Odesseiron Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Daggerdale er neste skritt for verdens største rollespillserie. Les hele saken Lenke til kommentar
Block_InnleggNO Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 Så her snakker vi bare om et spin-off-produkt satt til Dungeons and Dragons-universet? Eller skal det bruke DnD-regelsettet? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Jeg føler artikkelen er litt forvirret i forhold til hva D&D egentlig er. Det omtales nærmest konsekvent som et "univers" og en "verden", til tross for at det i grunn bare er et reglesett som brukes og har blitt brukt i et utall forskjellige univers og verdener... Hvor av den mest kjente rett nok er Forgotten Realms, som - med mindre jeg husker helt feil - Daggerdale ligger i, og hvor miniatyrkampanjen Daggerdale foregår. Så da kan vi vel anta at det er snakk om et spill som foregår i The Forgotten Realms, iallefall. Endret 23. desember 2010 av Zealuu Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 23. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2010 Tjohei. Jeg tar selvkritikk, og surret skyldes nok at jeg har forsøkt å anvende generell begrepsbruk for rollespill for et regelsett og et overliggende spillunivers på samme tid. Det er beklagelig, ettersom jeg har noen hundre timer P&P, inkludert D&D, på baken. Saken omskrives for å klargjøre hva Dungeons & Dragons faktisk er. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 (endret) Dette virker lovendet for meg, alleredet dikutert dette med flere som er møkklei MMO (som synes det samme). Det å kunne gå sammen 4 stk som gruppe å spille RPG virker veldig artig (forstod det slik) Endret 23. desember 2010 av SimalarioN Lenke til kommentar
nubbiz Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Tror nok jeg holder meg til penn og papir. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå