Limbeck Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har langt i fra spilt alle disse spillene, men Grim Fandango og Planescape er ikke spill jeg vil anbefale. Jeg har spilt alle Barldurs gate, Icewind dale og Neverwinter spillene, men Planescape er det eneste jeg ikke har fullført. Selv om jeg har begynt på det 3 ganger. Grunnen er rett og slett at jeg gikk grunndig lei av all den lesinga. Det var veldig lite action og uendelige samtaler om dill dall. Grim Fandango er også et spill jeg fikk fullførte. Mye pga en grafikk jeg fikk vomdt i magen av. Flopper og med god grunn. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Grim Fandango, eneste spillet i historien jeg får meg til å gi 10/10, selv om jeg er den første til å innrømme at kontrollene kan være litt irriterende. At disse spillene solgte dårlig er dessverre ikke så veldig overraskende. Slutten av nittitallet, som 4 av disse spillene er fra, var begynnelsen på slutten for at kvalitet automatisk betydde suksess, og siden har det vel bare gått nedover og nedover. Quake + ny generasjon av ungdom, som var mer vant til tempo og action må vel ta mye av skylden for det. Litt urettferdig for Quakes sin del, siden det jo ikke var noe galt med det spillet. Trege, intelligente spill, appellerte rett og slett ikke til den nye ungdommen, bortsett fra i diverse "nerde"miljøer, f.eks gjenspeilet ved at rollespillene fikk sin velfortjente plass i rampelyset for en stakket stund. Kickstarter har vel begynt å endre denne balansen litt igjen, siden de som var unge på begynnelsen av 90-tallet nå ikke spiller så mye lenger, men har penger, og gjerne kunne tenkt seg å spille disse gamle trege spillene som dagens ungdom ikke vil ha. Får håpe ikke del 3 av "Ufortjente Fiaskoer" kommer om noen år med noen av disse framtidige spillene på lista. Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 9. mars 2013 Del Skrevet 9. mars 2013 Jeg har langt i fra spilt alle disse spillene, men Grim Fandango og Planescape er ikke spill jeg vil anbefale. Jeg har spilt alle Barldurs gate, Icewind dale og Neverwinter spillene, men Planescape er det eneste jeg ikke har fullført. Selv om jeg har begynt på det 3 ganger. Grunnen er rett og slett at jeg gikk grunndig lei av all den lesinga. Det var veldig lite action og uendelige samtaler om dill dall.Grim Fandango er også et spill jeg fikk fullførte. Mye pga en grafikk jeg fikk vomdt i magen av.Flopper og med god grunn. Det er vel ikke spillene som er dårlig men at de ikke passer for deg. 1 Lenke til kommentar
Husam Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Grim Fandango er også et spill jeg fikk fullførte. Mye pga en grafikk jeg fikk vomdt i magen av. Selv klarer jeg faktisk ikke å komme på et eneste spill med bedre utseende enn Grim Fandango, selv om det er 13-14 år med ekstremt progressiv grafikkutvikling som har gått siden utgivelse. Hovedstyrken til spillet er jo nettopp presentasjonen. Den ekstremt gjennomførte mixen av amerikansk 30-tallsarkitektur og sør-amerikansk indianerkunst, akkompagnert av deilig musikk som er en slags blanding av amerikansk jazz og meksikansk mariachi. Grim Fandango er det beste beviset jeg har sett på at spill kan være kunst. 1 Lenke til kommentar
unundindur Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Glem ikke Terra Nova! Spillet var helt i forkant hva gjalt alt i 1996, men floppet 100%. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Når jeg sier at jeg fikk vondt i magen av Grom Fandango så mener jeg ikke grafikken teknisk sett som sikkert var mer enn bra nok. Det var måten det var tegnet på Lenke til kommentar
Aspiranten Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 http://www.gog.com/gamecard/last_express_the STANS PRESSEN! Hoho :-) Lenke til kommentar
zneeger Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Er forsåvidt verdt å nevne at det er en kickstarter igang for å få til en spirituell oppfølger til Planescape: Torment; "Torment: Tides of Numenera". Ser ut til å gå fenomenalt bra for dem. Lenke til kommentar
FanTa_A Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Vel, eventyrsjangeren var ikke død, ikke engang døende, men når de på død og liv skulle fjerne "pek og klikk" så var det vel nesten ingen som faktisk syntes Monkey Island 4 og grim hadde gode kontroller. De bytta vel, for det de ønsket seg inn på playstation. Lenke til kommentar
Rickenbacker Skrevet 10. mars 2013 Del Skrevet 10. mars 2013 Grim Fandango er bra. De andre har jeg også spilt, men kan skjønne at ikke solgte så bra. De er ganske sære og er nok ikke for røkla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå