Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man spiller da vel ikke Elder Scrolls for trophies :nei:

Jeg har spilt det såpass mange ganger på både PC og PS3 at støtte for trophies, gode trophies, på en nyere utgave hadde vært nok til et kjøp av enda en utgave av spillet.

Man spiller da ikke Elder Scrolls på PS3. ;)

:p Jo. De som ikke har god nok pc og de som dreper pc'n sin ved å søle eplejuice på den spiller det på PS3 eller 360.

Endret av Cloudemyx
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man spiller da ikke Elder Scrolls på PS3. ;)

Jeg har vert på Battlefield 3 tråden og skyrim tråden i dag .

Og jeg er så forbanna lei av folk som kun har dedikasjon til 1 and only 1 konsoll/pc

Kan ikke folk trå hodet ut av reva og tenke hmm kanskje det finnes forskjellige folk, noen liker og spille på 50 tommers , noen liker den beste graffiken og vil ha full perfeksjon.

og btw jeg hater xbox 360, men det var faktisk xbox 360 som gjorde at jeg elsket Oblivion fordi jeg hadde ikke råd til pc, hvordan i huleste jesus skal en 14 åring få råd til en pc til 10 000 kr ??

• Liker 1
Lenke til kommentar

hvordan i huleste jesus skal en 14 åring få råd til en pc til 10 000 kr ??

Konfirmasjon! :thumbup:

Litt tidlig kanskje, men det var slik jeg fikk fatt på min første PC. ;)

1 kompis av meg kjøpte pc samme tiden som Oblivion kom ut for konfirmant penger, og fy flate jeg har aldri sett oblivion hakke mere en da. så nei Konfirmasjons penger er ikke godt nok.

Lenke til kommentar

så nei Konfirmasjons penger er ikke godt nok.

Var svært kategorisk? Det er ikkje kor høgt beløpet er som er avgjerande, det er kva som er inni PC-en - veit ikkje heilt kva som er vanleg å få til konfirmasjonen for tida, men med 10 000 i 2006 burde det ha vore meir enn godt mogleg å få tak i ein PC som kunne køyre Oblivion med maks eyecandy, og gradvis høgare framerate etter kvart som mods og tweaks gjorde spelet mindre ressurstungt utan å ofre (eller ved å leggje til) utsjånad.

Noko som tek meg til eit poeng eg tenkte å bringe opp lengre oppe; det er ikkje sikkert at nokon sin PC-preferanse kjem frå "dedikasjon" til plattformen - det er berre ein kjensgjerning at om du vil modde og styre på med TES-spela dine, så må du ha dei på PC, og det er mange som ikkje kunne tenkje seg TES-spel utan mod-potensiale. :)

Endret av Zealuu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

@Realzi: Hehe, litt dårlig dag eller? Trenger ikke ta det så alvorlig, var mest ment som en liten vittighet fra min side. ^_^

Jeg spiller forresten på flere platformer, ikke noe dedikasjon til kun en her i gården. Derimot synes jeg noen spill er bedre på en platform enn andre, TES-spillene er noen av dem. Jeg ser Kim Spartacus sikter til at jeg tenker på grafikken, men for å svare på tiltale så stemmer det overhodet ikke, grafikken er grei nok på X360 og PS3 (dog selvfølgelig bedre på en god PC). Det er innlevelsen jeg synes er best på PC og i spill som TES-spillene så er innlevelse alfa og omega. I tillegg kan du på PC modde spillet så mye du vil, og gjennom det gjøre en god spillopplevelse enda bedre.

Men hvis hvilken platform TES passer best på skal stå på dagsordenen, så virker det som alle her er enig i at det er best på PC. Det eneste argumentete mot det er at en spill-pc er dyr, og det teller vel egentlig ikke da det ikke har noe med hvor bra/dårlig spillet passer å gjøre.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at folk liker forskjellige ting. Og for å følge den logikken så er det vel egentlig ikke noe poeng å henge seg opp i min lille vittighet, er det vel? :)

@xm8: Takk for fine bilder. Det ga meg veldig TES-følelsen å se dem. Skikkelig lysten på å utforske Skyrim nå. Og den boken kunne jeg ha lyst på.

Endret av Rider_of_Reason
  • Liker 1
Lenke til kommentar

@Realzi: Hehe, litt dårlig dag eller? Trenger ikke ta det så alvorlig, var mest ment som en liten vittighet fra min side. ^_^

Jeg spiller forresten på flere platformer, ikke noe dedikasjon til kun en her i gården. Derimot synes jeg noen spill er bedre på en platform enn andre, TES-spillene er noen av dem. Jeg ser Kim Spartacus sikter til at jeg tenker på grafikken, men for å svare på tiltale så stemmer det overhodet ikke, grafikken er grei nok på X360 og PS3 (dog selvfølgelig bedre på en god PC). Det er innlevelsen jeg synes er best på PC og i spill som TES-spillene så er innlevelse alfa og omega. I tillegg kan du på PC modde spillet så mye du vil, og gjennom det gjøre en god spillopplevelse enda bedre.

Men hvis hvilken platform TES passer best på skal stå på dagsordenen, så virker det som alle her er enig i at det er best på PC. Det eneste argumentete mot det er at en spill-pc er dyr, og det teller vel egentlig ikke da det ikke har noe med hvor bra/dårlig spillet passer å gjøre.

Når det er sagt så er jeg helt enig i at folk liker forskjellige ting. Og for å følge den logikken så er det vel egentlig ikke noe poeng å henge seg opp i min lille vittighet, er det vel? :)

@xm8: Takk for fine bilder. Det ga meg veldig TES-følelsen å se dem. Skikkelig lysten på å utforske Skyrim nå. Og den boken kunne jeg ha lyst på.

Jeg glemte og skrive at dette var ikke rettet mot deg, jeg er bare lei av Battlefield tråden hvor de kaster vekk konsoll folket.

Sorry mac

Og til den konfirmasjon saken så mente jeg 5000 kr, ikke alle har så mye penger må dere vite :p

Får du 10000 kr i en konfirmasjon så regner jeg med at foredrene dine har noke penger til og støtte deg en pc

kjenner folk som har fått 2000 kr i konfirmasjon så det er etter standar

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Kjøpte min første PC da jeg var 13 (i 1995)... betalte 11500kr av mine egne oppsparte midler, fra bursdager, ukelønn og andre gaver gjennom flere år, samt en sommerjobb. En AST 486 66MHz m/8MB RAM og hele 540MB HDD :)

I 2011-kroner er det vel sikkert nærmere 20000 uten at jeg orker sjekke opp eller regne på det. Så nei, det burde ikke være umulig å betale en data til 10.000kr selv om man er 14. Meneh, dagens ungdom har vel for mye annet å bruke penger på til at de gidder å spare.

Hjelp... merker jeg begynner å bli gammel når jeg bruker uttrykket "dagens ungdom" :/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...