Aniratak Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Når jeg sier mer spesialisert, så mener jeg at det ikke trenger å være så lett å gå raskt opp i skill - på alle felter, at man må prioritere beinhardt som mage, thief el. lign. Det er for mange gode "perks" tilgjengelig for tidlig, og for mye goodies generelt som ligger rundt. Jeg skjønner at dette er for å tiltrekke den gemene hop, men for oss andre blir det litt for lite som "trekker" på den såkalte "epic-quest"-siden. Glemte også å si at jeg vil ha bort alt som er i nærheten av level-scaling. Da blir det mye mer interessant, og man har vanskelige soner man bare kan glemme å forsere tidlig i spillet. Alt dette er jeg helt enig i så klart. Hadde vært kult med en hardcore-mode hvor det er tilpasset slik kanskje? Så slipper man utelukke spillere. Var det ikke litt sånn i Oblivion at uansett hvor mye man levelet opp, så levelet fienden like mye opp? Eller husker jeg feil? Skyrim har isåfall avansert det i en positiv retning. Så neste TES blir vel enda bedre på det området håper jeg! Jeg hadde Oblivion men det ble en stor ripe i cd'en så spillet sluttet å funke. Etter det rørte jeg det ikke før Skyrim kom ut. Og nå er det vel for seint å gå tilbake.. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Er jente selv og det er kun EN av mine venninner som spiller Skyrim. Faktisk bare hun som gamer i det hele tatt. Da har du en venninne mer enn meg som spiller... Både Skyrim og alt annet egentlig.. Jeg syns det er synd å være alene om det, for det er alltids gøy å prate om! Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Oblivion er et vakkert spill - som ble totalt ødelagt av level-scaling. Du kunne fullføre spillet uten å gå opp en eneste level, bare øke skills, og hvis du levlet opp masse, fant du at flere områder plutselig begynte å spawne sterke ogrer og høy-level beist (som i utg. punktet ikke hørte til der), i tillegg til at vanlige landeveisrøvere var i besittelse av det beste utstyret og de beste våpnene som fantes i spillet. Snakk om ødeleggende spillmekanikk.... Jeg spiller på pc, og er som vanlig fullstendig klar over at det finnes haugevis med mods som fikser dette. Men jeg er nå litt rar på at jeg må spille spill slik som de var tenkt å være fra utgivers side, med alle "feil" intakt. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg spiller på pc, og er som vanlig fullstendig klar over at det finnes haugevis med mods som fikser dette. Men jeg er nå litt rar på at jeg må spille spill slik som de var tenkt å være fra utgivers side, med alle "feil" intakt. Helt enig. Jeg føler det blir litt feil å endre på ting, moroa forsvinner liksom. Men det er min subjektive mening så klart. Jeg har jo fått med meg at mange mener spillet blir mer moro med mods. Men jeg syns allerede at det er det morsomste spillet på lenge. Og når jeg er ferdig med det er jeg ferdig med det. Uansett hvilke ekstra tillegg som man kan legge till, blir det fort litt "tomt" fordi man har allerede spilt ut moroa likevel. Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Oh yes. Derfor er jeg nå veldig glad for at jeg la fra meg Skyrim etter 90 timer og før fullført hovedoppdrag. Har nå lastet ned Dragonborn - tillegget, og er nyfrelst.... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg satte meg bom fast på Kampen mot Alduin for å få Dragonrend-shouten Ikke faen om jeg klarer det. Er lvl 26. Så jeg droppa mainquest og gjorde Dragonborn istedet. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Jeg satte meg bom fast på Kampen mot Alduin for å få Dragonrend-shouten Ikke faen om jeg klarer det. Er lvl 26. Så jeg droppa mainquest og gjorde Dragonborn istedet. Dragonborn er jo vanskeligere =/ Hvilken vankselighetsgrad spiller du på? Alduin var ikke så altfor vanskelig på normal iallefall. Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Jeg satte meg bom fast på Kampen mot Alduin for å få Dragonrend-shouten Ikke faen om jeg klarer det. Er lvl 26. Så jeg droppa mainquest og gjorde Dragonborn istedet. Ohhh den satte jeg meg godt fast i selv. Tips: Gjør noen andre mindre quests for å lvle opp enda mer. Jeg syns det er gøy å "spare" main questen. Da dør liksom ikke spillet så fort. Gjøre den gradvis mens man utforsker og gjør masse andre quests. Hva slags skills satser du på? Dragonborn er mye vanskeligere. Dro opp dit med lvl 35-ish på Master og det floppet helt. Jeg dro tilbake til Skyrim og kom meg opp til lvl 50 før jeg fortsatte på Dragonborn. Hvilke andre store quests har du gjort? Har du gjort Companions for eksempel? Endret 1. april 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 Oh yes. Derfor er jeg nå veldig glad for at jeg la fra meg Skyrim etter 90 timer og før fullført hovedoppdrag. Har nå lastet ned Dragonborn - tillegget, og er nyfrelst.... Veldig morsom tilleggspakke! Kjøpte både Heartfire og Dragonborn samtidig. Fin kombo. Selvom Heartfire ikke er verdens beste tilleggspakke var den fin for den ga spillet litt mer liksom.. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. april 2013 Del Skrevet 1. april 2013 (endret) Ohhh den satte jeg meg godt fast i selv. Tips: Gjør noen andre mindre quests for å lvle opp enda mer. Jeg syns det er gøy å "spare" main questen. Da dør liksom ikke spillet så fort. Gjøre den gradvis mens man utforsker og gjør masse andre quests. Hva slags skills satser du på? Dragonborn er mye vanskeligere. Dro opp dit med lvl 35-ish på Master og det floppet helt. Jeg dro tilbake til Skyrim og kom meg opp til lvl 50 før jeg fortsatte på Dragonborn. Hvilke andre store quests har du gjort? Har du gjort Companions for eksempel? Hadde ingen store problemer med Dragonborn rundt lvl 29, tok siste bossen også. Unngikk de fleste ranged-monstrene i bok-labyrintene. Jeg er 2H warrior. Har ikke giddet å fortsette mainquest etter jeg satte meg fast på den ene kampen. Er ferdig med companions og. Har ikke spilt på flere måneder nå, så. Endret 1. april 2013 av Bytex Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 Forbannet drit! Nå sitter jeg fast, og det er ingen walkthroughs som forklarer hva jeg skal gjøre på en skikkelig måte! Står fast i Dragonborn: final descent- sideoppdraget med den bedritne porten jeg ikke kommer gjennom! Har svingt og svingt på alt som er av runer og symboler uten at noe ser ut til å hjelpe! Er det noen som kan forbarme seg og forklare detaljert hva som skal til i spoiler-tags?? Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 4. april 2013 Del Skrevet 4. april 2013 (endret) Forbannet drit! Nå sitter jeg fast, og det er ingen walkthroughs som forklarer hva jeg skal gjøre på en skikkelig måte! Står fast i Dragonborn: final descent- sideoppdraget med den bedritne porten jeg ikke kommer gjennom! Har svingt og svingt på alt som er av runer og symboler uten at noe ser ut til å hjelpe! Er det noen som kan forbarme seg og forklare detaljert hva som skal til i spoiler-tags?? Kaanskje jeg kan hjelpe. Det er den store døren med de rødlysende "flengene" ikkesant? Også må du bruke det sverdet for å åpne den? Du har plukket opp det sverdet som lå sammen med hun døde damen? Sleit der selv. Prøv dette først: Sving sverdet uten å ha noe foran deg. Ser du den røde streken som kommer "skytende" ut av sverdet? Du skal prøve å matche retningen på streken til retningen på de lysende røde strekene på døra. Så du må svinge sverdet litt hit og dit for å finne ut hvordan du skal få det til å svinge sidelengs osv. Også står du noen meter fra døra og prøver. Det skal ikke være på millimeteren, men någenlunde lik bevegelse. Når de røde strekene er langt oppe på døra går du lenger bak og sikter det oppover mot der de er. Man må ikke slå direkte på døra. For det er det som er greia med sverdet. Du kan slå med det og skade folk utenfor sverdets rekkevidde.. Håper dette var til noe hjelp! Endret 5. april 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Bedre forklaring enn noe annet sted jeg har sett....- men det hjelper ikke en pøkk, dessverre. Uansett hvordan jeg slår, og hvor jeg sikter, skjer det ingen verdens ting. De eneste gangene det kommer lys/energi ut av sverdet, er når jeg slår et kraftslag - og de går kun vertikalt. De kjappe slagene fra side til side gir intet lys overhodet, har ingen effekt noe som helst sted på og ved siden av døra, og jeg har ingen flere slag i repertoaret...! Takk for forsøket, dog, men mulig noen vil foretrekke at du skriver slike svar i "spoiler-tags," for de som ikke har kommet dit, og ikke ønsker å vite noe på forhånd. Lenge siden jeg gjorde det selv, men er ikke det slik? "det som skal være skjult" Endret 5. april 2013 av aphelion3 Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Bedre forklaring enn noe annet sted jeg har sett....- men det hjelper ikke en pøkk, dessverre. Uansett hvordan jeg slår, og hvor jeg sikter, skjer det ingen verdens ting. De eneste gangene det kommer lys/energi ut av sverdet, er når jeg slår et kraftslag - og de går kun vertikalt. De kjappe slagene fra side til side gir intet lys overhodet, har ingen effekt noe som helst sted på og ved siden av døra, og jeg har ingen flere slag i repertoaret...! Takk for forsøket, dog, men mulig noen vil foretrekke at du skriver slike svar i "spoiler-tags," for de som ikke har kommet dit, og ikke ønsker å vite noe på forhånd. Lenge siden jeg gjorde det selv, men er ikke det slik? "det som skal være skjult" Du kan slå "kraftslag" sidelengs også, og det er det som må til her. Beveg deg til den ene eller andre siden mens du "kraftslår". Lenke til kommentar
Aniratak Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 (endret) Bedre forklaring enn noe annet sted jeg har sett....- men det hjelper ikke en pøkk, dessverre. Uansett hvordan jeg slår, og hvor jeg sikter, skjer det ingen verdens ting. De eneste gangene det kommer lys/energi ut av sverdet, er når jeg slår et kraftslag - og de går kun vertikalt. De kjappe slagene fra side til side gir intet lys overhodet, har ingen effekt noe som helst sted på og ved siden av døra, og jeg har ingen flere slag i repertoaret...! Takk for forsøket, dog, men mulig noen vil foretrekke at du skriver slike svar i "spoiler-tags," for de som ikke har kommet dit, og ikke ønsker å vite noe på forhånd. Lenge siden jeg gjorde det selv, men er ikke det slik? "det som skal være skjult" Takk for at du sa ifra! Jeg har satt på spoiler på det forrige innlegget nå. Visste ikke helt hvordan det funket med fant det ut til slutt=) Du kan slå sverdet sidelengs, ovenfra og ned og skrått tror jeg. Du må bruke kraftslag, De kjappe slagene har ingen effekt. Jeg sleit med den delen av questen lenge selv. Man får det til til slutt=) Må bare teste ut sverdet litt først. Se dette youtube klippet: http://www.youtube.com/watch?v=Hn_cd_Bj-Zs Haha jeg så på slutten at han hadde med seg en meget lettkledd follower.. Endret 5. april 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Takk og takk! NÅ skal det gå!! Fy fillern så mye jeg har slått på alt i alle retninger - uten å forstå noe som helst.... Begynte å bli hellig overbevist om at det var en bug Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg fant aldri det oppdraget, jeg. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Liker meget godt at det er litt aktivitet i tråden her igjen Selv har jeg ikke kjøpt dragonborn enda :S men har downguard. Blir nok å kjøpe det etter den 15 april når lønna kommer Har begynt på ny save igjen forrige helg. Så langt har jeg gjort unna første dragebattle i mainquest, der hvor man skal hjelpe jarlen i whiterun. Er litt usikker på hvilken klasse jeg skal satse på. Hva anbefaler dere egentlig. Alle gangene så langt jeg har startet på en save har det blitt for one hand med skjold pluss sverd pluss masse pil og bue. Å satt masse points inn i sneak. Hvordan er two handed egentlig å heavy armor? Funker det bra? eller hva med mage? med kunne en kappe som beskyttelse å massive trylletriks? Si din mening, jeg vil vite hva dere bruker Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 2H er kjempegreit, tror det er det letteste å spille som. Du kan både blocke og slå hardt med 2H-våpnene. Heavy Armor er litt slitsomt tidlig i spillet når du har lite strength og veldig fort får overvekt pga armoren du har på deg. Lenke til kommentar
Deluze Skrevet 5. april 2013 Del Skrevet 5. april 2013 Jeg har selv funnet frem spillet igjen og ser frem til en utfordring med SkyRe, Deadly Dragons, Frostfall m.m (våpen gjør mer skade, drager er faktisk farlige, og kulde kan drepe deg respektivt (og grovt)). Denne gang er det første gang med 2H og så langt er inntrykket ikke overraskende at det er tregt og hardtslående. Jeg savner å ha et skjold, men etter noen flere timer har jeg nok vendt meg til det. Kombinasjonen av SkyRe og Master difficulty førte til at en Frostbite spider drepte meg med ett angrep i Helgen. Plutselig ble Skyrim til et overlevelsesspill. -Deluze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå