Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Hehe, det er helt i orden. :) Kommer nok til å koble PC'n opp til 50" og kjøre introen på full guffe den 11.11.11. Har en forutanelse om at det kommer til å bli et øyeblikk så storslått, episk og alle andre passende superlativer. :D

Er lenge siden jeg har gledet meg så mye til et spill, men det er fordi Oblivion alltid vil ha en spesiell plass i mitt hjerte, og med den også resten av TES-serien som jeg har forelsket meg sånn i. :love:

PC'n jeg først spilte Oblivion på var ikke så top notch, men opplevelsen var likevel uten sidestykke, ble bare bedre når jeg da spilte Oblivion igjen på en god PC noen år etter. :)

Ang. konfirmasjon så hjelper det å ha en stor familie også. Fikk bare 100-200 fra hver, bortsett fra foreldre, men endte opp med 40 000 allikevel. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte min første PC da jeg var 13 (i 1995)... betalte 11500kr av mine egne oppsparte midler, fra bursdager, ukelønn og andre gaver gjennom flere år, samt en sommerjobb. En AST 486 66MHz m/8MB RAM og hele 540MB HDD :)

I 2011-kroner er det vel sikkert nærmere 20000 uten at jeg orker sjekke opp eller regne på det. Så nei, det burde ikke være umulig å betale en data til 10.000kr selv om man er 14. Meneh, dagens ungdom har vel for mye annet å bruke penger på til at de gidder å spare.

Hjelp... merker jeg begynner å bli gammel når jeg bruker uttrykket "dagens ungdom" :/

Jeg hadde en ste far foreksempel som nektet og bruke hannes og mor sine penger på spill, så det er mye som gjør at ungdom går til konsoll , og jeg hadde en bra barndom men jeg tenker på de folkene jeg kjente som hadde det verre, så neste gang noen spør tenk litt på at tilogmed Norge har folk med dårlige leveforhold,

men det virker mere som du jobbet for pcn, det er noe ikke alle burde gå gjennom,

Jeg tenkte feil ;P

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hehe, det er helt i orden. :) Kommer nok til å koble PC'n opp til 50" og kjøre introen på full guffe den 11.11.11. Har en forutanelse om at det kommer til å bli et øyeblikk så storslått, episk og alle andre passende superlativer. :D

Er lenge siden jeg har gledet meg så mye til et spill, men det er fordi Oblivion alltid vil ha en spesiell plass i mitt hjerte, og med den også resten av TES-serien som jeg har forelsket meg sånn i. :love:

PC'n jeg først spilte Oblivion på var ikke så top notch, men opplevelsen var likevel uten sidestykke, ble bare bedre når jeg da spilte Oblivion igjen på en god PC noen år etter. :)

Ang. konfirmasjon så hjelper det å ha en stor familie også. Fikk bare 100-200 fra hver, bortsett fra foreldre, men endte opp med 40 000 allikevel. :p

40 000 kr er ekstremt mye ;P

Men ja Skyrim fy flate jeg gleder meg ,

Jeg har tenkt flytte kjøleskapet mitt inn på rommet og bo på rommet mitt i hele helgen , uten noen forsyrrelser , haha jeg skal vere så sabla nerd den helgen ! gleder meg !!!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Den lista fortjener vel nesten og bli limt inn selv om en vel ikke vet om dette er noe en kan stole på;

Racial Abilities

•  
  • ORCS: Beserker
  • REDGUARDS: Adrenaline Rush
  • WOOD ELF: Resist poison, resisit disease, command animals
  • NORD: Battlecry
  • KHAJIIT: Night-eye, claw attacks
  • IMPERIAL: Voice of the Emperor, find more coins when looting
  • HIGH ELF: Regenerate Magicka more quickly
  • DARK ELF: Ancestor’s Wrath (surround self in fire), resist fire
  • BRETON: Dragonskin (absorb spells), resist shock
  • ARGONIANS: Histskin (regenerate health quickly), resist disease, breathe underwater

Note on racial stats: Each race starts off with different stats.

-Argonians start with 25 in Lockpicking, 20 in Pickpocketing, Sneak, etc…

-Orcs start with 25 in Heavy Armour, 20 in Enchanting, Smithing etc…

Perk Trees

Speech

•  
  • Buying and selling price 10% better (5 ranks)
  • 10% price buying from opposite sex
  • Invest in shops and increase available gold permanently in invested stores
  • Master Trader – every merchant in world gains 1000 gold for bartering
  • Buy and sell from any merchant regardless of what they normally buy and sell
  • Intimidation attempts twice as successful
  • Persuasion attempts more likely successful

Alchemy

•  
  • Potions 20% stronger (5 ranks)
  • Potions for restore health, magicka or stamina are 25% more powerful (maybe ranked)
  • Poisons 25% more effective (maybe ranked)
  • Poisons last for twice as many hits
  • Two ingredients are gathered from plants
  • 50% resistance to all poisons
  • All negative effects removed from potions and all positive removed from poisons
  • 2 effects of an ingredient are revealed when testing it for the first time (instead of just one)

Illusion

•  
  • Dual casting overcharges effect for more powerful spell
  • Cast Novice spells for 50% less magicka
  • Cast Apprentice spells for 50% less magicka
  • Cast Adept, Expert, Master etc spells for 50% less magicka (more levels this time around)
  • Spells work on higher level animals
  • Spells work on higher level people
  • All spellcasting (from ANY school) is done silently
  • Spells work on undead, daedra and automatons
  • Fear spells work on higher level enemies

Conjuration

•  
  • Novice for 50% magicka etc (up to Master)
  • Dual casting overcharges –> greater spell effect
  • Bound weapons do more damage
  • Bound weapons cast Soul Trap on target
  • Bound weapons banish certain creatures
  • Reanimate undead with 100 more health
  • Summon 2 Atronachs or reanimated zombies
  • Summon Atronachs at twice the distance
  • Summoned Atronachs twice as strong

Destruction

•  
  • More damage for each school (fire, frost and shock) – ranked
  • Novice for 50% magicka etc.
  • Shock damage chance to disintegrate targets if their health is under 10%
  • Frost damage chance to paralyse targets if health low
  • Fire damage chance to make low health enemies flee
  • Place runes 5x farther away

Restoration

•  
  • Healing spells also restore stamina
  • Novice for 50% less magicka etc
  • Healing spells do 50% more healing
  • Recharging healing spells
  • More is recharged with each hit with healing spells (unclear)
  • Spells more effective against undead
  • Once a day chance to autocast 250HP restoration when health drops low
  • Magicka regenerates 25% faster

Alteration

•  
  • Novice for 50% less etc
  • Alteration spells have greater duration (ranked)
  • Absorb 30% magicka that hits you

Enchanting

•  
  • Enchants are 20% stronger (ranked)
  • Enchanted armour 25% stronger
  • “Soul gems provide extra magicka for recharging” – again, dodgy recording but that’s what I heard, even if it doesn’t make much sense
  • Death blows to creatures but not people trap souls for weapon recharge
  • Health, magicka and stamina enchants stronger
  • Extra effect on already-enchanted weapon can be applied
  • Shock, Frost and Fire enchants 25% stronger (individual perks for each element)

Heavy Armour

•  
  • Increase armour rating 20% (5 ranks)
  • Unarmed attacks with heavy armour gauntlets – damage increased by gauntlets’ armour rating
  • Half fall damage if all in heavy armour
  • Heavy armour weighs nothing and doesn’t slow you at all
  • Additional 25% armour if in matching set
  • 25% armour bonus if all in heavy armour (not necessarily matching)
  • 50% less stagger if all in heavy armour
  • 10% damage reflected back to enemy if all in heavy armour

2-handed weapons

•  
  • 2h weapons do 20% more damage (5 ranks)
  • Attacks with warhammers ignore 25% armour (ranked)
  • Attacks with battleaxes do extra bleeding damage (ranked)
  • Attacks with greatswords do extra critical damage (ranked)
  • Power attacks cost 25% less stamina
  • Standing power attacks do 25% bonus damage, chance to decapitate
  • Sprinting power attacks do double (critical) damage
  • Sideways power attacks hit all targets
  • Backwards power attacks have 25% chance of paralysis

Archery

•  
  • Bows do 25% more damage
  • Zoom in
  • Zooming slows time
  • 10% crit chance
  • Move faster with drawn bow
  • Recover twice as many arrows from dead bodies
  • 50% chance of paralysing for few seconds
  • Draw bow 30% faster

Sneak

•  
  • 20% harder to detect (ranked)
  • Sneak attacks do 6x damage with 1h weapons
  • Sneak attacks with bows do 3x damage
  • Sneak attacks with daggers do 15x damage (end perk on skill tree)
  • Noise from armour reduced 50%
  • No longer activate pressure plates
  • Sprinting while sneaking performs silent forward roll
  • Running does not affect detection chance
  • Crouching can make hostile enemies lose sight of you and search for a target

Hentet fra theelderscrollsskyrim.com

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Ser ikkje kvifor ein ikkje skulle kunne det, informasjonen er henta frå screenshots, demostasjonar og presentasjonar.

Sant nok, men teoretisk kan jo no være hentet fra "gamle" screenshots og derfor bli endret til release. Utviklere driver jo ofte med balansering av ting helt til greia blir sent til trykking.

Lenke til kommentar

Hva med:

Alteration:

Absorb 30% magicka that hits you

+

Racial Abilities:

BRETON: Dragonskin (absorb spells) :ph34r: (Jeg går utifra at ikke all skade fra spells blir unngått her, derfor jeg satte disse 2 sammen) :p

Eller

Restoration:

Magicka regenerates 25% faster

+

Racial Abilities

HIGH ELF: Regenerate Magicka more quickly :ph34r:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Alteration:

Absorb 30% magicka that hits you

+

Racial Abilities:

BRETON: Dragonskin (absorb spells)

Yep, det er den karakteren jeg brukte i Oblivion. Dersom du bruker Absorb items (eller enchanter) så kommer du rimelig høyt i 'Absorb'.

Klarer du å få en god % 'damage reflect' i tillegg er du fort rimelig OP.

^er ikke sikkert det stackes ..

Vil anta at det stackes. Det var iallefall slik i Oblivion.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Litt mer fra PC GAMER:

-----------------------------------------

• Sleeping in a 'good' bed gives a bonus to magicka and health
  • He describes how the weather changed from a light snow, to heavy and then a full on blizzard at which point he can barely see where he was going. I like this!
  • You can get meat from a horse carcass.
  • The previewer describes how he equipped a flame spell in his left hand and a lightning spell in the right. The streams are seperate when both are fired but they're so "thick and chaotic" that it actually looks like 1 big beam of lightning and flame.
  • The player finds a shack just as it's getting dark which have glowing insects flying around it. You can harvest a 'Sparkfly thorax' from these little things.
  • He has a quick go at alchemy and mixes nightshade and death's bane to produce a strong poison which he applies to his sword.
  • The player describes a situation where he reaches a camp with imperial looking men. As he is attempting to cook the men suddenly run up the hill behind him where they are attacked by a Redguard woman raining arrows down upon them.
  • Cooking turns raw stuff into stews for long term effects such as venison stew which steadily regenerates health for 5 minutes. Blacksmithing turns metal ores into weapons/armours but some of these are locked out until you get the right perk.
  • Enchanting shrines allow you to add spell effects to any weapon and destroy magical weapons to learn their enchantments.
  • You can join the imperial legion (Think I've heard this before though)
  • Rift guards are a seperate faction from the imperial legion so they ignored the bounty on his head (until he got on a stolen horse right in front of them). At one point the rift guards that are chasing the player bump into the imperial guards who are also chasing him. A war breaks out between them!
  • If you kill everyone who saw you commit a crime, you'll get a message saying there are no surviving witnesses
  • Going to prison and serving your sentence doesn't result in your skills reducing. Instead the progress towards your next point in a few skills will be a reset.
  • Player explores the city of Riften which has a river running through it. Cobbled streets with sharp drops to the water below. Below are subterraneon dwellings with their doors almost at water level, connected by wooden piers. Apparently there is a network down there called the ratways where the Theives guild is. Matt Carafano says Riften is a rundown lake down set in a beautiful forest area. Markarth on the other hand is built in an ancient dwarven ruin in cliff sides. Solitude is more like a castle city, Windhelm is like an ancient Nordic fortress and Whiterun is more of the classic Viking feel 'mountain-style' in the tundra.
  • Chances of successfully pick pocketing depends on the value of the item.
  • Player kills a thief and gets 'Gloves of the Pugilist' which grants +15 to unarmed attacks. He tests them by knocking off a huge portion of health from his attacker. He then attempts a power attack: "I grab him, he disappears off screen, there's a sickening crunch and I drop his limp body to the dirty ground". A finishing move perhaps?
  • You can even mix spells with hand-to-hand, eg. lightning in the left, punchy punchy with the right

These perks could possibly change but here's some of which were seen:

Destruction: Reduce cost of low level spells like fireball

Destruction: Dual wield spells and combine into one

Sneak: Silent Roll allows you to perform a noiseless forward-roll

Sneak: Vanish allows the player to enter sneak mode in combat forcing your attacker to focus on another

Speechcraft: Bribe a guard to lose your bounty

Lockpicking: Sleight of Hand means you are undetectable while picking locks

Lockpicking: Wax Key automatically gives you the key that fits the lock you just picked

Pickpocketing: Night Thief means pickpocketing sleeping people always suceeds

Pickpocketing: Poisoned allows player to put poison into an NPC's inventory

Pickpocketing: Misdirection means the player can pickpocket an equipped weapon as long as it isn't drawn.

Pickpocketing: Perfect Touch means the player can pickpocket equipped items, even armour and weapons.

Marksman: Bullseye grants 15% chance of paralysing the target

Marksman: Ranger moves faster with bow drawn

Marksman: Focus grants the zoom ability while bow is drawn

Marksman: Steady Hand slows time slightly when bow is drawn

Illusion: Hypnotic Gaze means you can calm higher level people and creatures

Illusion: Master of the Mind makes illusion spells work on the undead too

Illusion: Silent Casting means spells from ALL schools are silent to others

Mercantile: Fence means you can sell stolen goods to any merchant you have invested in

Mercantile: Allure grants 25% discount from vendors of the opposite sex

Mercantile: Master Trader means every vendor has 10,000 gold to buy items with

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fikk akkurat epost fra CDON, hvor det stod att Collectors Edition var blitt trukket tilbake og orderen kansellert, samt ett 100kroners gavekort til bruk mot den normale utgaven. Noen som vet hva problemet er, eller er det bare deres måte å si att de la ut flere utgaver for salg enn de får inn? Forhåndsbestilte 18. August.

Lenke til kommentar

Fikk akkurat epost fra CDON, hvor det stod att Collectors Edition var blitt trukket tilbake og orderen kansellert, samt ett 100kroners gavekort til bruk mot den normale utgaven. Noen som vet hva problemet er, eller er det bare deres måte å si att de la ut flere utgaver for salg enn de får inn? Forhåndsbestilte 18. August.

På sidene deres er det ikke mulig å reservere CE lenger, bare en mulighet til å overvåke produktet og få en beskjed om de skulle få det inn. Det kan være flere grunner til det, men det letteste ville være å kjøpe fra et annet sted, eventuelt sende de en mail og spørre om en konkret grunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På sidene deres er det ikke mulig å reservere CE lenger, bare en mulighet til å overvåke produktet og få en beskjed om de skulle få det inn. Det kan være flere grunner til det, men det letteste ville være å kjøpe fra et annet sted, eventuelt sende de en mail og spørre om en konkret grunn.

Gikk for den normale utgaven med 100,- i rabatt :) Var mest en impulsbestilling uansett, samt litt nostalgi ettersom TESIV var det første spillet hvor jeg kjøpte samlerutgaven. Men dersom TOR eller Uncharted CE(EE?) også plutselig forsvinner fra sortimentet, da...!

Lurte egentlig mest på om det var fler som hadde opplevd det samme. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...