Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nice. Ikke skjønner jeg hvordan noen har rukket og spille, finne bugs og så få rettet dem iløpet av 12 timer men skakke klage :)

Foresten, er det sånn at man må til Riften for å få startet Dragonborn slik som på Xbox eller trigges den i alle de store byene?

Hos meg ble den "trigget" i Morthal. :)

Lenke til kommentar

Har nettopp startet opp med Skyrim igjen, fikk aldri fullført det sist jeg spilte det :p

Men hva er egentlig max lvl i dette spillet? ;S Lengste jeg har kommet meg til var 30 eller noe sånt på en char for lenge lenge siden.

Men nå skal jeg prøve og komme meg så høyt jeg kan, har også skaffet meg alle dlcene som har blitt sluppet ut ;)

Lenke til kommentar

81 som max lvl ja, da har jeg god tid på meg da xD Er vel rundt lvl 10-11 nå hvis jeg ikke tar feil, har startet på nytt nå med mange chars for å finne en type jeg liker :p

Spiller nå som en Redguard 2h warrior og dreper det meste jeg kommer over ganske så lett :p

Jeg vil tro at man får perks poeng frem til lvl 81 også? Siden da jeg kan få fylt de skillsene jeg vil :D

Driver også og crafter litt nå, men sliter litt med og finne alle ingrediensene til alt jeg vil crafte. Finner for det meste bare Iron nodes, men skal jeg crafte Orcs, Elven armor eller andre høyere armorer så trenger jeg liksom så mye mere xD

Lenke til kommentar

Ores finnes på spesifikke steder i tillegg til tilfeldig rundt om kring. Det er mange "smithing guides" der ute som detaljerer hvor man finner forskjellige ting som trengs. Spesifikke gruver eller dungeons f.eks som er fulle av ditt og datt.

Skal du finne dem helt selv må du vel bare utforske alt som er å utforske, og det kommer sikkert til å ta så lang tid at du går lei av spillet lenge før du kan lage ebony armor.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

synd man ikke kan ødelegge iron armor og lignende for å skaffe frem iron ect. vet det finnes som mod, men burde også vært med i vanilla utgaven av spillet.

Lenke til kommentar

Når det gjelde å levle smithing anbefaler jeg mod'en "More Smelting Recipies 1.1" slik at du kan, som lord nuker nevner, smelte ned mye mer utstyr for å skaffe deg barer.

Ta vare på alt du finner av våpen og armor som ikke har enchantments på seg og smelt ned etter behov så blir ikke smithing en like langdryg affære som i vanilla.

-Deluze

Lenke til kommentar

Hvis jeg skal levle smithing, kjøper jeg alt jeg finner av iron og corundum, får høy nok skill til å lage dwemer, drar til nærmeste dwemer ruin, drar med meg alt skrotet jeg finner (krever enten carry potions eller ekstrem tålmodighet) og lager dwarven bows til jeg er tom, er da som regel forbi ebony og godt på vei mot daedric!

Endret av Joakim vas Normandy
Lenke til kommentar

Nå har jeg fått en ny karakter opp i lvl 10 og er klar for å ta fatt på Dragonborn! Kan tenkes at det kan bli i overkant hardt men tenkte å levle opp videre med sidequests i Solstheim som jeg har hørt det er mange av.

Hvilke shouts er det foresten folk bruker mest? Selv har jeg vel brukt Unrelenting Force og Aura Whisper klart mest men også Ice Form, Whirlwind Sprint og Dragonrend innimellom når det trengs, egentlig helt uavhengig av karakter. Må begynne og bruke de siste 15 litt også.. :p

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Morsomt spill dette, og utrolig mye å gjøre. Skulle fra A til B i går (som ikke lå langt fra hverandre), men så dukka det opp så mange steder på kartet jeg kunne oppdage at jeg surra rundt i 3 timer før jeg faktisk kom fram. For hvert sted jeg oppdager dukker det jo opp 2-3 til jeg ikke har vært innom.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For min del blir jeg ganske lei av at ALT er gråtoner. Bare hvitt og grått og litt brunt..savner de fantastiske skogene fra Oblivion.

Gjorde ferdig Dragonborn her om dagen også. Er enda bare halvveis i mainquest til Skyrim. Stoppa opp når jeg skal lære Dragonrend og måtte slåss med Alduin. Der ble jeg så hinsides grusa gang på gang at jeg droppa det en stund til. Er lvl 26.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...