Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge jeg når minimum, så er jeg fornøyd. Spiller ikke RPG for grafikken, akuratt.

Hvis ikke grafikken betyr noe... hva med Daggerfall? Det har vel en av de største verdenene i noe rollespill ever.

hvor kan jeg kjøpe Daggerfall?

Du kan lovlig laste ned Arena her:

http://www.elderscrolls.com/arena/

Du kan lovlig laste ned Daggerfall her:

http://www.elderscrolls.com/daggerfall/

TUSEN TAKK :D

Lenke til kommentar

Ser poenget ditt nå at grafikken til Skyrim kune vært bedre, selvom jeg liker den.

Dog hvis Skyrim ser ut som en 360 port (hvilket det er), ser Assassins Creed ut som en PSP port. Hel annen type og enklere grafikk. Se for eksempel hvor lite hvorskjellige farge nyanser det er i bildene på brotherhood

Hvis Skyrim ser grått ut, ser Brotherhood glorete ut. Men, ja, det har større kontraster.

Enklere å få tegneseriegrafikk til å se "bra" ut. Derfor man som oftest kjører Pixar filmer etc som demoer på flatskjermer.

Det er ingenting imponerende med grafikken til Skyrim. Jeg er selv en hardbanka Elder Scroll fan, men hvis man ikke kan se det, lider man enten av ekstrem fanboylisme, blindhet, eller uvitenhet om hva slags grafikk det er mulig å skape i dag.

At skyrim har lave krav tviler jeg skyldes ekstremt bra optimalisering, men like gjerne fordi de har portet fra den elendige konsollversjonen, og prøvd å finepusse på litt texturer her og der

EDIT:

Ja grunnen til at det er elendig er nå åpenbart:

That’s great, but with the Xbox 360 coming up on six years of age, the real question is how much better it looks on a modern high-end PC gaming machine. As it turns, it just looks the “same.”

kilde

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan min Asus N61ja vil kjøre Skyrim? Specs: ATI Radeon HD 5730, 4 GB RAM og Intel i5 430M prosessor. Klarer ikke å bestemme meg om jeg skal kjøpe spillet til pc eller til xbox...

Har man valget burde man alltid velge PC spør du meg med tanke på keybinds og ikke minst grafikk. Ingenting (med unntak av bilspill) slår tastatur og mus vettu.

Og ja maskinen din er bra nok for Skyrim med god margin :)

Lenke til kommentar

Som med tidligere Elder Scrolls, samt de siste to Fallout spillene skal jeg ha det både på XBox360 og PC. XBoxen for sofakos og stor TV, achievements og controlleren. PC for å kunne modde, enkelt og greit :)

Stor TV = Stor pc-skjerm. Når du sitter nærme så trenger den ikke være så stor.

Achievements får man også på PC-versjonen

Xbox 360-kontroller er en enkel sak å koble til PC, 70 kr for mottaker på eBay :)

Eneste er da sofaen, men er bare å skaffe seg en god stol :p

Lenke til kommentar

Selv synes jeg egentlig alt lagd etter omtrent 2008 har bra grafikk. Det virker som om vi har nådd et slags platå, hvor grafikk ikke trenger å bli bedre for å fortelle historien til utviklerene troverdig. De har derfor fokusert på andre ting i utviklingsprosessen enn å forbedre grafikken som uansett er mer enn god nok.

Helt enig!!!! Oblivion (2006) virker noe utdatert hvis du spiller det idag, mens f.eks Fallout 3 (2008) ser fortsatt slående ut i 2011. Kanskje ikke "teknisk" slående, men å skue utover the Capital Wastland er likevel mer imponerende enn å skue utover Killzone 3 etc. som er teknisk og grafisk mer avansert. Skyrim ligger igjen et nivå over Fallout ettersom det kjører på den nye Creation Engine. Vil også legge til at Falout 3 på ultimat settings gir mye bedre bilde enn Xbox versjonen, og hvis dette også blir tilfelle med Skyrim så har ikke vi PC-spilere noe å klage over.

Lenke til kommentar

Som med tidligere Elder Scrolls, samt de siste to Fallout spillene skal jeg ha det både på XBox360 og PC. XBoxen for sofakos og stor TV, achievements og controlleren. PC for å kunne modde, enkelt og greit :)

Stor TV = Stor pc-skjerm. Når du sitter nærme så trenger den ikke være så stor.

Achievements får man også på PC-versjonen

Xbox 360-kontroller er en enkel sak å koble til PC, 70 kr for mottaker på eBay :)

Eneste er da sofaen, men er bare å skaffe seg en god stol :p

Acheivements på XBox har ikke samme følelsen som å få achievements på Steam for oss som er over gjennomsnittet interessert :p

Lenke til kommentar

The lovin' spoonful har satt ord på det på en god måte

http://open.spotify.com/track/1udKn1oNKYQSQ9OmiIWCMu

"

Do you believe in magic in a young girl's heart

How the music achivements can free her, whenever it starts

And it's magic, if the music achievements are groovy

It makes you feel happy like an old-time movie

I'll tell you about the magic, and it'll free your soul

But it's like trying to tell a stranger 'bout rock and roll"

• Liker 1
Lenke til kommentar

Quoter en annen bruker fra en annen tråd her:

"Bare de ikke tar med noe lignende Oblivion Gates i Skyrim - det ødela hele Oblivion for min del"

Det utsagnet støttes fullt ut (sammen med håpløs level-scaling++) og jeg lurer fortsatt på om det er noe lignende Oblivion Gates i Skyrim, da det ikke har blitt besvart tidligere så vidt jeg har registrert.

Noen som vet?

For øvrig synes jeg Skyrim ser rimelig bra ut rent visuelt sett. Ikke eksepsjonelt, men heller ikke ille.

Endret av casemodd
Lenke til kommentar

Quoter en annen bruker fra en annen tråd her:

"Bare de ikke tar med noe lignende Oblivion Gates i Skyrim - det ødela hele Oblivion for min del"

Det utsagnet støttes fullt ut (sammen med håpløs level-scaling++) og jeg lurer fortsatt på om det er noe lignende Oblivion Gates i Skyrim, da det ikke har blitt besvart tidligere så vidt jeg har registrert.

Noen som vet?

For øvrig synes jeg Skyrim ser rimelig bra ut rent visuelt sett. Ikke eksepsjonelt, men heller ikke ille.

Etter hva jeg har forstått så blir det level-scaling... :( Skal se om jeg finner artikkelen hvor det stod.

EDIT: Fant ikke den artikkelen jeg leste igår men her er en som forklarer litt rundt det http://attackofthefanboy.com/news/elder-scrolls-skyrim-level-scaling-detailed/

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...