Gå til innhold

Ubuntu - Wine - Lagringsplass

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg bruker for det meste av tiden Ubuntu, men siden jeg fortsatt spiller endel spill som ikke er helt på gren med Linux, så må jeg ha en win7 partisjon ved siden av.

Problemet mitt som oppstod i går er rett og slett mangel på lagrinsplass ( Har Ubuntu via Windows installer ) så når man innstalerer det så har man ikke tilgang til mer en 30gb.

Det jeg skulle gjøre i går var å fyre opp wow igjen, på Ubuntu, dette skulle jeg gjøre via Wine, men siden jeg må innstalere det, så trenger jeg typ 20gb free space, noe jeg absolutt ikke har pga innstalasjonsfilene etc til Ubuntu, som setter meg igjen med 1.9gb free space.

Jeg prøvde da å innstalere WoW på en ekstern hd, men Wine klarte ikke å finne den, selv ikke via configen til Wine.

Spillet funker mer eller mindre greit når jeg kjører det via den eksterne HD, men vil gjerne ha det innstalert for litt bedre ytelse.

Så, spørsmålet mitt er om noen vet om en måte jeg kan få Wine til å innstalere et program / spill / etc på en eksternHD, å kjøre det derifra når man skal bruke det?

Håper dere forstår hva jeg prøver å forklare. : )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...