Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke noe lvl krav for å trigge Dragonborn men man må ha startet opp main questen såpass at man har hilst på Greybeards og det har begynt å spawne drager. Når det er sagt vil jeg ikke anbefale å være for reiselysten og gjøre som meg og dra over som lvl 15 mage..... Det var en formidabel utfordring for å si det pent. Måtte ha med en follower på slep til enhver tid og snike meg rund og gjøre sidemissions i timesvis før jeg hadde noe å stille opp med :p

 

Edit: Er visst ett lvl krav på 10 for å trigge`n. Som sagt ikke å anbefale :)

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

For å kunne starte Dragonborn-tillegget, må det dukke opp et par karer først, antar at spillet da bedømmer deg "akkurat innenfor" m.h.b. på tilstrekkelig level, hvis man må vente på at dette skal skje.

 

Nå vet ikke jeg hvilken level du er på nå, men spillet skalererer "relativt" lite,

 

Er Level 63 for øyeblikket, så jeg er nok kanskje litt for høy... Men nytt innhold er moro uansett :)

Lenke til kommentar

Da har jeg begynt å spille skyrim igjen :)

I hvilket level burde jeg begynne på dragonborn og dawnguard? :)

Eventuelt falskaar?

Til nå bruker jeg kun mods for og forbedre gameplay, ikke noen grafikk mods pga jeg synes skjermkortet sliter litt med de grafikk modsene. Mine komponenter ser der i signaturen min.

Har planer om å oppgradere til gtx 770 2GB etter jul, regner med at det blir en liten grafikk boost da. Er det nok med 8gb RAM?

Har spilt igjennom en gang før pluss en god del diverse oppdrag.

 

Her er modsene jeg bruker:

A quality world map

better sorting

Enhanced night skyrim

glowing ore veins

Immersive hud

Ken mod lock pick pro

ken mod time loading on screen

sky ui

+ alle unofficial skyrim pathene.

 

Har dere noen andre mods å annbefale uten å drepe fps?

Har kun kommet til black reach fallow? så langt :)

Endret av Freestyle199
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Poster noen flere, så bare å velge og vrake^^,har ikke prøvd alle selv, men har disse i "tracked mods". I love mods. :p
Ser at du har Falskaar, så inkluderer ikke den. :)

 

Wet and Cold

 

Wet and Cold - Ashes

 

Immersive Settlements

 

Immersive Interiors

 

Immersive Questing

 

Immersive Patrols

 

Inconsequential NPCs

 

Imperial Legion Armor Variety

 

Extra Blades - fixed

 

Interesting NPCs

 

Expanded Towns and Cities

 

UFO - Ultimate Follower Overhaul (For meg så er dette en "must have") :)

 

Helgen Reborn (Anbefaler sterkt) :)

 

My Home Is Your Home - a mod for followers

 

Cloaks of Skyrim

 

Winter Is Coming - Cloaks

 

Footprints

 

Har mange flere, men dette for være nok. :p

Endret av aBaDmAn91
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da jeg er blitt eldre og har havnet i comfor sonen har jeg spillt Skyrim i lenestolen på PS3 :)

 

I går la jeg inn skyrim på min HTPC med el slapp AMD apu som drar 3400 i 3dmark 2006. kjørte på 1360x768 medium innstilling uten AA/AF og det så faktisk ganske greit ut ca slik som det gjør på PS3 med litt dårligere skygger. FPS lå på 20-35. ganske skremmende :green:

 

Nå har jeg kjøpt meg en kablet xbox pad og flytter gamerpc over på tv'n og kjøre en runde med skikkelig grafikk.

Lenke til kommentar

Hmm, ble uheldigvis vampyr under dawnguard questene, og fant da ut at hvis man går inn på skills, dukker Vampire lord perk-treet opp. Men, jeg fjernet (kurerte) vampyrismen ganske kjapt, da dette ikke passet inn, da jeg liksom skulle være en badass vampyrjeger for dawnguard. Men: Nå i ettertid har jeg da dratt på meg vampyrisme igjen, og da tenkte jeg at jeg skulle kjøre på å få Steam-achievementen for 10 perks i dette vampyrlord-treet. men nå får jeg ikke opp disse skills`ene igjen.. wft? Er jeg kun vampyr-light nå?

Lenke til kommentar

@Xandathrii

Perks for vampyrer tror jeg at kun er tilgjengelig som "skikkelig" vampyr som du kan bli i Dawnguard questline. I spoiler er det et utdrag fra en wiki om hvordan du kan få det tilbake, dog har jeg aldri forsøkt dette selv.


If Dawnguard is installed, you can also gain vampirism by letting Lord Harkon infect you during the Bloodline quest. Alternatively, you can activate the Bloodspring in Redwater Den or let Serana infect you, either at the end of the Chasing Echoes quest or after the core Dawnguard questline is complete.



-Deluze

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Xandathrii

 

Perks for vampyrer tror jeg at kun er tilgjengelig som "skikkelig" vampyr som du kan bli i Dawnguard questline. I spoiler er det et utdrag fra en wiki om hvordan du kan få det tilbake, dog har jeg aldri forsøkt dette selv.

 

 

 

If Dawnguard is installed, you can also gain vampirism by letting Lord Harkon infect you during the Bloodline quest. Alternatively, you can activate the Bloodspring in Redwater Den or let Serana infect you, either at the end of the Chasing Echoes quest or after the core Dawnguard questline is complete.

 

 

 

-Deluze

 

Ah, har blitt smittet av feil vampyrer kan det virke som :) Skal fjerne vampyrismen min og la Serana spise litt på meg i stedet. Takker for svaret Deluze. jeg kunne fint ha søkt opp dette selv da jeg er like mye på wiki sidene som i selve spillet om dagen :) men koselig å holde liv i denne tråden også :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har ikke lest meg opp på alle postene siden sist jeg postet her (halvt år siden kanskje). Beklager hvis jeg repeterer noe nå..

 

Men.. De fleste har vel fått med seg Fallout 4 teaser-siden thesurvivor2299.com? En Fallout 4 er superkult i seg selv, men har dere tenkt på at dette betyr et steg nærmere TES 6? Det har jeg! Og DET er kult!

Endret av Aniratak
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest meg opp på alle postene siden sist jeg postet her (halvt år siden kanskje). Beklager hvis jeg repeterer noe nå..

 

Men.. De fleste har vel fått med seg Fallout 4 teaser-siden thesurvivor2299.com? En Fallout 4 er superkult i seg selv, men har dere tenkt på at dette betyr et steg nærmere TES 6? Det har jeg! Og DET er kult!

 

Min første tanke med TESO nyheten når den kom var at TES-serien kom til å stoppe opp. Men ser jo nå at det er forskjellige studio som lager spillene. Og det at det nå ser ut som Fallout 4 kommer, er jeg overbevist om at TES 6 kommer om noen år også. Noe som er fantastisk! Gleder meg alt til trådene her med spekulasjoner om hvor TES 6 spillet kommer til å befinne seg i Tamriel. jeg trur at vi får se Attmer, kontinentet hvor The Nords opprinnelig kommer fra :)

Lenke til kommentar

Jeg er 100 % sikker på at de lager TES 6. Det er vel heller et tidsspørsmål om når vi får høre noe mer. Skyrim er det spillet de har produsert som har solgt mest. Å la det ligge nå vil være en ulogisk ting. I tillegg så snakker de jo alltid om hvordan de elsker å lage Elder Scrolls spill.. The Elder Scrolls Online er vel heller mer en sidegreie.. Det er fortsatt Bethesda som eier rettigheten til å lage "vanlige" TES spill. De som lager online-spillet sitter på rettighetene til å lage en online-versjon av the elder scrolls, thats it (heldigvis).

 

Jeg tipper det blir fallout 4 annonsering 11.desember. Og så tipper jeg det kommer ut neste jul. Bethesda har vel pleid å annonsere ca ett år før lansering? Når Fallout er ute på markedet er størsteparten av jobben gjort fra Bethesda sin side.. Etter lanseringen er det vel mer jobbing med eventuelle bugs og DLC's. Tror ikke hele Bethesda-teamet (på over hundre personer) jobber med det. Etter hvert etter lanseringen flyttes vel flere og flere over på det nye prosjektet (for de må jo ha et nytt prosjekt, hvis ikke stopper driften opp). Jeg tipper det er TES 6. De har nok allerede begynt planleggingen av det. De planla jo Skyrim i fem år, og Fallout 3 kom ut tre år før Skyrim. Det betyr jo at de har jobbet på begge prosjekter samtidig, men at de første årene ikke krever like mye arbeidskraft som de siste årene før lansering.

 

Min konklusjon: TES 6 kommer innen 4 år, annonsering av spillet om 3 år. For jeg håper virkelig ikke det tar noe lengre tid enn det.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Hvor tror/håper dere et eventuelt TES 6 ville funnet sted, da? Selv synes jeg Valenwood ville ha vært spennende.

 

Jeg aner faktisk ikke.. Er litt blank, men har vært så Skyrim-frelst de siste to årene at jeg syns det er vanskelig å se for meg hva jeg ønsker som neste sted. Litt trist at man ikke kommer tilbake til Skyrim med det første (med mindre spillet tar for seg hele Tamriel, men det er vel kanskje ikke så sannsynlig). Jeg tipper Bethesda kommer til å overraske oss. Og jeg tror de kommer til å prøve noe nytt, altså et sted vi ikke har vært før i tidligere spill.

Endret av Aniratak
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...