Gå til innhold

brent celeron?

Anbefalte innlegg

hmm satt opp et celeron system idag boxed 2.1 ghz på et Epox EP-4GEMI hovedkort med 256 mb pc2700 ram

satt på alt riktig (har satt sammen pcer før) ville jeg tro, starter maskinen og alt går bra

cpufan gikk på 1800rpm ifølge bios og var 26 grader i systemet. 40 på cpu eller noe slikt. maskinen fungerte og fant diskene jeg hadde og cdrom og jeg startet instalasjon av windows 2000. Disk ble formatert og windows startet. Jeg rebootet og satt i nettverkskabel når instalasjon var ferdig. Inn i windows og finne komponeneter. (beskjeden der det står your screen may flicker etc) når den kom halveis skrudde skjermen seg av (innebygd skjermkort) og jeg kjente en svidd lukt. Jeg nappet strømkabelen og sjekket at alt satt som det skulle. Håpet at det bare var noe støv eller slikt som var i powersupply som begynte å lukte men den gang ei. Maskinen nektet og starte.

ingen respons på på og av kanppen. Har prøvd å resette bios med jumperen, men hjalp ikke. så jeg lurer på er det cpu som er for varm pga defekt vifte eller slikt(viften fulgte med) jeg brukte intet spesielt med kjølepastamen det skal da ikke ha noe å si siden boxed vifte kommer med nok så lenge jeg ikke klokker eller gjør noe spesielt :)

noen råd? sendt mail til databutikken som jeg kjøpte den av og går utifra jeg får den på garanti siden jeg ikke kan se at jeg gjordet noe galt.

er 300watt psu som er mer enn nok til det jeg hadde på maskinen. dette var også levert av samme butikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok mer sannsynlig at det er f.eks hovedkortet som er kaputt. Celeron og P4 har innebygget overopphetingsvern slik at de skal slå seg av før de "smelter". det kan også hende at du har glemt/satt inn en kobberstøtte for mye?? Isåfall kan hovedkortet kortslutte rett i kabinettet og det kan fort lukte svidd. Har du demontert maskinen og sett etter svidde komponenter forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...