Gå til innhold

Er det bare iPhone som synkroniserer med Mac OSX

g-heiene

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg skal ha ny telefon.

Jeg bruker mac på jobb og privat. (samme maskin - macbook).

Jeg har få men markerte behov for mobilbruken min.

Finnes det noen alternativ til iPhone når behovene er som beskrevet nedenfor?

Jeg bruker Adressebok og Mail som er inkludert i OSX.

Jeg sender mye felles-mail og felles-sms til store grupper som stadig skifter.

Derfor trenger jeg perfekt synkronisering med personer og grupper i Adressebok.

Jeg bruker iCal, kalendersystemet i OSX. Også her bruker jeg aktivt flere kalendere

som jeg vil velge å se eller skjule. En for jobb, en for privat, en for konas aktiviteter, en

for timeplan o.s.v. Og jeg legger ofte inn hendelser som skal gjentas over en periode.

Derfor trenger jeg at det er full synkronisering med alle kalenderen i OSX.

Jeg er skikkelig treg til å skrive på klassisk mobiltastatur. Skulle egentlig ønske meg

en mobil med muligheter for å koble opp mot vanlig eksternt tastatur.

Finnes det?

Takknemlig for respons.

Endret av g-heiene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det virker som om det går an å synkronisere Android-telefoner med iCal og Adressbook ved å synce via Google. Har ikke prøvd dette selv, så jeg vet ærlig talt ikke om det fungerer perfekt eller ikke, og hvor slitsomt det er å sette opp.

http://www.ehow.com/how_5945326_sync-android-mac.html

Takk for innspill. Men det høres litt tungvint ut å måtte om google med alt sammen.

Lenke til kommentar

iSync støtter ikke all verden av telefoner, det er stort sett bare eldre modeller fra Motorola, Nokia, Sony Ericsson, Panasonic og (noen få) Samsung. Det finnes plug-ins for nedlasting, men her er det også begrenset hva som støttes. Jeg mener å huske det er Motorola, Nokia, Sony Ericsson og BenQ Siemens. Jeg forsøkte med en Nokia, men det fungerte dårlig.

Google er en helt OK løsning om du velger en Android. Du vil trenge en Google-konto uansett, til Google Checkout i Market, og å synke iCal og Adressebok er gjort på et øyeblikk. Jeg synker mine Mac'er med en HTC Desire HD, en Samsung Galaxy S og en Samsung Galaxy Tab via Google og det funker strålende. Betydelig bedre enn med Mobile Me som jeg brukte tidligere da jeg fortsatt brukte iPhone 4.

Lenke til kommentar

Jeg synker 4 kalendere og 15-20 grupper i adresseboka med Google, og har aldri hatt noen problemer med det.

Men husk at uavhengig av hvordan du synker er UI forskjellig på et Android håndsett, så kalenderen din vil se litt annerledes ut en du er vant til med iCal og Adressebok i Mac OSX, men funksjonaliteten er grunnleggende sett den samme. Til Android kan du velge mellom flere varianter av både kalendre og adressebøker på Market, du finner helt sikkert noe du liker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...