Thoto79 Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 Mod Organizer krever at man setter seg inn i bruken av det. Det er ikke noe enkelt program sånn til å begynne med, men med litt læring så er det det beste man kan bruke. Nettopp fordi det ikke overskriver skyrim filene dine, så man kan lage flere profiler og kjøre forskjellige mod oppsett. På den måten må man ikke installere alle moddene på en og samme person, men man kan ha en som er for magikere og en som er for krigere. Samt at man relativt lett kan kjøre BOSS, TES5edit og Wrye Bash gjennom MO og på den måten sørge for at alt er optimalisert og stabilt. Oj, og jeg som trodde NMM var det ultimate mod verktøyet til Skyrim. Om jeg har skjønt det riktig da at Mod Orgaizer`n gjør Nexus Managern overflødig eller trenger man begge? Lenke til kommentar
Squeekie Skrevet 10. november 2014 Del Skrevet 10. november 2014 MO gjør igrunn NMM overflødig, men og det er ett stort men her. MO krever at du som bruker har satt deg inn i hvordan du bruker det, men når det er gjort så har du ett mye bedre verktøy enn NMM. NMM overskriver filene, mens MO linker til dem så sånn sett er det tryggere å fjerne mods i MO enn det er i NMM. MO kan kjøre forskjellige profiler og hvis jeg forsto det riktig så går det på forskjellige oppset av mods, f.eks så kan du ha en hvor du har vinter i Skyrim, og en hvor det er summer ved å bruke de forskjellige moddene som finnes. Spiller du f.eks både magiker og tyv på forskjellige savegames så er det ikke alltid det er ønskelig å ha de samme moddene installert for begge karakterene. Mod Organizer virker tungvindt til å begynne med, men når man kommer over kneika så bytter man ikke tilbke. Gjør klar Skyrim nå for å Kjøre Perkus Maximus som kommer om kort tid og la først inn NMM, men den forsvant fort da jeg savnet funkjsonene i MO. MO er uten tvil det kraftigste verktøyet for å modde skyrim med i dag. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2014 Del Skrevet 13. desember 2014 (endret) Jeg tror jeg må spille litt Skyrim igjen snart! Enderal https://www.youtube.com/watch?v=cQog9lkyH8k#t=99 Er dette gamle nyheter, så får jeg bare beklage Endret 13. desember 2014 av Nizzen Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Har ikke sett den før Ser jo ganske så bra ut. Tror nok det må testes når det kommer ut. Lenke til kommentar
Populært innlegg aBadMan Skrevet 3. januar 2015 Populært innlegg Del Skrevet 3. januar 2015 Hehe. 11 Lenke til kommentar
oOF Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Den der var egentlig skremmende nær slik jeg og tydeligvis mange andre spiller Skyrim Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 3. januar 2015 Del Skrevet 3. januar 2015 Hahaha ja. Lenke til kommentar
RobtonFX Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Er det mange norske aktive moddere? Jeg er rimelig aktiv på dedikerte modding nettsider, men møter aldri noen norske der... Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg brukte å lage noen småmods for noen år siden, men sluttet... vet ikke hvorfor egentlig. Har lyst å lære meg mer. 1 Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Presterte å jage en mammut opp et tre i går. Da jeg endelig fikk tatt kverken på den landet den med beina i været rett oppå en vampire fledgling jeg hadde YOL!-et ihjel et par minutter tidliger i perfekt tegnefilmstil. Tidenes youtube-øyeblikk, tenkte jeg. Og det var da jeg oppdaget at den siste driveroppdateringen fra nVidia hadde skrudd av ShadowPlay. Faen. 1 Lenke til kommentar
RobtonFX Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Presterte å jage en mammut opp et tre i går. Da jeg endelig fikk tatt kverken på den landet den med beina i været rett oppå en vampire fledgling jeg hadde YOL!-et ihjel et par minutter tidliger i perfekt tegnefilmstil. Tidenes youtube-øyeblikk, tenkte jeg. Og det var da jeg oppdaget at den siste driveroppdateringen fra nVidia hadde skrudd av ShadowPlay. Faen. Synd, skulle jeg likt å sett Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 11. januar 2015 Del Skrevet 11. januar 2015 Hadde vært kos med Skyrim til ps4 Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Finnes det noen konsollkommando e.l. for å sjekke om et objekt har "passive" bonusegenskaper?Tenkte spesifikt på et sølvsverd jeg har forbedret til "superior," men det står ingenting om det fortsatt har 20 ekstra skadepoeng mot "udøde" fiender. Har lest noen steder at det ikke skal være mulig å forbedre sølvsverd som har egenskapen "especially useful against undead," så tenkte å dobbeltsjekke dette. Edit: Ser ut til at dette er en del av USP. "Undead"-beskrivelsen er fjernet og muligheten til å forbedre sølvvåpen er lagt til. Endret 12. januar 2015 av Olethros Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Så en artikkel i dag om en mod som skal gjenskape Morrowind i Skyrim-engine. Har ikke engang hørt om dette prosjektet før nå. Ser ut som det enda er årevis unna, da. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 (endret) Det var det samme med Oblivion hvor man gjenskapte Morrowind i Oblivion sin engine. De blir ikke bedre enn orginalen uansett. Endret 12. januar 2015 av Craxmerax Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 12. januar 2015 Del Skrevet 12. januar 2015 Så en artikkel i dag om en mod som skal gjenskape Morrowind i Skyrim-engine. Har ikke engang hørt om dette prosjektet før nå. Ser ut som det enda er årevis unna, da. Skywind ja, Oblivion hadde Morroblivion, begge er fra samme nettside, men ganske forskjellig. Morroblivion så var det meste portet over fra Morrowind til Oblivion (ulovlig å dele det). Skywind er et større prosjekt enn Morroblivion pga de lager alt selv. Musikk, voice acting osv... Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 13. januar 2015 Del Skrevet 13. januar 2015 pga de lager alt selv. Musikk, voice acting osv... Skeptisk. Lenke til kommentar
Skosåle Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) I disse remake-tider så kan vi jo bare håpe på en fullverdig nyversjon fra utviklerene selv! Endret 14. januar 2015 av Kjetil_90 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Jepp. Er skeptisk til mod teams som prøver å gjøre alt selv. Stort sett blir det aldri ferdig. Spilte noen Neverwinter Nights mods som hadde dubba tale, det var så amatørmessig at det var slitsomt og flaut og spille modden. Selv om alt annet var awesome. Lenke til kommentar
Craxmerax Skrevet 25. januar 2015 Del Skrevet 25. januar 2015 Men det er et prosjekt som virker lovende. Beyond Skyrim. De lager Cyrodiil, High Rock, Hammerfell etc, men de gjenskaper ikke noe, men lager bare nytt i samme tid som Skyrim. Det tar jo evigheter å gjennomføre det da. De hadde en visning av det på Twitch før jul. http://www.twitch.tv/nafnaf_95/c/5558354 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå