Zaqe Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 (endret) Hei. Jeg har en laptop Asus X70I0series, og denne maskining er brukt veldig pent. Men helt siden jeg fikk den har jeg hatt en problem som intreffer skjeldent med som regel når jeg gjør det samme. Jeg kan holde på med photoshop, bridge og annet liggnende bildebehandlings programmer og i tillegg spille spill. PROBLEM: Problemet mitt er derimot at når jeg spiller av spillefilmer, så får jeg ofte blåskjerm og pcen henger seg opp og må startes på nytt manuelt og noen ganger starter den på nytt av seg selv. Problemet oppstår som regel når jeg stopper eller pauser filmen for deretter å starte den igjen. Har prøvd med både Windows Media Player og VLC Media Player. Ofte henger skjermen seg opp men lyden fortsetter, så jeg antar det er noe med skjermkortet mitt? Jeg er ingen datakomponent guru så vet derfor ikke hva som kan være problemet. Jeg har oppdatert driver til alt jeg vet kan oppdateres. Noen som har en anelse om hva dette kan være for noe, og tips til hvordan jeg eventuelt kan fikse det? Mvh Zaqe Endret 22. desember 2010 av Zaqe Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 24. desember 2010 Del Skrevet 24. desember 2010 (endret) Det første jeg ville anbefalt er å installere ny chipset driver. Den kan ofte være vanskelig å finne og få tenker på å oppdatere den. En annen ting det virker som at flere ASUS brukere har et problem med er en fil som heter "ATKDISP.DLL". Hvis denne er listet opp som årsak i bluescreen rapporten din vil det være litt vanskeligere å fikse. Hvis du vet hvordan du gjennoppretter fabrikkinnstillingene datan kom (Vanligvis egen partisjon på harddisken med innstillinger eller egen CD) så kan du prøve å avinnstallere alt som er ASUS relatert av skjermdrivere. Etter at du har gjort dette så innstallerer du drivere som kommer rett fra produsenten (nvidia/ati). Dette skal egentlig ikke være farlig siden du basically kommer til å sitte med samme drivere, men du vet aldri når en PC slår seg vrang. Endret 24. desember 2010 av Bjoolz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå