Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du leste ikke posten min, ser jeg. En mod som bare slår av kompass ville gjort det ekstremt vanskelig å finne frem. Spillere er ikke lenger vant til å lese veibeskrivelser nøye, for det er ikke noe vits når du uansett blir holdt i hånden hele veien.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Er ikke sånn det fungerer praktisk. I teorien kan man velge bort det man virkelig vil, men det fungerer ikke slik. Jeg tror alle vet dette.

 

Du har absolutt en måte å slå av det du ikke vil ha på. Det kalles "viljestyrke". :p

 

Joda, det går helt fint ann å velge bort Fast Travel. Men da trenger vi et godt alternativ, fordi det ER kjedelig å måtte løpe dritlangt for å levere et quest.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

En mod som bare slår av kompass ville gjort det ekstremt vanskelig å finne frem.

Korrekt.

 

Target needle description;

 

Kill the beast on the hill to the north

vs

Follow the road to the east until You reach a small farm. Just after the farm turn left into the forest. After a short while You will find a path leading upwards to the northwest. Follow this path until a small cabin emerges on the right side of the path. The number XIV are written above the cabin's entrance. You need to slay the monster living in the basement of this cabin.

 

Jeg ville også foretrukket den siste varianten...

Lenke til kommentar

Mener å ha lest i en eller annen artikkel at man kan slå av HUD helt og det bør vel inkludere kompasset.

 

Nope. Man kan derimot sette HUD opacity til null slik at den forsvinner helt. Ikke at det hjelper noe særlig da.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på hvordan de har løst GUI'en til PC. Oblivion var ikke tilpasset PC i det hele tatt. Man endte alltid opp i den samme konsoll-orienterte menyen om man skulle se på kartet i "fullskjerm" eller lese quests. Håper det er litt mer gjennomtenkt, med skikkelig inventory og hurtigtaster til alle de forskjellige menyene.

Lenke til kommentar

Er veldig spent på hvordan de har løst GUI'en til PC. Oblivion var ikke tilpasset PC i det hele tatt. Man endte alltid opp i den samme konsoll-orienterte menyen om man skulle se på kartet i "fullskjerm" eller lese quests. Håper det er litt mer gjennomtenkt, med skikkelig inventory og hurtigtaster til alle de forskjellige menyene.

 

Ut ifra gameplay-vids så er jo UI'en enda mer konsollifisert enn noensinne spør du meg. Tror du de har forskjellig UI på konsoll og PC? Jeg tviler ihvertfall..

Lenke til kommentar

Er veldig spent på hvordan de har løst GUI'en til PC. Oblivion var ikke tilpasset PC i det hele tatt. Man endte alltid opp i den samme konsoll-orienterte menyen om man skulle se på kartet i "fullskjerm" eller lese quests. Håper det er litt mer gjennomtenkt, med skikkelig inventory og hurtigtaster til alle de forskjellige menyene.

 

Ut ifra gameplay-vids så er jo UI'en enda mer konsollifisert enn noensinne spør du meg. Tror du de har forskjellig UI på konsoll og PC? Jeg tviler ihvertfall..

Man kan i alle fall håpe, selv om jeg tviler. Husker jeg ble utrolig skuffet av gameplay-menyene i Oblivion. Minner dette om noe som er tilpasset PC-kontroller?

 

Standard_inventory_interface%2C_Oblivion_2006-12-27.jpg

 

Av det jeg har sett fra Skyrim minner ikke menyene om spill-menyer i det hele tatt. Mer som et in-game leksikon som er tregt og tar deg ut av spillet:

 

http://www.youtube.com/watch?v=izIKymAODt4

Lenke til kommentar

Er mange av dei spelskribentane ute i den store verda som eg festar ein viss lit til, som fekk prøve Skyrim i den siste preview-eventen og då synest at menyane var ganske mykje betre og meir effektive enn i Oblivion.

 

PC-kode får dei jo ikkje prøve (sulplise!), men Oblivion sine menyar var ikkje gode på konsoll heller. Med mods som lot deg utnytte heile skjermen, så vart dei etter kvart mykje betre på PC, men that aside - om dei er gode på konsoll, så kan det godt vere dei er gode på PC òg. Reknar framleis med dei ikkje vert skalert ned, eller kjem med valfri skalering out of the box, men det har ein mods for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At du har en kontroller forandrer ikke problemer som... alt for store knapper, for lite kart, alt for lite av skjermen benyttet etc. Men var ikke meningen å være alt for kritisk. Jeg var mer nysgjerrig på om det kommer til å bli bedre enn Oblivion. Og selv om jeg moddet Oblivion såpass at det ble spillbart, må man jo vurdere spillet etter som hvordan det er uten modding.

 

Det jeg ønsker er inventory og kart som ikke tar opp hele skjermen, slik at du kan orientere deg rundt om i terrenget MENS du ser på kartet eller leser quests, samtidig som det er tilstrekkelig detaljert. I nyere spill må jeg åpne, lukke, åpne, lukke for å sammenligne kartet med terrenget. Kan bli interessant å se hvordan kartet I Skyrim fungerer siden det er selve 3D-verdenen du ser. Kanskje det gjør ting lettere. Men det blir vel ikke så viktig uansett siden du sikkert får en pil som viser hvor du skal gå til enhver tid...

 

Enda en video om menyer:

 

http://www.youtube.com/watch?v=SJeKFfgoW5E

 

EDIT: Et spørsmål til de som har spilt Fallout 3 - Kan du løpe rundt og låse alle områder til ditt level når du er level 5, så returnere dit mye senere og bare møte lav-level motstand?

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Fallout 3 er ikke scaled på samme måte som Oblivion. De fleste fiender har sin level og vanskelighetsgrad uansett, og treffer du en Deathclaw på lav level så er det flat. Så enkelt er det. De har nok en viss grad av scaling, men den er mye mer subtil, og jeg tror Skyrim blir noe lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...