lab161 Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jeg har 2 HD i min maskin. En 10 gb og en 120 gb. 10 gb HD hadde jeg opprativsystemet. Den har imidlertidig tatt kvelden. Hva gjør jeg nå? 120gb hd er det masse divxfilmer på. Kan jeg lage en partisjon på denne, og instalere windows, uten å måtte slette alle filmene mine? Lasse Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Jada, du kan f.eks. bruke PartitionMagic fra PowerQuest. Det lar det flytte/forandre på partisjoner uten at du mister data. Det kan imidlertid være en idé å defragmentere harddisken først. Du får jo ikke kjørt programmet fra windows (hvis du ikke flytter harddisk/program over på en annen maskin med fungerende OS), men jeg tror at du kan få laget oppstartsdisketter med PM som fungerer. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. juli 2003 Del Skrevet 23. juli 2003 Enig med Aasgard, det kan du godt gjøre. Men det er absolutt å anbefale å sette disken inn i en annen maskin og ta skikkelig backup av det du ikke KAN/VIL miste først. Det kan også skjære seg, og da er det flott å kunne glise med alt lagret på cd-er som du ellers ville ha mistet. Lykke til! Ekte mannfolk tar ikke backup, derfor gråter de ofte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå