Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var egentlig forbredt på at det ikke ville gå an å drepe barn siden jeg fikk høre om spillet. Tror dessuten dataspill ikke trenger mer negativ oppmerksomhet blant utenforstående enn det de har fått etter Utøya-hendelsen. Barna i Skyrim bringer nok uansett en ny og morsom dimensjon til serien. Det at man ikke kan knerte dem burde ikke være en negativ ting.

 

Trodde ikke det gikk an å drepe barn i Fallout heller jeg?

Lenke til kommentar

Barn i World of Warcraft også, og i spill generelt er som oftest nokså overlevelsesdyktige.

 

Ser uansett ikke gleden av å gå rundt og henrette pixelbarn, og hvis man personlig får stor tilfredsstillelse av å gjøre det så er det vel bare å installere mods

Endret av Error
Lenke til kommentar

Du må ha mods for å drepe unger i fallout.

 

Edit: jeg har aldri giddet å installere sånne mods :p

 

Nei måtte vel ikke det? Ganske sikker på at jeg ikke hadde mods for det

Jo må ha mod.

 

Her står det om hvorfor de ikke ville ha det med:

 

http://www.computerandvideogames.com/200353/why-you-cant-kill-kids-in-fallout-3/

 

Og en mod med navn "Killable Children"

 

Edit: gidder ikke å legge til linken av den :)

Endret av aBaDmAn91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var egentlig forbredt på at det ikke ville gå an å drepe barn siden jeg fikk høre om spillet. Tror dessuten dataspill ikke trenger mer negativ oppmerksomhet blant utenforstående enn det de har fått etter Utøya-hendelsen. Barna i Skyrim bringer nok uansett en ny og morsom dimensjon til serien. Det at man ikke kan knerte dem burde ikke være en negativ ting.

 

Trodde ikke det gikk an å drepe barn i Fallout heller jeg?

 

Tja det er sikkert mange som ikke synes det er negativt, men jeg synes det da alle slike ting i et spill gjør det mer urealistisk, jeg liker å ha muligheten til å drepe en irriterende kidz hvis jeg har lyst til det, så da burde jeg også få muligheten til det. Det er dessuten like realistisk at man skal kunne drepe en unge som en vanlig person, motbydlig eller ikke, spillet her er uannsett ikke ment for å være noe "nice-guy" spill.

 

EDIT: Kanskje jeg husker feil i fallout 3 og at jeg faktisk lasta ned den modden. Men når jeg tenker meg om er det like greit at det kommer en modd ja så spillet slipper sosial slakt i mediene..

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bestille Skyrim fra komplett, men ser nå at det "Låses opp" i Steam natt til fredag (litt etter midnatt). Burde jeg da bare avbestille fra Komplett og kjøpe det på Steam? Eller er det mulig at Komplett sender det slik at det er her den 10.? Og om det skulle være det, kan man i det hele tatt spille det med en gang eller vil det også være knyttet til Steam slik at det er låst til midnatt? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Jeg bestille Skyrim fra komplett, men ser nå at det "Låses opp" i Steam natt til fredag (litt etter midnatt). Burde jeg da bare avbestille fra Komplett og kjøpe det på Steam? Eller er det mulig at Komplett sender det slik at det er her den 10.? Og om det skulle være det, kan man i det hele tatt spille det med en gang eller vil det også være knyttet til Steam slik at det er låst til midnatt? :dontgetit:

 

Skyrim er basert på Steamworks-konseptet, som betyr at det MÅ gå innom Steam for å låses opp uansett hvor/hvordan du bestiller det - så lenge det er til PC. Det som er fordelen med å få en fysisk kopi er at du får med et kart over Skyrim, men det ligger selvsagt litt usikkerhet i når du får spillet levert i postkassen. Digitalt, derimot, er du sikkret i få spillet til rett tid. Og på Steam får du også lastet ned spillet før utgivelse. Dessverre er det nok noe dyrere å bestille på Steam, da de selger i euro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...