Gå til innhold

Nytt kabinett. Trenger hjelp til valg.

Anbefalte innlegg

Har nå ett "litt" gammelt Chieftech silver midi tower som jeg er blitt passe lei av. Dessuten har jeg noen gamle deler som skal bygges inn i detet kabinettet og selges. så da har jeg bestemt med for enten Thermaltake eller Lian Li. Har sett en del på disse:

PC65USB.JPGLian Li

V2000A.JPGThermaltake

eller dette selv om jeg ikke er spesielt glad i fulltower. Med det kan vel være bra å ha i framtiden eller tar jeg feil. Ett Lian li kabinett som også var pent og stilrent var detteNoen fler synspunkter på disse kabinettene. Vil helst ikke at noen skal bare komme med en URL nå til en annen post.

Uansett hva jeg leser klarer jeg ikke å bestemme meg. Så.. kan de som gidder å svare skikkelig svare på denne posten. Takk mvh Chris88

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg et Cooler Master ATC111B-SXD kabinett fra netconnection.

Det eneste jeg har å utsette på det var at det var litt vanskelig å få inni den PSUen jeg kjøpte (ThermalTake 480W Silent Purepower Xaser Ed.), men dette var ikke p.g.a. kabinettet, men p.g.a. PSUen som har en liten uthevning på siden som gjør at den er litt bredere enn andre PSUer.

Utseendet til kabinettet passer meg helt utmerket, det er stilrent, men samtidig har det nok pene detaljer som gjør at det ikke er kjedelig. Døren foran er veldig kjekk ettersom den skjuler alle cd-stasjoner osv, noe som gjør at man ikke kaster bort den fine finishen kabinettet har.

Mange synes nok at 2095,- for et kabinett uten PSU er veldig dyrt, men jeg kan ikke si annet at det er verdt det. Bortsett fra det jeg nevnte over er det overhodet ingenting ved kabinettet jeg ikke liker.

Som de på netconnection sa:

"Et elegant og stilrent kabinett uten for mange harry effekter. Dette kabinettet tåler uten tvil dagslys."

Alt ved kabinettet lyser kvalitet, så jeg kan med hånden på hjertet anbefale dette kabinettet!

Forøvrig har CoolerMaster flere kabinetter, og de blir nå sett på som Lian Lis største konkurrent på high-end kabinettfronten. Eneste problemet er at CoolerMaster i mange tilfeller er enda dyrere enn Lian Li.

Tar du deg en tur på www.bit-tech.net uttaler noen av verdens beste case-moddere (hvilket grunnlag har jeg for å si dette? Vel, se selv - i tillegg kan det jo nevnes at de vinner det meste av konkurranser de deltar i, og har kontrakt med intel om å lage deres displaykabinetter) synes om CoolerMasters kabinetter.

En av de som er der går under kallenavnet Blade Runner. Det er han som har uviklet GainWards CoolFX vannkjølingssystem.

Lenke til kommentar

Jo, det passer fint. Vil oppfordre deg til å bli medlem av Lian Li-klanen. Thumbscrews, hovedkortskuff, mulighet for akvarium (det er SERIØST fett) og viftestyring, filtrert luftinntak +++. Deilig design også! Løp og kjøp sier jeg bare!

Lenke til kommentar

Vent litt så får du den nye versjonen av Xaser III. Den er enda bedre. Se bare her. Dette toweret har også lys i tempdisplayet. Det kjører også 92mm vifter.

Vent til det er i handelen og kjøp det. Jeg sikler iallfall etter et av de.

. · • Chief • · '

Lenke til kommentar

Enig, hvem kan motstå Xaser III ???

og, FIRE KILO!! Du kan jo ha det på sykkelen når du skal på lan! :p

ENESTE som jeg ikke likte på det kabinettet var den flammegreia - så litt mye ut som automat på kjøpesenteret liksom... men ellers er det ikke noe å si noe på.

Lenke til kommentar

Jeg ville i alle fall ikke kjøpt et ThermalTake. Hvorfor? For overalt hvor jeg snur meg ser jeg kabinetter som er sydd over chieftech lesten. Kunsten er vel ikke å ha det alle andre har, men å prøve å ha noe man selv liker og som ikke ser ut til å ha blitt laget av en full/dementet mann?? no offense her, men har folket sett hvordan kabinettet ser ut?

Kjøp noe stilrent og vakkert. Jo større jo bedre (hvorfor selger ikke microplex rack-kabinetter? :p )

Om det er Lian LI, CoolerMaster, eller noe annet er ikke interesant, men det som faktisk er viktig er jo å ha noe du liker i bunn og grunn. Man kjøper ikke et kabinett _kun_ fordi at det har utdragbar hovedkort skuff. Men etter å ha hatt mitt HQ08 siden 2000 må jeg si at jeg ikke kan tenke meg et kabinett uten skuff.

Lenke til kommentar

Hm du er selvmotsigende i annenhver linje :p

Jeg ville ihvertfall valgt Thermaltake. Det grå alum. kabinettet er nydelig å se på (ikke det blå ihvertfall - lego), og har tusen små finesser chieftec og andre kabinetter ikke har. Om du vil ha Lian Li - VÆRSÅGOD, bare ta det :lol:

Lenke til kommentar
Jeg ville i alle fall ikke kjøpt et ThermalTake. Hvorfor? For overalt hvor jeg snur meg ser jeg kabinetter som er sydd over chieftech lesten. Kunsten er vel ikke å ha det alle andre har, men å prøve å ha noe man selv liker og som ikke ser ut til å ha blitt laget av en full/dementet mann?? no offense her, men har folket sett hvordan kabinettet ser ut?

det er ikke snakk om selvmotsigelse (det ligner, men les GODT), men for dere er det vel det.

Man kan ha et kabinett som ikke ser ut som alle andre kabinetter og fremdeles like det selv, right? JEG (subjektivitet her folkens) ville ikke likt et å ha et tt kabinett, right? following me?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...