene til DSen min er fra USA og Japan, og jeg ønsker muligheten til å spille spill fra begge regioner. Hvis de fysiske spillene blir regionlåst må jeg revurdere 3DS kjøpet jeg var innstillt på. Jeg trodde en stund tilbake at vi var ferdig med regionlås-tullet generelt, men jeg ble overrasket over at jeg ikke kunne kjøpe Mass Effect 1/2 hvor jeg er nå (Asia) på Steam, og Starcraft 2 er i tillegg regionlåst, så var nødt til å kjøpe en amerikansk kopi. Fikk en venn til å kjøpe ME til meg som gift fra Europa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå