Joachim_F Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 JoWooD har gått tom for penger, og må kanskje stenge. Les hele saken Lenke til kommentar
RaptusInc Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Ikke akkurat overraskende at JoWooD må stenge etter det siste ArcaniA spillet, som etter min var det dårligste i serien. Likevel synd at det er så mange små utviklere som stenger for tiden. Lenke til kommentar
Luchy Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Hvis vi er "heldig" så legger JoWood ned å kanskje det ender opp med at de blir å selge Gothic lisensen og at Pirhana Bytes hopper inn å skaffer den sånn at vi kan få et ordentlig Gothic spill. Jeg koste meg mye med Gothic 4, men som mange andre ble jeg også utrolig skuffet av retningen de hadde valgt å ta spillet. Samtidig vil jeg også kommentere på: De skal ha gjort svært mye for å sikre at dette actionrollespillet hadde så bred appell som mulig Sier seg selv at dette ikke var den smarteste ideen for å selge spillet. Gothic har sin fan-base og ved å endre på mye av det som gjorde Gothic serien så utrolig bra så var nok sjansen aldri stor for at spillet skulle ende opp med gode salgstall. Endret 10. januar 2011 av Luchy Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Enig med Luchy. JoWooD kan bare legge ned for min del og gi tilbake Gothic lisensen til de som faktisk kan lage Gothic spill. Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg tror nok at Gothic verdenen desverre er død og begravet etter JoWoods voldtekt av franchisen som har pågått siden Gothic 3 :\ Jeg håper uansett at rettighetene blir kjøpt opp av Pirhana, slik at vi som kjøper spill i flere omganger ender opp med å støtte utvikleren, og ikke advokatene og businessfolka i utgiverselskaper istedetfor. Lenke til kommentar
Kealvis Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Muwhahahaha, ikke det at jeg setter pris på spillutgivere må legge ned, men jeg har ingenting til overs for JoWood. Har følt gang på gang at de har rævkjørt meg på mange gode spill i forhold til oppdateringer, sperrer o.l, men kanskje spesielt etter hva de gjorde med Gothic serien. Så jeg føler at jeg kan være litt skadefro nå. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 (endret) Sjokk (ironi), var litt usikker på om du muligens klarte å fange opp det komersielle "Fable" Markedet men tydligvis ikke. Egentlig kan de nå like gjerne la navnte begraves med dem, de har besudlet det for mye... Endret 10. januar 2011 av SimalarioN Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg har aldri spilt noe særlig av spillene i Gothic-serien, og det er kanskje derfor jeg likte ArcaniA for det det var. Jeg hadde ingen forventninger til spillet, spesielt med tanke på slakten det hadde fått fra seriens opprinnelige fans. Takket være det fikk jeg en helt kurant opplevelse, til tross for at jeg skjønner hvorfor det har blitt kritisert. Så for min del er det litt dumt at de legger ned, spesielt om serien ikke blir plukket opp av noen andre. Mainstream eller ikke, et spill er bedre enn ingenting. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 På den eine sida er det kanskje litt synd at ein liten utgivar må stenge...men etter dei beslutningane som vart tekne etter Gothic 3 kjennast det litt rettferdig òg. Jowood viste at dei har minimalt med forståing og respekt for handverket til utviklarane. Gothic-serien var noko heilt spesielt. Spela hadde kanskje ikkje den breiaste appellen, men dei var gode, og stod for noko ganske unikt. Der er sikkert ein del som meiner Gothic-spela er mangelfulle, men der finst òg mange som meiner dei er det beste innan sjangeren. Eg tvilar på om der er mange som meiner det samme om Arcania. Det er kanskje ikkje elendig, men det er veldig generisk og lite spennande. Eg trur at om du skal lukkast med noko slikt, bør du helst lage eit spel som ikkje er middelmådig/halvdårleg, eller i alle fall ha gode marknadsføringsmusklar. Ikkje det at eg ville at Arcania skulle lukkast. Det er ein hån mot Gothic-serien. For min del treng ikkje Piranha skaffe seg rettane til serien igjen. Eg anser "Gothic"-serien som avslutta med Gothic 3 (som eg forøvrig likte veldig godt, trass problema). "Gothic" er eit namn. Det er kvalitetane serien stod for som er vesentlege, og desse er ivaretekne i Risen. Mange ting er faktisk forbetra. Kay Lenke til kommentar
pxK_InnleggNO Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Egenlig ikke så overrasket, Gothic 4: Arcania hadde ganske tydelige tegn på at pengene tok slutt og de måtte bruke raske løsninger får å fullføre spillet og sende den ut. Lenke til kommentar
Daffy4141 Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Jeg var en av de som likte ArcaniA: Gothic 4. Håper de overlever og makter å gi ut utgivelsespakken. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg likte det også, og har lyst på utvidelsen. Men det er viktig å ta spillet for hva det er, nemlig et linært action-rollespill. Om du tror det er et stort åpen-verden spill med et hav av valgmuligheter vil du bli enormt skuffet. Litt misvisende er det derfor at spillet heter Gothic 4. Lenke til kommentar
Daffy4141 Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Jeg likte det også, og har lyst på utvidelsen. Men det er viktig å ta spillet for hva det er, nemlig et linært action-rollespill. Om du tror det er et stort åpen-verden spill med et hav av valgmuligheter vil du bli enormt skuffet. Litt misvisende er det derfor at spillet heter Gothic 4. Kunne ikke sagt det bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå