Gå til innhold

Hvorfor gikk det ikke å bytte HD i maskinene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøver du å boote fra den samme harddisken på de forskjellige pcene? Det går ikke. Sjekk Jumper settings dvs. Master / slave, gjerne bak på hdd-ene. På hver kabel må en være master, og hvis du har 2 der må den andre være slave. Hvis de står på Cable Select, vil den bli master hvis den er lengst ut på ledningen og slave ellers.

Lenke til kommentar

jeg sjekket det. Jeg har en hd som fungerer helt fint i min AMD, men tar jeg den ut og setter den inn i min celeron (da står det ingen andre i celeron-maskinen), fungerer det ikke?????? Den vil ikke åpne windows.....

Lenke til kommentar

Det er lite sannsynlig at det funker i det hele tatt (å flytte den uten å installere windows på nytt) men se om sikker modus funker. (trykk f8 når den begynner å boote fra harddisken, etter post.)

Da skal du fjerne noen drivere, husker desverre ikke hvilke det var. Men.. fortell om du kommer inn i sikker modu da.

Lenke til kommentar

du får ikke startet windows sier du, men kommer disken i det heletatt? får du feilmeldinger?

Normalt sett vil det fungere dårlig å flytte OS fra en maskin til en ulik. Når det ikke engang er samme arkitektur (joda det er x86, men det er ikke det jeg mener) som ligger til grunn, er ikke rart du ikke får opp oset. Innholdet forøvrig vil fungere likt.

løsningen vil være å installere ett nytt os oppå det gammle.

lykke til.

Lenke til kommentar

Har du sjekket om disken blir registrert i Bios? Størrelse? Ikke alle litt eldre hk støtter de store diskene. Fint med litt info om de maskinene du bruker. Hvis Primary master er "User" konfigurert, vil ikke en annen type disk kunne boote i den maskinen. Du må stille Primary på Auto. Det går forøvrig helt utmerket å sette en disk fra en maskin til en annen med os på, den vil bare laste inn nye aktuelle drivere til maskinvaren i den nye maskinen. Dette har jeg gjort masse ganger, senest i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...