Joachim_F Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Tre millioner danske kroner er fordelt på seks lovende prosjekter. Les hele saken Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Noe som bare er smuler i denne industrien. Det blir mest som en symbolsk sum for å vise offentlig støtte til spillbransjen. Skulle staten gjort et betydningsfullt bidrag måtte man tidoblet den summen. Ikke at det er statens oppgave å finansiere spill heller, men den kunne i det minste ikke stukket kjepper i hjulene med skatter og avgifter som koster utviklerne minst like mye som de får i støtte. Lenke til kommentar
ShampooMacTavish Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Om det er et bittelite, uavhengig studio på 4-5 personer, er 600 000 kroner ganske mange penger. Men er enig i at støtten til spill burde vært større, selv om jeg ikke aner hvor mye penger de har å dele ut til kulturstøtte. Lenke til kommentar
kaffebryggare Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 else { Heart.break } virket spennende! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg er i full gang med utviklingen av et plattformspill, men kunne trengt noen til å lage grafikken, lydene og musikken. Hvor søker jeg om støtte til å ansette noen? Og om jeg vinner, hvor finner jeg kompetente folk jeg kan ansette? Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg er i full gang med utviklingen av et plattformspill, men kunne trengt noen til å lage grafikken, lydene og musikken. Hvor søker jeg om støtte til å ansette noen? Og om jeg vinner, hvor finner jeg kompetente folk jeg kan ansette? Meld deg på NM i gameplay (påmeldingsfrist 15.desember!), lag en prototype med placeholder grafikk/lyd før du prøver å få med deg folk på prosjektet ditt. Lenke til kommentar
Orsvend Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Jeg er i full gang med utviklingen av et plattformspill, men kunne trengt noen til å lage grafikken, lydene og musikken. Hvor søker jeg om støtte til å ansette noen? Og om jeg vinner, hvor finner jeg kompetente folk jeg kan ansette? Meld deg på NM i gameplay (påmeldingsfrist 15.desember!), lag en prototype med placeholder grafikk/lyd før du prøver å få med deg folk på prosjektet ditt. Do it! Sarepta Studio deltar Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Takk fot tips. Siden fristen går ut i morra blir det nok til neste år i stedet. Jeg begynte med spillet før sommeren, så ikke se bort ifra tat det blir minst ett år før det er ferdig uansett. Lenke til kommentar
OlavHelland Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Takk fot tips. Siden fristen går ut i morra blir det nok til neste år i stedet. Jeg begynte med spillet før sommeren, så ikke se bort ifra tat det blir minst ett år før det er ferdig uansett. Påmelding er i morgen. Spillet lager du i perioden 1-8 januar. Uansett om du ikke melder deg på konkuransen anbefaler jeg deg å dra til framvisningen av spillene i Oslo 8.januar om du har muligheten. Der vil du garantert møte andre som også er interesert i spillutvikling og kanskje kan du rekrutere folk til prosjektet ditt. Anbefaler også å prøve i gjennomføre noen mindre spill prosjekter i tillegg til det store spillet ditt. Hvis man bare jobber på et stort prosjekt alt for lenge er det lett å stagnere. Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Noe som bare er smuler i denne industrien. Det blir mest som en symbolsk sum for å vise offentlig støtte til spillbransjen. Skulle staten gjort et betydningsfullt bidrag måtte man tidoblet den summen. Ikke at det er statens oppgave å finansiere spill heller, men den kunne i det minste ikke stukket kjepper i hjulene med skatter og avgifter som koster utviklerne minst like mye som de får i støtte. Slike penger deles ut flere ganger i året av en rekke ulike råd og organisasjoner, og er på ingen måte ment å dekke i nærheten av hele utviklingskostnaden. 600 000 kroner er jo to årsverk, noe som burde hjelpe alle prosjekter som er små nok til å fortjene slik støtte en hel del. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 14. desember 2010 Del Skrevet 14. desember 2010 Takk fot tips. Siden fristen går ut i morra blir det nok til neste år i stedet. Jeg begynte med spillet før sommeren, så ikke se bort ifra tat det blir minst ett år før det er ferdig uansett. Påmelding er i morgen. Spillet lager du i perioden 1-8 januar. Uansett om du ikke melder deg på konkuransen anbefaler jeg deg å dra til framvisningen av spillene i Oslo 8.januar om du har muligheten. Der vil du garantert møte andre som også er interesert i spillutvikling og kanskje kan du rekrutere folk til prosjektet ditt. Anbefaler også å prøve i gjennomføre noen mindre spill prosjekter i tillegg til det store spillet ditt. Hvis man bare jobber på et stort prosjekt alt for lenge er det lett å stagnere. Takk for tips. Det blir vanskelig å dra ned til Oslo denne gangen, men vi får se året etter. Da vil spillet mitt forhåpentligvis være mer eller mindre ferdig, så jeg har noe å vise frem .Hva mener du btw med å lage det fra 1. til 8. januar? Kan jeg ikke fortsette i romjula? Å lage et spill fra idé til fullt ferdig spill på en uke er ikke mulig for en person om det skal bli bra. Det spillet jeg jobber med skulle være et lite plattformspill ,men har vokst en god del siden starten og fortsetter å vokse hele tiden. Det startet som Super Mario/Giana Sisters, men har vokst til ett fullverdig Metrovania. Kanskje jeg er nødt til å begrense det litt. Men jeg jobber også med et pac-man spill og vurderer flere andre inkluder et Trials-spill, og Donkey Kong. Kanskje noe alá Rainbow Islands også. Skjønt du skal ikke se bort ifra at alle fire dukker opp som minispill i hovedspillet. De vil i såfall være basert rundt karakterene i spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå