Ollorca Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Jeg skulle søke opp kalendervinnerne til årets julekalender for å vise broren min premiene. Det skulle vise seg å være forferdelig vanskelig. Jeg fikk det til, men da han kom og jeg hadde lukket nettleseren fant jeg den ikke. Vi snakker selvfølgelig om logg som en mulig løsning osv. men jeg tenkte at søkemotoren var såpass. Det virker som om den viser prioriterte artikler ut ifra et bredt spekter av søkeord. Dvs. at det virker som om den har bestemt seg for hvilke artikler som den skal vise på forhånd. Jeg fikk vinnerne og lukene i julekalenderen fra 2009 helt ned til 2005. Fikk også lukene i 2010 men vinnerne i 2010 derimot. Den artikkelen fikk jeg ikke opp. Det irriterte meg grenseløst, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd for å forhåpentligvis få et svar som avklarer problemet. Jeg skjekket heller ikke andre tråder som jeg kunne ha tatt dette under og hvis tråden er feilplassert så er det bare å flytte den. Endret 22. desember 2010 av Ollorca Lenke til kommentar
Haunts Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Vinnere av årets julekalender Er det så vanskelig å bla litt nedover på hovedsida? Du fant den jo første gangen du søkte, gjorde du ikke? edit: søkte meg fram til det på første forsøk jeg da men. Kan være dog enig at den er ganske så konkret når det kommer til søkeord, men skal ikke være så fryktelig vanskelig hvis du prøver litt forskjellige ord. Endret 22. desember 2010 av Leaf Lenke til kommentar
Ollorca Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Vinnere av årets julekalender Er det så vanskelig å bla litt nedover på hovedsida? Du fant den jo første gangen du søkte, gjorde du ikke? edit: søkte meg fram til det på første forsøk jeg da men. Kan være dog enig at den er ganske så konkret når det kommer til søkeord, men skal ikke være så fryktelig vanskelig hvis du prøver litt forskjellige ord. I know. Det som var problemet, at så mye annet som ikke burde vært der var der. Etter hva jeg kan komme på prøvde jeg opptil 6-7 søkeord rundt "vinnerne" o.l. men kan sverge på at jeg ikke fant den på den siste gangen. Det spiller jo liten rolle, så ofte som jeg bruker den søkemotoren. Uansett verdt å bemerke seg. Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 14. januar 2011 Del Skrevet 14. januar 2011 Skal ta en aldri så liten titt på dette etter hvert - det at julekalenderene fra så langt tilbake kommer opp før 2010-kalenderene er litt rart. Hovedproblemet ellers er at 'vinnerene' er nevnt i stort sett alle julekalender-artiklene, og at den faktiske vinner-artikkelen ikke nevner julekalenderene i tittelen .. dermed ender vi opp med at både "julekalender" og "vinnere" bare gir treff en gang i et viktig felt, og ellers gir treff i teksten for begge to. Legger det på lista til etter hvert :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå