Gå til innhold

Hvorfor er Komplett så dyre og hvorfor handle der?


Anbefalte innlegg

Skulle ha meg Shuttle SN41G2, Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB og en AMD Athlon XP2500+. Hos Komplett koster dette kr. 6.570.- hvis man kjøper det i butikken i Oslo. På Komplett.no koster det kr. 5.978.-.

 

Etter tips fra dere så jeg på MPX.no og bestilte derfra. Grunnen? Prisen var kr. 5.304.- + frakt fra dør til dør (litt dyrere enn de andre alternativene, men litt luksus nå i sommer da ;) ) på ca. kr. 300.-. Totalpris på dette ble kr. 5.600.-.

 

Kr. 400.- billigere enn det billigste til Komplett/Komplett.no.

 

Fra nå av er det MPX.no eller Digitalimpuls.no (ligger ved siden av Komplett i Oslo) eller andre nettbutikker når jeg skal ha noe. Ikke mer Komplett for meg!

 

Hvorfor handler da alle hos Komplett???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først av alt er det viktig å skille Komplett-butikkene fra komplett.no. Komplett.no solgte nylig sine butikker, og de eies og styres ikke lenger av komplett.no.

Nå til grunnen til at jeg personlig bruker komplett.no: Brukeren settes i sentrum. Kundestøtten er EKSTREMT bra. Endelig et firma som STOLER på deg når du sier at en vare er DOA. Bra levering, ryddig webside. Ting er aldri for sent. Alt dette gjør at komplett.no er "verdt det lille ekstra" det koster.

Lenke til kommentar

Har handlet hos psdata.no, pcmax.no, Komplett, Digital Impuls og nå hos MPX.no. Alle stedene får jeg bra service og aldri noe problemer hvis det er produkter som ikke virker som de skal (har ennå ikke hatt problemer med MPX.no og Digital Impuls sine produkter (har bare hatt varene dere i 3 uker nå)).

 

Men at Komplett/Komplett.no er fra 12-25% dyrere aksepterer jeg ikke. Da tar jeg heller å velger blandt alle de andre butikkene.

 

Tviler også på at servicen hos MPX.no er så mye dårligere enn Komplett/Komplett.no.

Lenke til kommentar

Der er godt vi har Webshoptesten.

Komplett kom på 14. plass nå sist, så det finnes altså 13 billigere webshopper. (litt upresist siden testen kun sammenligner 10 produkter)

 

MPX er den første på lista som har all varene i testen og de er ca 4% billigere enn komplett.

 

Komplett fikk popularitet pga gode priser (1990-2002), nå ser de ut til å henge litt etter de aller beste. Før komplett var det multicom som var størst og billigst i norge. (ca 1995-1999)

Lenke til kommentar

Selve komplett butikken i Oslo unngår jeg så mye som mulig. Som en tidligere nevnte: effektivitet er et ikke-eksisterende begrep der borte. Handler mye heller hos digitalimpuls 50 meter lengre oppi gata.

(Har ikke vært der så mye ennå men køene er som regel mindre og det er ikke fullt av fåreskaller der som skal ha en komplett PC uten å ha noen som helst formening om hva som trengs og hvorfor...) :roll:

 

Har stort sett alltid hatt ok erfaring med nettbutikken til komplett men kanskje er det på tide å lete etter andre alternativer dersom prisnivået deres er økende.. :shrug:

Lenke til kommentar
Selve komplett butikken i Oslo unngår jeg så mye som mulig. Som en tidligere nevnte: effektivitet er et ikke-eksisterende begrep der borte. Handler mye heller hos digitalimpuls 50 meter lengre oppi gata.

(Har ikke vært der så mye ennå men køene er som regel mindre og det er ikke fullt av fåreskaller der som skal ha en komplett PC uten å ha noen som helst formening om hva som trengs og hvorfor...) :roll:

 

Har stort sett alltid hatt ok erfaring med nettbutikken til komplett men kanskje er det på tide å lete etter andre alternativer dersom prisnivået deres er økende.. :shrug:

 

bare for å hjelpe deg litt

digital impuls har aldri når jeg har vært der, noe kø i det hele tatt og tips til alle som skal handle hos komplett i oslo

kom rundt 10 om morgenen en lørdag.

da er butikken tom

Lenke til kommentar

Kjøpte et Sapphire 9500 64MB-kort hos Komplett i Oslo i forrige uke. Ettersom det var defekt tok jeg det med tilbake. Test/rep-tid: 1 uke! Får de virkelig inn så mange defekte varer? Hadde tilsvarende problem med et kort jeg kjøpte hos Digital Impuls, og der testet de kortet i løpet av 20-30 min.

Lenke til kommentar
Kjøpte et Sapphire 9500 64MB-kort hos Komplett i Oslo i forrige uke. Ettersom det var defekt tok jeg det med tilbake. Test/rep-tid: 1 uke! Får de virkelig inn så mange defekte varer? Hadde tilsvarende problem med et kort jeg kjøpte hos Digital Impuls, og der testet de kortet i løpet av 20-30 min.

 

På selve hovedlageret (hovedkvarteret) til komplett får de inn VELDIG mye. De ligger ca et par uker etter med reperasjoner hele tiden. Da jeg hadde noen av mine deler inne ringte jeg ned og spurte hvor langt de var kommet, og fikk da vite att de var noen få dager fra mitt :wink:

Lenke til kommentar
Må innrømme at jeg synes at karene på komplett i tønsberg er greie...er stort sett kø der rett etter at folk har sluttet på jobb, men det er mange brød-huer som kommer å ikke vet hva de skal ha for noe..

 

Ja, det synes jeg også...

 

-----

 

At vi (brukerene av dette forumet) synes at folka på komplett tar seg ALT for god tid er ikke rart. Da de fleste av oss er erfarene data-brukere som

vet hva vi vil ha og er utålmodige...

MEN tenkt hvis du var den stakkaren som

ikke hadde peil og sårt trengte hjelp, da ville du satt pris på hvert eneste minutt som de i skranken gadd å bruke på deg, selv om det var 10-12

utålmodige folk bak deg...

Lenke til kommentar

 

Hvorfor handler da alle hos Komplett???

 

Servicen er relativt god (her er det ganske mye uenighet da), de er kjente, og ikke minst de har veldig mye på lager, i tillegg slår de til med ganske gunstige tilbud avogtil.

 

Det er de hovedgrunnene jeg kan komme på til å handle på komplett, pleier personlig å se det litt ann, forrige gang jeg skulle kjøpe noe så var det HK, CPU og skjermkort, siden det var tilbud på CPU og skjermkort hos komplett og hovedkort varier veldig lite i pris ble det komplett den gangen, skal kjøpe nye hd, og dvd-brenner om en uke, og denne gangen blir det neppe komplett om ikke prisene endrer seg ganske mye. Mitt råd er sjekk litt rundt og finn det som er billigst og ikke har et alt for dårlig rykte på retur,

 

AtW

Lenke til kommentar
Liker dem ikke selv... Har du lagt merke til køene eller? De i skranken suger og gjør langt fra en god og effektiv jobb :grumpy:

 

 

spør du meg,så virker dem litt late i skranken i Oslo i hvertfall.

Er jo en del kunder der,så dem er vel litt trøtt av og til kanskje :)

Lenke til kommentar
Digital Impuls er jo faktisk billigere enn komplett butikken i oslo.

 

Har vel egentlig erfart det omvendte, jeg da. Hvilke varer er det du tenker på? De har egentlig veldig like priser, noe DG er avhenige av for å kunne overleve da butikkene ligger rett ved siden av hverandre. Men sist gang jeg kjøpte ram kjøpte jeg fra DG, og de var den billigste butikken. Da slo de faktisk alle webshoppene jeg sjekket, og det var minst 20 av de mest kjente (og mindre kjente).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...