Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

update på spillet i dag på live :thumbup: funne en super simpel måte å få opp sneak skillsen på :D nesten lattelig

Finne en stasjonær figur, stille seg bak han i snikemodus og sikre spaken mot en retning sånn at figuren din sniker mens du gjør noe annet? Var i Oblivion også.

 

Ikke glem å hoppe på et sted, denge løs på trær osv. Men hva er poenget? Skills oppgraderes jo når du bruker dem uansett. Vil man ha alle skills på maks er det vel bare å gå inn i konsoll eller noe sånt?

Lenke til kommentar

Har vært og forhåndsbestilt spillet på Elkjøp til PS3 i dag. :D Betalte 199,-

Var du i trondheim. trodde det var 299 for pc forhåndsgreia jeg

Det er 299kr for både PC, X360 og PS3, men om du sender SMS med kodeord MEGA til 2030 får du gavekort/verdikode på 100kr. Så da betaler man bare 199kr.

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

som PC-gamer SKAL man klage over ting

 

Vi pc gamere er bare mere kresen :)

 

Nei, vi pc gamere er totalt ukritiske. :) Så jævlig mye styr vi finner oss i for å få spilt... Tjuuuuuu. Ikke lite..

 

Håper Skyrim lanseringen går glattere enn en del andre nylige spill.

 

De fleste PC-gamere (inkludert meg selv) er vel redd for consolitis:

 

Consolitis (console + -itis) is a relatively new term in the popular usage, referring to the decline of quality of PC video games caused by a developer's focus on the console versions. This results in either lower-quality graphics because the game is not optimized to take advantage of the full capabilities of the newer video cards (such as using DirectX 11 over DirectX 9), or gameplay and user interfaces that are designed with controllers in mind, rather than the traditional keyboard and mouse.

 

Usual symptoms of consolitis:

-No or poor support for keyboard/mouse control

-Poor AI

-Low-quality textures and environments

-Simplified gameplay

-Graphics and fonts optimized for TV screen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Så tror ikke det er noen grunn til å engste seg for såkalte "Consolities".

Det er alltid en grunn til å engste seg for konsollifisering, men med TES serien har vi heldigvis mods som medisin!

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til en fyr som ikke akkurat likte oblivion så mye (ja det er bare å hate meg)

 

Jeg er ganske fan av spill med god historie, og jeg har en tendens til å måtte gjøre alt jeg får av side quests etc, men det ender som regel med at jeg slutter pga overflod av spill, eller at jeg går lei.

 

Tror dere skyrim har en god historie, eller handler det mer om å bare gå rundt i grotter osv.

Lenke til kommentar

Nå har jo forskjellige representanter fra Bethesda sagt at Skyrim på PC vil ha en bedre opplevelse når det kommer til grafikk. Så tror ikke det er noen grunn til å engste seg for såkalte "Consolities".

Grafikken er ikke det jeg er mest redd for, men derimot "gameplay and user interfaces that are designed with controllers in mind". Ta f.eks. quickslot-systemet i Oblivion. Ikke akkurat ideelt.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Har vært og forhåndsbestilt spillet på Elkjøp til PS3 i dag. :D Betalte 199,-

Var du i trondheim. trodde det var 299 for pc forhåndsgreia jeg

Det er 299kr for både PC, X360 og PS3, men om du sender SMS med kodeord MEGA til 2030 får du gavekort/verdikode på 100kr. Så da betaler man bare 199kr.

ah, sweet :) takk for info, var ganske kaos på lade i dag :p

Lenke til kommentar

Har et spørsmål til en fyr som ikke akkurat likte oblivion så mye (ja det er bare å hate meg)

 

Jeg er ganske fan av spill med god historie, og jeg har en tendens til å måtte gjøre alt jeg får av side quests etc, men det ender som regel med at jeg slutter pga overflod av spill, eller at jeg går lei.

 

Tror dere skyrim har en god historie, eller handler det mer om å bare gå rundt i grotter osv.

Satser på det, Synes ikke at Oblivion var mer enn ok, og fallout 3 var pengene ned i dass. Så hvis Skyrim blir noe i nærhetena v The Witcher eller Gothic 2 så skal jeg være storfornøyd.

Lenke til kommentar

Nå har jo forskjellige representanter fra Bethesda sagt at Skyrim på PC vil ha en bedre opplevelse når det kommer til grafikk. Så tror ikke det er noen grunn til å engste seg for såkalte "Consolities".

Grafikken er ikke det jeg er mest redd for, men derimot "gameplay and user interfaces that are designed with controllers in mind".

 

Ja, det kan jeg skjønne. Tipper at menyene er ganske bra optimisert. De lover jo enkle og raske menyer både utenfor og innenfor spillet. Får bare håpe at det også gjelder PC. Selv har jeg kjøpt nytt tastatur og mus som har en del taster på seg, så jeg kan lage forskjellige macroer som gir meg rask tilgang til utstyr, magi-formler og quick-saving/loading.

Lenke til kommentar

Apropos pc-grafikk, noen som vet noe særlig om DX11 i Skyrim? Har sett info om at det har støtte for dx11, men at det ikke kommer til å bruke noe særlig av de nye mulighetene osv. Det blir litt vagt. Mulig det er litt ytelse å hente med dx11. Mitt gtx275 funker fremdeles greit til det meste, men det var jo desverre siste generasjon før dx11-kortene. Litt usikker på om Skyrim er det spillet som gjør hoppet til dx11 "nødvendig", men kanskje det kommer mods som tar i bruk ting som tessellation osv? Eller er sånne forandringer litt utenfor moddernes muligheter?

Lenke til kommentar

Nå har jo forskjellige representanter fra Bethesda sagt at Skyrim på PC vil ha en bedre opplevelse når det kommer til grafikk. Så tror ikke det er noen grunn til å engste seg for såkalte "Consolities".

Grafikken er ikke det jeg er mest redd for, men derimot "gameplay and user interfaces that are designed with controllers in mind".

 

Ja, det kan jeg skjønne. Tipper at menyene er ganske bra optimisert. De lover jo enkle og raske menyer både utenfor og innenfor spillet. Får bare håpe at det også gjelder PC. Selv har jeg kjøpt nytt tastatur og mus som har en del taster på seg, så jeg kan lage forskjellige macroer som gir meg rask tilgang til utstyr, magi-formler og quick-saving/loading.

Jeg har også ganske nylig kjøpt ny mus og nytt tastatur (G700 og G510) med litt flere knapper enn jeg er vant til. Så håper jeg får utbytte av de i Skyrim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg har også ganske nylig kjøpt ny mus og nytt tastatur (G700 og G510) med litt flere knapper enn jeg er vant til. Så håper jeg får utbytte av de i Skyrim.

G13 står klar og bare venter på gode doser håndsvette.

Lenke til kommentar

Jeg har også ganske nylig kjøpt ny mus og nytt tastatur (G700 og G510) med litt flere knapper enn jeg er vant til. Så håper jeg får utbytte av de i Skyrim.

G13 står klar og bare venter på gode doser håndsvette.

 

Selv kjøpte jeg Roccat Isku Illuminated og Roccat Kone + :). Kommer nok til å bli slitt iløpet av den første uka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...