Gå til innhold

LED eller plasma?

Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt eksperthjelp her. Jeg har kikket rundt på noen forkjellige TVer, lest anmeldelser etc, men synes det er vankselig å velge riktig TV. Håper noen her kan ta seg tid til å hjelpe meg.

Jeg skal kjøpe en ny 42"-46" flatskjerm til for rundt 12-15 tusen kr, som jeg kommer til å se filmer og spille på ca 50/50. Bør jeg kjøpe plasma eller LED? Det virker som at folk har veldig forskjellige meninger her.

Jeg har sett litt på denne, og den ser veldig bra ut:

http://www.lydogbilde.no/sony-kdl-40nx700.4815439-117331.html

men lurer på om den også finnes i 42"? Denne har edge-LED og jeg vil egentlig ha "bakgrunns-LED" (eller hva det kalles) da jeg leste at det var mye bedre, men da må man kanskje opp i prisklasse? Er forskjellen veldig synelig? Fint om noen kan komme med noen tips her :)

Personlig heller jeg litt mer mot LED-TV, men som sagt trenger jeg noen tips!

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som Bloodlines er inne på er rommet TVen skal stå i en rimelig stor faktor. Til tross for at plasmaskjermer i det siste har blitt langt mer lyssterke er det LCD som vinner i lyse rom. Om du derimot har et litt mørkere rom vile jeg lett anbefale plasmaskjermer.

Lenke til kommentar

Som Bloodlines er inne på er rommet TVen skal stå i en rimelig stor faktor. Til tross for at plasmaskjermer i det siste har blitt langt mer lyssterke er det LCD som vinner i lyse rom. Om du derimot har et litt mørkere rom vile jeg lett anbefale plasmaskjermer.

OK. Jeg har muligheter til å dra for gardiner da jeg kun har vinduer på èn side så det bør gå bra. Men trodde at LED var det "nye hotte" nå, og bedre enn plasma?

Hvordan er det forresten med døde bildepunkter nå til dags? Har nemlig en 42" LG fra 2006 som har utrolig mange døde bildepunkter, som LG ikke kunne stå ansvalig for den gang...

Lenke til kommentar

Dersom du skal gjøre et kupp på LED-tv, så har Expert knallpris på 42PFL7695H til 8999,-. Fantastisk tv med panelet til 9-serien. Sylskarp skjem som henger bra med på bevegelsene, dypt fargenivå og sortfarge man nesten kan drukne i. Tviler på at man får mer LED-tv for pengene i noen andre tver.

Kan anbefales!

Virker ikke dum den heller!

Noen som har erfaringer med denne? Denne har baklys i LED. Men jeg har også lest at den har lysere farger i hjørnene, noe som må være sykt irriterende.

http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/tv/tv-fra-40-og-storre/42LX650N/lg-42-led-tv

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha LED, så hadde jeg valgt Philips-en foran LG-en. Personlig syns jeg sortfargen blir for blå i LG-en, samtidig som jeg syns den sliter med å henge med på bevegelsene.

Skal du ha LED og 3D i samme skjerm, er det kun Philips 9-serie som gjelder. Jeg har prøvd det meste der ute, og ingen andre holder mål på 3D-en - syns iallefall jeg.

GT20 kjenner jeg godt til. En knall TV. VT20 er en oppgradert versjon av GT20.

*Skal du se 3D, så må du kjøpe briller i tillegg på GT20. På VT20 hører det med.

*GT20 oppskalerer 2D til 3D. Det gjør ikke VT20.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...