Gå til innhold

Ban for goldtrading uten å ha vært borti det.

Anbefalte innlegg

Så jeg fikk en mail idag fra blizzard.

"Reason for Closure: Terms of Use Violation -- Exploitative Activity: Abuse of the Economy

This account was closed because one or more characters were identified exchanging, or contributing to the exchange of, in-game property (items or gold) for "real-world" currency. This exchange process negatively impacts the World of Warcraft game environment by detracting from the value of the in-game economy."

Fikk følgende mail dagen før. Byttet da pass osv. (etter å ha kjørt diverse anti-spyware tools)

"Due to suspicious activity, the Battle.net account **** has been locked. To restore access to this account, please follow these steps:"

Skal si jeg ble overrasket da jeg aldri noensinne har kjøpt gold. Så nå er jeg permbanna for godt uten gyldig grunn? Godt gjort å gå fra en av mine favorittutviklere til å bli hatet på en dag. Er en grunn til at jeg ble kastet ut av guilden min på level 80(hadde ikke råd til flasks) og aldri har hatt epic flyer. Virker ikke som jeg kan forvente noe svar heller. Andre som har blitt utsatt for slikt idioti? Etter alle pengene jeg har gitt Blizzard er dette ekstra irriterende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Send en mail og forklar. Det er sikkert gjort en feil, og det må være fryktelig frustrerende for deg. Har du ikke gjort noe galt kan jeg heller ikke tenke meg at de utestenger deg, be om detaljer om hvordan de "tok" deg.

Sånn sett er det bedre å ha 100 farmere og selgere som får holde på enn at 1 uskyldig blir bannet.

Lenke til kommentar

Joda, selvfølgelig enig der. Cheaters av alle slag er noe piss. Men usikker på hvordan de forholder seg og om de bare banner "and thats it." Jeg ble jo visstnok hacka her om dagen, men kan jo aldri tenke meg at de har kjøpt gull til en hacka account xD Men ser for meg at det kan ha noe å gjøre med den hendelsen.

Lenke til kommentar

""Due to suspicious activity, the Battle.net account **** has been locked. To restore access to this account, please follow these steps:"

Dette er nøyaktig det som står i svindlermailene fra skurker som fisker etter kontoer , er du SIKKER på at mailen er fra Blizzard ? Har fått tonnevis med slike mailer jeg også.

Lenke til kommentar

Ja, prøvde logge på ser du.

"The account is closed and no longer available for use". Forbanna diktatorselskap.

Skjønner.Hmm må ta meg litt i nakken hvis de er på hugget , har handla litt i det siste.Har ikke dårlig samvittighet etter å ha grinda i 6 år.

du må ringe supporten dems - da fikser alt seg ;) Håper det ordner seg for deg,

Lenke til kommentar

"Når du ble hacket" aka når du ga bort brukernavn og passord frivillig ved å ikke følge normalt nettvett.

Til trådstarter, blizzard gjorde det eneste fornuftige og beskyttet deg mot deg selv.

Siden det tydligvis ikke har gått opp for alle enda, aldri trykk på lenker du får via epost eller IM.

Hvis noe må gjøres på en konto du har ett eller annet sted, start nettleser, skriv in adressen til kontosiden, log inn og gjør hva som en nødvendig, logg ut igjen.

Lenke til kommentar

Haha, naiv du da? Det var faktisk curse-gaming sin side som hadde blitt kapret og farlig kode injisert der som gjorde at jeg fikk en trojansk hest, sannsynligvis via en addon eller muligens ett skript.

Er IT konsulent, og har lært at de fleste som tror de ikke har virus...vel, de har, men de vet det ikke. Bot-net er hyggelig på den måten, du er medlem uten å bli spurt eller merker noe!

PS: det med curse så var det faktisk starcraft 2 som ble "hacket", wow så var det venninder som ville ha fest musikk og lastet ned limewire på pc'en min. Syns da jeg hadde mye fest musikk selv, men tydeligvis var ikke metall godt nok....

Endret av Ghaundan
Lenke til kommentar

Aldri jeg hørt rykter om ihvertfall.

Til trådstarter, blizzard gjorde det eneste fornuftige og beskyttet deg mot deg selv.

Siden det tydligvis ikke har gått opp for alle enda, aldri trykk på lenker du får via epost eller IM.

Hvis noe må gjøres på en konto du har ett eller annet sted, start nettleser, skriv in adressen til kontosiden, log inn og gjør hva som en nødvendig, logg ut igjen.

Du babler om? Åpna jo BATTLE.net og endra passord. Tulling.

Mye synsing her. Har alltid hatt god kontroll på pcen min mtp. antivirus og anti-spyware.

Endret av Martino
Lenke til kommentar

Jeg hørte noen rykter om at Blizzard Authenticator kan være en hendig liten ting.

Skal skaffe meg den snart, desverre er mobilen på rep så må vente en liten stund til.

Civil ser ut til å insinuere at du ikke har peiling og har skyld i dette selv, siden det er umulig å få virus og keyloggers til tross for mottiltak. Med den logikken burde man heller aldri kunne bli hacket...

Lenke til kommentar

Civil ser ut til å insinuere at du ikke har peiling og har skyld i dette selv, siden det er umulig å få virus og keyloggers til tross for mottiltak. Med den logikken burde man heller aldri kunne bli hacket...

Jeg trodde jeg sa det ganske klart at det ikke er noen hacker som har skaffet seg kontodetaljene, det er enten en scammer som har fått napp eller at bruker har ukritisk installert noe.

Blizzard burde få ros for alt de gjør for å forsvare brukerene sine, de går jo også så langt at de beskytter dem mot egene feil.

Jeg sier ikke at trådstarter er en person som ikke vet om noe, sanyndligvis er han som folk flest og tror at pc sikkerhet ikke er så farlig.

Hvor mange irriterer seg ikke over at windows hele tiden har lyst til å starte pc på nytt på grunn av en oppdatering?

Hvor mange kjører som andministrator fordi det gjør alt så mye enklere når man jobber på pcen?

Hvor mange tror at en pc er trygg når man har installert antivirus?

Svaret på alle 3 spørsmål over er desverre flesteparten av pcbrukere.

Lenke til kommentar

Fælt til syting da. Har spilt wow i 5 år, eg har langt i fra vært noe englebarn da eg har leid folk for å levle charsene mine, kjøpt så mye gull øyet kan se, botet og stått på.

Eg har aldri hatt noe problemer med kontoen min personlig, men mine brødre har. Eg vet ikke hva de gjør som får kontoen dems "hacket", eg antar nettvett er intet eksisterende hos dem.

Uansett, eg har ringt blizzard support, og de har alltid gitt kontoen tilbake på timen uten noe tull. Blizzard support må være noen av de greieste eg har snakket med. Og all skade gjort på charen, blir fint levert tilbake i mailboksen din. Du må bare lære deg å aldri ta et nei for et nei. Husker eg snakket med 3 forskjellige GMs inne i spillet om noen items som manglet, men som de ikke kunne hjelpe meg med. Eg tok dette til "retten", dvs Blizzard sine forum der eg spurte en mer overlegen og flinkere GM om dette, og eg fikk det levert veldig fort, innen 1 dag.

Så husk, noen GM er dumme som brød, andre er flinke. Og blizzard support er veldig godtroende :) Du aner ikke kor mange ganger eg har brukt unnskyldningen "Eg har en sønn..."

Lenke til kommentar

Fælt til syting da. Har spilt wow i 5 år, eg har langt i fra vært noe englebarn da eg har leid folk for å levle charsene mine, kjøpt så mye gull øyet kan se, botet og stått på.

Eg har aldri hatt noe problemer med kontoen min personlig, men mine brødre har. Eg vet ikke hva de gjør som får kontoen dems "hacket", eg antar nettvett er intet eksisterende hos dem.

Uansett, eg har ringt blizzard support, og de har alltid gitt kontoen tilbake på timen uten noe tull. Blizzard support må være noen av de greieste eg har snakket med. Og all skade gjort på charen, blir fint levert tilbake i mailboksen din. Du må bare lære deg å aldri ta et nei for et nei. Husker eg snakket med 3 forskjellige GMs inne i spillet om noen items som manglet, men som de ikke kunne hjelpe meg med. Eg tok dette til "retten", dvs Blizzard sine forum der eg spurte en mer overlegen og flinkere GM om dette, og eg fikk det levert veldig fort, innen 1 dag.

Så husk, noen GM er dumme som brød, andre er flinke. Og blizzard support er veldig godtroende :) Du aner ikke kor mange ganger eg har brukt unnskyldningen "Eg har en sønn..."

Off-topic

.Og det er holdninger som dette som drar WoW ned i søpla. Skjønner at man kan bli lei etter 5 år, men da er det vel like greit å finne seg noe annet å gjøre.

Trådstarter.

Det løser seg. Følg rådene som er gitt og kontoen vil snart være oppe å gå :)

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Send en mail og forklar. Det er sikkert gjort en feil, og det må være fryktelig frustrerende for deg. Har du ikke gjort noe galt kan jeg heller ikke tenke meg at de utestenger deg, be om detaljer om hvordan de "tok" deg.

Sånn sett er det bedre å ha 100 farmere og selgere som får holde på enn at 1 uskyldig blir bannet.

WOW er sinnsvakt...dette har blitt altfor seriøse greier når noen tjener ordentlige penger på å "handle"med ingame currency.

Jeg er egentlig glad jeg aldri har spilt dette spillet og holdt meg vekk!

Endret av Centurion
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg glemte å si at accen ble åpnet igjen(med warn). Angående keyloggers er det nok en mulighet for at bruttern hadde dette på sin account (han overtok egentlig accounten fra meg, men hadde ikke spilt på en stund), men svært lite sannsynlig at det var meg. Men, alltid en mulighet for at det har vært en keylogger på ferde om jeg glemte å scanne pcen en dag.

Det som jeg tror skjedde og grunnen til bannen er rett og slett at vedkommende som robbet meg tradet mye gull til sin egen account og dermed deltok min account i overførelser av store mengder gull.

Jepp, er nok det han er overbevist om. Morsomt at jeg sannsynligvis har minst like mye peiling på pc som han. Som sagt, svarer du i en tråd så bør du forholde deg til det trådstarter sier :) Er veldig lett at et virus/ en keylogger snapper kontoinfoen om du glemmer scanne fast for adware og virus, rett og slett fordi wow er så forbanna big business.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...