PC-sigurd Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 Hey, jeg har opplevd at mitt SteelSeries 5H v2 USB lager en slags "høyfrekvens lyd" eller pipelyd, i bagrunnen (da mener jeg mikrofonen, jeg tar opp). Jeg prøvde å plugge det inn i en annen USB-Åpning, og da forsvant lyden. Men da var kabelen litt kort så jeg prøvde å plugge inn "forlengeren" jeg fikk med, men da kom lyden tilbake. Hva kan det komme av? Jeg trenger en klar mic for skype osv. Lenke til kommentar
Gal_ape Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 Det kan jo hende at signalet blir et lite hakk svakere, som da gjør at pipingen kommer? Det er det eneste logiske svaret jeg kan komme på i farten. Hva er hastigheten på porten inn til pcn, og evt hva er hastigheten på forlengeren? Selv bruker jeg en vanlig bordmmikrofon som jeg kobler til inngangen bak på pcn, og jeg har aldri hatt noe lignende problem! Lenke til kommentar
PC-sigurd Skrevet 18. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2011 Jeg løste dette problemet noen dager etter jeg hadde postet dette inlegget, det viste seg at i SteelSeries sin software kunne man stille om man ville ha 44,1 kHz eller 48 kHz. Og mic lager pipelyd på 48 kHz, så det var bare å stille ned! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå