Odesseiron Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Nintendo hadde også en fungerende 3D-Gameboy. Les hele saken Lenke til kommentar
V3gg3n Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller? Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? Endret 7. januar 2011 av V3gg3n Lenke til kommentar
NightReaper_InnleggNO Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Holder meg til brille-løs 3D frem til hologram blir en realitet, men spennende å se hvordan det vil utvikle seg uansett. Føler det fremdeles er mer en gimmick enn noe jeg må ha / nødvendig steg videre for å spille spill eller se film. Blir artig å se hva de får til etterhvert, lov å håpe på interaktiv 3D. Se for deg noe ala Kinect Shooter + 3D opplevelse f.eks. =) Lenke til kommentar
Philber Desanex Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 (endret) Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller? Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? Svaret er kanskje at 3.5" - skjermen i 3DS er utviklet for et potensielt kjempemarked: Nemlig de nye 3D videokameraene som dukker opp for tiden. Jeg vet ikke, men ser i alle fall at disse kameraene også har en 3.5" skjerm med brilleløs 3D. Det med innsynsvinkel er ikke så kritisk på et videokamera eller konsoll hvor kun en person skal se på skjermen om gangen. Jeg gleder meg vilt til å teste 3DS. Jeg elsker ny teknologi, gimmick eller ikke. Endret 7. januar 2011 av Philber Desanex Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller? Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? Har hørt at 3ds har 3d der du ser inn medan tvar har vell 3d som kjem rett mot deg. Kanskje derfor? Lenke til kommentar
SpillRune Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Hvordan får nintendo til brilleløs 3d i så billige produkter mens andre produsenter sier det er så vanskelig å få til uten briller? Er det fordi nintendo sine håndholdte saker kan holdes i en helt spesiell innsynsvinkel mens andre produkter, som for eks. TV-er (aller helst) skal ha større innsynsvinkel? Har hørt at 3ds har 3d der du ser inn medan tvar har vell 3d som kjem rett mot deg. Kanskje derfor? 3D-video skapes av at 2 bilder danner en tredimensjonal dybde, det er ikke noe som heter utover- eller innover-3D. Lenke til kommentar
KHRZ Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Helt vanlig 3D grafikk i spill er "innover"-3D. Med et kamera kan derimot synspunktet det renderes til å ses fra, justeres til der hvor øynene befinner (head tracking). Dette kan 3DS gjøre, men det kan også DSi... Lenke til kommentar
Steinegal Skrevet 7. januar 2011 Del Skrevet 7. januar 2011 Men det er ikke headtracking som gir deg 3D på 3DS, men derimot en Parallax Barrier som ligger over LCD skjermen. Denne gjør at høyre og venstre øye ser forskjellige pixler slik at man kan se to forskjellige bilder og da har man 3D. Fordelen er jo at man ikke trenger briller, ulempen er at man må sitte rett i forhold til senter av skjermen for at man skal kunne se effekten. Lenke til kommentar
DanielVikan Skrevet 2. november 2011 Del Skrevet 2. november 2011 Har Gamecube og har prøvd Dolphin emulator. jeg har også 3d fra NVIDIA. jeg prøvde 3d, og det var faktisk bedere en de fleste spillene jeg har spilt i 3d hittil, med untak fra JC2. det hadde virkelig vert kult om de hadde lansert 3d i etterkant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå