Gå til innhold

Mass Effect 2 får bedre grafikk

LarZen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel. Jeg, som ikke liker verken ME1 eller 2, må desverre innrømme at dette er gode spill!

Så de stakkarne som kun har PS3 har virkelig noe å se frem til! Oppdatert grafikk eller ikke.

Edit før flamewar:

"stakkarne" som i at de ikke har begge konsollene.

Endret av StorPeder
Lenke til kommentar

Det har vel aldri vært noen tvil om at Mass Effect 2 er et bra spill vel? :p

Ikke før du faktisk spiller det. :p Jeg gikk gjennom Mass Effect 1 to ganger på xbox først. Da boksen kræsja kjøpte jeg ME1 til PC og gikk gjennom det tre ganger, før jeg kjøpte en ny xbox360 og ny kopi av ME1 og spilte gjennom spillet enda en gang. (hadde solgt den første kopien, btw.)

Selvsagt gledet jeg meg til ME2. Det kom, jeg spilte, jeg avinstallerte det igjen etter fire, fem timer og har ikke rørt det siden. ME3 kommer jeg ikke engang til å vurdere.

Lenke til kommentar

Må si meg enig med pitythefool. Mass effect 1 var ganske bra, men det var noe som manglet i 2eren. 2eren for meg virket bare som ett gigantisk fetch quest (bare reise rundt å samle crew er ikke noe særlig gøy). Og folk har sagt til meg at "jamen det er jo sånn irpg spill at man møter nye folk og får dem på laget". Ja...Men man møter på dem gjennom quests osv og man forventer i grunn ikke at den personen skal bli med på laget ditt.

Lenke til kommentar

Flere glad nyheter til PS3 eiere ang Mass Effect 2. Ikke bare får en med alle DLC som er ute men en får også ganske så vesentlig bedre grafikk da spillet bruker Mass Effect 3 sin grafikk motor. IGN har et lite klipp som forteller litt og viser litt forskjeller i PS3 sin utgave.

Jeg fikk med meg at ME2 til PS3 skulle få bedre grafikk med høyere oppløsning, men det er alt. De kan ha høyere oppløsning pga det er blueray. Fikk ikke med meg derimot at det var det som var ME3 sin motor. Sa hun det?

Ellers angående det PityTheFool skrev;

Jeg kan egentlig ikke være mer uenig. Ja, de har færre skills som gjør det mer rollespill aktig. Combat er blitt finpusset til det ytterste og er en god del bedre enn ME1 på det punktet.

De forskjellige personene som du får med på laget er utrolig mye mer interessante i ME2 og man kan gjøre personlige oppdrag for hver og enkelt av dem, noe som gjør at vi blir mye mer knyttet til dem.

Selve historien er minst like god som ME1 sin, men vil ikke gå så langt og si den er bedre.

Ja...Men man møter på dem gjennom quests osv og man forventer i grunn ikke at den personen skal bli med på laget ditt.

Hva mener du egentlig her? For meg virker ikke den kommentaren negativ som jeg ville tro den skal være ettersom det du forteller.

Lenke til kommentar

Flere glad nyheter til PS3 eiere ang Mass Effect 2. Ikke bare får en med alle DLC som er ute men en får også ganske så vesentlig bedre grafikk da spillet bruker Mass Effect 3 sin grafikk motor. IGN har et lite klipp som forteller litt og viser litt forskjeller i PS3 sin utgave.

Jeg fikk med meg at ME2 til PS3 skulle få bedre grafikk med høyere oppløsning, men det er alt. De kan ha høyere oppløsning pga det er blueray. Fikk ikke med meg derimot at det var det som var ME3 sin motor. Sa hun det?

Nei det gjorde hun faktisk ikke, det har vært flere video intervjuer og artikler om det på forskjellige nettsider. Her er en av dem http://blog.us.playstation.com/2010/12/16/the-%e2%80%9cdefinitive-version%e2%80%9d-of-mass-effect-2-is-on-ps3/

"Mass Effect 2 on the PS3 has been upgraded to a more advanced graphical engine being implemented in the (just-announced) Mass Effect 3"I

I et intervju jeg leste så startet dem for ca 1år siden på ME2 til PS3, allerede da hadde dem ME3 sin nye engine klar og har laget ME2 helt fra bunnen av med denne nye enginen til Bioware :)

Mass Effect 2 har jo fått bra over hele linja og synes det er kjempe bra det kommer til PS3 også, rart endel plutselig kommer med negative sider om spillet idet det kommer til PS3...

Lenke til kommentar

Interessant. Husker jo at jeg synes ME2 var lekkert som bare det når jeg spilte det, så spennende hvordan ps3 versjonen vil se ut.

Forøvrig så kan du droppe det der siden jeg husker at i alle fall noen av de over som sier at de ikke likte ME2, skrev at de heller ikke likte det da det var nytt.

edit: jeg gidder ikke legge meg så mye inn i diskusjonen her, bortsett fra å si at jeg synes at historien i ME2 var mye mer velskrevet enn i det første spillet.

Endret av Gormers
Lenke til kommentar

Jeg kan egentlig ikke være mer uenig. Ja, de har færre skills som gjør det mer rollespill aktig. Combat er blitt finpusset til det ytterste og er en god del bedre enn ME1 på det punktet.

De forskjellige personene som du får med på laget er utrolig mye mer interessante i ME2 og man kan gjøre personlige oppdrag for hver og enkelt av dem, noe som gjør at vi blir mye mer knyttet til dem.

Selve historien er minst like god som ME1 sin, men vil ikke gå så langt og si den er bedre.

Som jeg sa er det teknisk sett bedre. Skills, combat og alt det der er den tekniske biten, altså den jeg er enigi er bedre. Husker du første gang vi kom til Normandy i ME1? Hele greia fra Joker sa vi måtte gjøre oss klare for landing, til vi faktisk fikk se den stasjonen og til vi spaserte rundt inne i den var et eneste tort "Wow..." øyeblikk. ME1 var bra helt fra starten, og spesielt når de pauset videon i starten, Men når Normandy dukket opp ble spillet episk, og det holdt seg der. Etter det kom høydepunkter på rekke og rad helt til vi overtalte Saren til å ta selvmord. (det var vel ikke bare jeg som gjorde det?) :unsure: Og hva når vi måtte Soveregin for første gang? For ikke å glemme kampen mot ham, og så videre. Så var det jo Rakhni dronningen, den slemme AIen (den vaktgreia) og så videre.

Hva har Mass Effect 2 som kommer i nærheten? Geth er byttet ut med Collectors, men ellers er det bare ME1 i reprise med dårligere historie og karakterer.

Mass Effect 2 har jo fått bra over hele linja og synes det er kjempe bra det kommer til PS3 også, rart endel plutselig kommer med negative sider om spillet idet det kommer til PS3...

Det er et rollespill fra BioWare. Selvsagt får det god kritikk over hele linja, akkurat som ME3, Dragon Age 2 og The Old Republic vil få. Det betyr ikke at noen vil bli svært skuffet over dem. Jeg var en stor fan av ME1, men ME2 skuffet med noe sinnsykt. Det har ingenting med PS3 å gjøre, kun med spillet.

Lenke til kommentar

Hvor har du vært det siste året? Du burde ta deg en tur innom Mass Effect 2 tråden og bla deg litt tilbake i tid. Selv er jeg uenig med den negative kritikken, men alle har rett til å si sin mening.

PS3-versjonen av ME2 høres for øvrig kjempebra ut. Dere som ikke har spilt spillet på 360 eller PC har virkelig noe å glede dere til. :)

Endret av Leflus
Lenke til kommentar

Som jeg sa er det teknisk sett bedre. Skills, combat og alt det der er den tekniske biten, altså den jeg er enigi er bedre. Husker du første gang vi kom til Normandy i ME1? Hele greia fra Joker sa vi måtte gjøre oss klare for landing, til vi faktisk fikk se den stasjonen og til vi spaserte rundt inne i den var et eneste tort "Wow..." øyeblikk. ME1 var bra helt fra starten, og spesielt når de pauset videon i starten, Men når Normandy dukket opp ble spillet episk, og det holdt seg der. Etter det kom høydepunkter på rekke og rad helt til vi overtalte Saren til å ta selvmord. (det var vel ikke bare jeg som gjorde det?) :unsure: Og hva når vi måtte Soveregin for første gang? For ikke å glemme kampen mot ham, og så videre. Så var det jo Rakhni dronningen, den slemme AIen (den vaktgreia) og så videre.

Hva har Mass Effect 2 som kommer i nærheten? Geth er byttet ut med Collectors, men ellers er det bare ME1 i reprise med dårligere historie og karakterer.

Citadel for først gang var epic! Du sa du spilte i 4-5 timer, fikk du noen gang prøvd noen av companion oppdragene eller i det hele tatt samlet et par av dem? Regner med du fikk Mordin og Garrus, men tror jeg brukte ca 4-5 timer på bare det :p

Nå fikk jeg lyst til å spille ME igjen. Må finne plata ^_^

Lenke til kommentar

Samme her ^_^

ME2 på PS3 hadde jeg egentlig tenkt å hoppe over, men spørs om jeg ikke må vurdere et kjøp likevel når det kommer. Har ingen av DLC-ene til PC eller X360, og her følger alle med, pluss bedre grafikk.

Edit: Du kan forhåndsbestille ME3 til PS3 for 49,- her :phttp://absoluttspill.no/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,3811/option,com_virtuemart/Itemid,1/

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar

Citadel for først gang var epic! Du sa du spilte i 4-5 timer, fikk du noen gang prøvd noen av companion oppdragene eller i det hele tatt samlet et par av dem? Regner med du fikk Mordin og Garrus, men tror jeg brukte ca 4-5 timer på bare det :p

Ikke ta 4 - 5 så bokstavelig. Jeg har ikke rørt ME2 siden det ble gitt ut og husker ikke så mye av det. (det i seg selv sier jo litt hvor dårlig det er. Til sammenligning husker jeg ganske mye av Baldur's Gate 1 og 2, selv om jeg ikke har spilt dem på årevis.) Jeg spilte helt til jeg fant Liara igjen, men da var det stopp. Har ikke peiling på hvor lenge jeg spilte, men jeg satt hele tiden og vurderte å lurte på når jeg skulle finne noen bra companions. Og som jeg sa hadde jeg sex med Liara i ME1, men da jeg traff henne igjen i ME2 tre år senere ante hun knapt hvem jeg var. Det er jo bra forholdet betydde så mye for henne. Jeg reddet jo tross alt bare henne og hele galaksen tre år tidligere. Klart hun ikke husker det lengre. :unsure:

Og hva med alle de sideoppdragene fra ME1 som aldri fikk en bra løsning? Ta Shadow Broker, for eksempel:

I ME1 var Shadow Broker en mystisk figur som kontrollerte hele svartebørsen på Normandy og var mer eller mindre en gudfar fra mafiaen. Ingen visste hvem han var, men det bygde hele tiden opp til at vi ville møte ham gjennom hele trilogien. Men i ME2 dukket han ikke opp engang før i en DLC, og der var han redusert til en dårlig bosskamp? (har hørt lest fra diverse reviews fra pålitelige kilder.) I stedet for å gjøre noe stort ut av fyren droppet de ham fullstendig og reduserte ham til en liten fjott i en DLC.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Man får svar på hvorfor Liara oppfører seg som hun gjør om man gjør en innsats for å finne det ut. Hvorfor Shadow Broker blir jaktet ned er en del av dette svaret og om man ser alt under ett er ikke reaksjonen hennes i ME2-vanilla så dum likevel. Hun hadde rett og slett ikke anledning til å overhodet la seg avspore på det tidspunktet.

Jeg er en av dem som elsker karakterene og verdenen Mass Effect gir oss, men jeg er ikke like glad i hvordan serien blir håndtert. Actionspill er det mer enn nok av der ute og jeg føler at et univers som Mass Effect fortjener den fulle dybden et RPG-fokusert spill kunne gitt det. Allerede fra ME1 til ME2 skjedde det et lite hopp ned i omfatningen av verdenen man befant seg i og jeg vil nødig se det skje nok en gang.

Jeg er sikker på at et actionorientert Mass Effect kan bli bra, men jeg håper de tar vare på den dybden og særegenheten som gjorde det første spilet så bra.

Lenke til kommentar

Man får svar på hvorfor Liara oppfører seg som hun gjør om man gjør en innsats for å finne det ut. Hvorfor Shadow Broker blir jaktet ned er en del av dette svaret og om man ser alt under ett er ikke reaksjonen hennes i ME2-vanilla så dum likevel. Hun hadde rett og slett ikke anledning til å overhodet la seg avspore på det tidspunktet.

Hun var fanget på en øde planet (ved et uhell, riktignok) og var svært glad da jeg dukket opp og reddet henne. Deretter dro vi på en lang reise over hele galaksen sammen, før vi endte til sengs sammen. Da alt begynte å gå til helvete dro vi på et selvmordsoppdrag for å sloss mot Sovereign, og selv om det var en vanskelig kamp klarte vi å knuse den greia. Når vi havnet i trøbbel igjen var hun svært villig til å ofre livet sitt for å redde meg, men jeg måtte la henne dra og døde selv. Spol frem tre år senere (sånn ca, husker ikke nøyaktig) og vi traff hverandre endelig igjen. Men til tross for at det siste hun gjorde før vi skilte veier var å prøve å ofre seg selv for å redde meg kunne hun ikke engang hile fordi hun ikke ville la seg avspore? Seriøst? Sorry, men det blir for dumt. Hva blir det neste? Vi har ikke møttes på flere år, og når hun endelig dukker opp må hun vente til Hotell Cæsar er ferdig før jeg får tid til å hilse? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...