Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

De er vel redde for å inkludere barn fordi i et "fritt spill" av denne typen, vil du kunne angripe dem, ta livet av dem osv, noe som igjen vil skape kontroverser..

 

Men enig, som jeg nevnte et annet sted, håper jeg virkelig på en mer troverdig AI denne gangen. Den var ikke direkte imponerende i Fallout3(/New Vegas) heller, så vi får håpe de gjør noen skikkelige byks framover. Folk må ha mange flere aktiviteter de kan gjøre, og realismen i hvordan de reagerer på hva som skjer rundt dem burde økes betraktelig.. Raserer du huset til noen, burde de reagere på en annen måte enn å gi deg et generisk tips om hvor du får kjøpt øl i nærheten. Mulig jeg krever/håper på for mye, men det er lite som minner meg mer om at jeg bare spiller et spill enn sånne ting..

Endret av Riboflavin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Coveret:

cov_214_l.jpg

 

Diktet på baksiden (dragespråk):

skyrim.jpg

 

Soundtracket:

 

Tekst til soundtracket:

For the king, for the king

For the sake of Skyrim

For our land, for our home

For Hrothgar's Blood

For the Nords and for the Gods

For the sole? single son

Dovahkiin, our king, who will dawn with fire!

Blir spennende å se om man klarer å kode språket før GameInformer slipper nøkkelen.

Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Men enig, som jeg nevnte et annet sted, håper jeg virkelig på en mer troverdig AI denne gangen. Den var ikke direkte imponerende i Fallout3(/New Vegas) heller, så vi får håpe de gjør noen skikkelige byks framover.

 

Hva mener du? Det var da svært realistisk at man dreper giantiske skorpioner ved å skyte dem i halen? :p

Lenke til kommentar
Men enig, som jeg nevnte et annet sted, håper jeg virkelig på en mer troverdig AI denne gangen. Den var ikke direkte imponerende i Fallout3(/New Vegas) heller, så vi får håpe de gjør noen skikkelige byks framover.
Hva mener du? Det var da svært realistisk at man dreper giantiske skorpioner ved å skyte dem i halen? :p

Hva mener du? Det var da svært realistisk at man dreper giantiske skorpioner ved å skyte dem i halen? :p
Regner med du har en doktorgrad i anatomien til muterte skorpioner siden du kommer med slike påstander?

 

For meg virket det som ironi :)

Lenke til kommentar

*og vips*

Blir spennende å se om man klarer å kode språket før GameInformer slipper nøkkelen.

Det er sikkert hundrevis av folk som sitter og jobber som noen tullinger for å knekke den ^_^

 

Jeg gleder meg til å se hvordan spillmotoren blir, jeg har vel egentlig ganske store forhåpninger men jeg har en følelse at forhåpningene faktisk ligger noe nær selve "sannheten".

 

Hva er det folk ønsker mest at blir endret fra Oblivion egentlig? Vi kunne jo satt opp en poll om det, eller noe annet for den saks skyld.

Lenke til kommentar

For alt man vet, så kan det der på en måte ikke oversettes til engelsk. Det kan være at det er skrevet på dragespråket, men at det oversettes til et annet språk i TES verdenen. Som igjen kan oversettes til engelsk.

 

Jeg har ingen aning...

 

Så Gameinformer gir ut en oversettelse? Jeg vil vite hva det står.

Lenke til kommentar

GameInformer gir ut oversettelsesverktøy i kveld sa de. Alt for tidlig sier jeg. La heller fansen prøve seg til i morgen og gi oss det da.

 

Jeg tror også at det oversettes til et annet språk, for så til engelsk. I Ringenes Herre er det for eksempel Alvisk (flere variasjoner blablabla) som på en måte er "basisspråket", og som "alt" kan tydes til. Jeg tror kanskje noe lignende kan være i TES.

 

Èn ting er iallefall sikkert, og det er at 98% av de som prøver kommer frem til ABCGS SNJKNSD NSNS osv, noe som åpenbart er feil.

Lenke til kommentar

 

Hva mener du? Det var da svært realistisk at man dreper giantiske skorpioner ved å skyte dem i halen? :p

 

Regner med du har en doktorgrad i anatomien til muterte skorpioner siden du kommer med slike påstander?

 

Og jeg håper forholdet ditt til muterte kjempeskorpioner er rent platonisk og innenfor hva som er lovlig. :p

 

Hva er det folk ønsker mest at blir endret fra Oblivion egentlig? Vi kunne jo satt opp en poll om det, eller noe annet for den saks skyld.

 

For å ta det viktigste:

 

- Level-scaling

- Unike våpen og armor skal være unike. Finner vi et ultralegendarisk sverd i en hule skal ikke simple banditter ha det to minutter senere på en annen kant av kartet.

- Restriksjoner på fast-travel

- Interessant historie. Jeg regner scamps og de der som vanlige monstre, så om jeg må inn i Oblivion igjen vil jeg dra til et sted vi kan sammenligne med vårt Helvete, komplett med demoner, hellhounds og så videre.

- Bedre klassesystem

- Bedre byer

- "Ekte" hester, ikke hjernedøde slaver. Hester er levende dyr og oppfører seg sådann.

- Kjæledyr (hunder, katter osv i byene)

- Bedre magisystem (Two Worlds 2 har et brukbart system, men det kunne ha vært forbedret. Kanskje noe alá Diablo 3?)

- Mer variasjon i armor og våpen. Alt ser jo identisk ut nå.

- Mer variasjon i karakteren vi lager. Hva er poenget med å ha fem hundre hodetyper om vi har én kroppstype?

- Bedre VO

- Gjør utforsking interessant. Jeg gidder ikke utforske femti identiske huler, og en litt rar stein under en bro er ikke et "point of interest".

Lenke til kommentar

18 timer bak oss? De er 6 eller 7 avhengig av hvilken stat du mener.

 

Edit: Da tenker jeg ikke på sommertid og vintertid. De kan nok bli 5 timer bak oss på det korteste og 8 timer bak oss på det meste, avhengig av hvilken state du mener. USA har to tidssoner.

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...