Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva du snakker om. Jeg sier sålenge vi ikke sitter igjen med en _dårlig_ porta versjon så bryr jeg meg ikke. Har ikke noe imot en port bare den er godt gjennomført.

Må beklage jeg har en tendens og skrive når jeg er beruset og jeg vet ikke hvordan man sletter inlegg

Lenke til kommentar

Aner ikke hva du snakker om. Jeg sier sålenge vi ikke sitter igjen med en _dårlig_ porta versjon så bryr jeg meg ikke. Har ikke noe imot en port bare den er godt gjennomført.

Må beklage jeg har en tendens og skrive når jeg er beruset og jeg vet ikke hvordan man sletter inlegg

:D

Det er en ting som kan være positivt med spill som blir utviklet på/til konsoll og det er at specs krav til PC synker drastisk (ihvertfall minimumskrav).

Selv har jeg dette GTX 260 skjermkortet som er definert som rekommended og det hadde nok aldri holdt hadde dette spillet vært utviklet spesielt for PC. Er også nok av vellykkede og pene spill etterhvert som har blit portet over ifra konsoll (les Assassins Creed, Rage osv).

Det jeg er mest redd for som regel er at det resulterer i klønete konsollifiserte menyer og interface men etter å ha sett endel gameplay preview videoer av Skyrim ser det ikke ut til at det blir tillfelle her.

Kun 16 dager igjen nå! :new_woot:

Lenke til kommentar

Selv om system requirements som Bethesda har sluppet virker ganske "milde", både minimale og recomanded, så kreves det vel mer av maskinen for å kjære Skyrim på Ultra settings? Disse system kravene hadde vel ikke vært nok til å kjøre Fallout 3 på Ultra.

Lenke til kommentar

Selv om system requirements som Bethesda har sluppet virker ganske "milde", både minimale og recomanded, så kreves det vel mer av maskinen for å kjære Skyrim på Ultra settings? Disse system kravene hadde vel ikke vært nok til å kjøre Fallout 3 på Ultra.

Jepp, med recommended menes det som regel at du kan kjøre spillet default (medium/high) uten noe problem bare.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

"Anbefalt" kan neppe regnes som "Ultra"/"Best", nei.

Minimumskravene skal jo være det minste som trengs for å få startet spillet, anbefalt er laveste spec som gir en god spillopplevelse.

Utviklere oppgir (nesten) aldri specs. som trengs for å kjøre alt på maks.

Lenke til kommentar

"Anbefalt" kan neppe regnes som "Ultra"/"Best", nei.

Minimumskravene skal jo være det minste som trengs for å få startet spillet, anbefalt er laveste spec som gir en god spillopplevelse.

Utviklere oppgir (nesten) aldri specs. som trengs for å kjøre alt på maks.

Og igjen er det jo veldig subjektivt hva som er en "god spillopplevelse". For noen er det at spillet holder en jevn framerate på 30FPS, for meg f.eks. vil jeg gjerne aldri under 50FPS dersom jeg ikke skal irritere meg over flyten.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Og igjen er det jo veldig subjektivt hva som er en "god spillopplevelse"...

Jepp, veldig subjektivt.

Jeg klarer meg med jevn 20+ FPS, men hater når ting plutselig "fryser" i 1/10 sek fordi et eller annet skjer i spillet. Sånne "microfreeze's" er for meg langt mer irriterende enn en jevn lav framerate (og kan holde meg unna spillet inntil de patcher).

Lenke til kommentar

Det virker som Skyrim er produsert med konsoll som hovedfokus. PC er mer en ettertanke. Synd.

Dette har dei jo vore opne om denne gangen. Eg vert meir irritert når det flyg løfter om ein tilpassa PC-utgåve rundt og dei ikkje reflekterer røynda, enn når ein utviklar er upfront om at det er ein konsollport.

I beste fall vert eg positivt overraska.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Synd at det lages en pc-utgave i det hele tatt og at de ikke bruker enda mer ressurser på konsollversjonene siden alt for mange pc-gamere ikke kommer til å betale for spillet.

Ergo bruker utviklerne penger på et produkt de ikke tjener penger på.

Sier seg selv så konsoll -> pc vil bare komme mer og mer på bekostning av pc-gamere siden inntjeningen ligger på konsollsiden..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...