Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

...og jeg bruker mus og G13, hvilket vel fastsetter plattformen.

En PS3-kontroller er ikke dyrt, og ikke spesielt vanskelig å få til å funke på PC. Du kan også jakte etter en PC-adapter til 360-kontrolleren eller PS2.

Poenget hans var vel at han foretrekker å spille "FPS" med mus og tastatur.

Dessuten er X360-kontrolleren mye diggere å bruke enn PS3 sin, og det er innebygget støtte for X360-kontrolleren i de fleste nye spill. PS3 derimot..

http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-wireless-controller-gaming-receiver-for-pc-white-grey-47380

Selv foretrekker jeg PS3 sin, og programmet du bruker for å bruke PS3-kontrolleren på PC har mulighet til å emulere 360-kontrolleren. Så det er ingen grunn til å velge 360-kontrolleren hvis du foretrekker PS3 sin.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som synes det så veldig klønete og merkelig ut i 1.person? Fikk assosiasjoner til noen veldig gamle spill når jeg så disse armene og våpnene fektet foran skjermen..

Nope ikke klønete i 1.person. Bare bra immersion.

For meg ble det motsatt, fikk dårligere innlevelse på grunn av at det så veldig unaturlig ut. Det "utskjelte" spillet Dead Island ser mer naturlig ut på dette området (jeg sier på ingen måte at det er et bra eller bedre spill).

Når det er sagt, så det langt bedre ut ved bruk av bue, det var kun ved bruk av håndvåpen/sverd og tomme hender (bruk av magi) at det så noe latterlig ut. Hvis jeg kjøper spillet blir det spilt i 3.person, kanskje med unntak av ved bruk av bue.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over at kister ikke åpnes, og at du får våpnet flashet opp på skjermen, som om det spratt ut av kisten av seg selv. Ingen stor greie, men det ødelegger litt av spenningen ved å åpne kister, samt kan bli irriterende i lengden etter å ha åpnet x antall kister i løpet av spillet.

Lenke til kommentar

For meg ble det motsatt, fikk dårligere innlevelse på grunn av at det så veldig unaturlig ut. [klipp]

Når det er sagt, så det langt bedre ut ved bruk av bue, det var kun ved bruk av håndvåpen/sverd og tomme hender (bruk av magi) at det så noe latterlig ut. Hvis jeg kjøper spillet blir det spilt i 3.person, kanskje med unntak av ved bruk av bue.

Jeg er heller ikke spesielt imponert over at kister ikke åpnes, og at du får våpnet flashet opp på skjermen, som om det spratt ut av kisten av seg selv. Ingen stor greie, men det ødelegger litt av spenningen ved å åpne kister, samt kan bli irriterende i lengden etter å ha åpnet x antall kister i løpet av spillet.

Kan være litt enig når det gjelder bruk av tomme hender. Regner med at det er brukervennlighet som gjør at ting ser litt overtydelig ut.

Sikkert subjektivt, men for meg gir 1. person bedre immersion. Liksom litt mer at man er der isteden for å observere en 3. person.

Også dette at man blir slått tilbake med treff gjør at det "føles" mer på kroppen.

Likte også utrlig blokking nå. Virker som den er litt tibake og ikke så auto som i Oblivion.

Skal jeg ta på meg kritikerbrillene litt selv, må jeg si at måten manne går på i 3. person virker litt hjulbeint. Men det blir ma sikkert vant til.

Det med kister føyer seg inn i rekken av at ting skal være så tut og kjør for tiden. Når skal noen tørre å dra ned tempoet litt igjen?

Lenke til kommentar

Nærkamp er kjedelig uansett, spør du meg. Jeg likte det ikke i Oblivion, og jeg er ikke imponert over det jeg ser i Skyrim, heller. Magi og bue er det morsomste, fordi det føles mye mer naturlig.

Enig, spilte fighter-klasse i Morrowind, men fikk sansen for bua i Oblivion. Selv om det på sett og vis kjentes vanskeligere og vanskeligere å spille rogue/thief-klassen på grunn av nivåskalering (krysser fingrene til blods for at dette blir fikset i Skyrim). Liker at buene vil føles "tyngre" i trekket for Skyrim (og økende tyngde for bedre buer) - Herlig med single headshot sneak kills.

Lenke til kommentar

Uff... har så lyst til å preorder men klarer ikke bestemme meg for hvilken konsoll det blir til. Pc er uaktuelt siden jeg ikke ønsker å ta meg råd til en ny rigg, og denne skranglekassa her vil nok ikke takle spillet:P

Skulle ønske vi hadde screenshots/gameplay videoer fra ps3 også... Er så rart at de ikke har vist previews fra ps3 enda synes jeg.

Hva tenker dere? Ønsker ikke en konsollkrig her altså... Har begge konsollene fordi jeg er interessert i beste versjon av multikonsoll spill, men det klør så voldsomt i fingra for å bestille skyrim at jeg vet ikke om jeg klarer å vente til etter launch for å ta rett beslutning:P

Jeg og har begge konsollene, og etter to bethesda spill på PS3(oblivion og new vegas) , så holder jeg meg til 360. Dårlig support og de som var ansvarlig for porting hadde det travelt fikk jeg intrykk av. Utallige kræsjer og bugs, hakking/lag hele tiden, og massiv screen tearing.

Redigert :

Nå skal det sies at det var gamebryo engine, og dette blir den nye motoren deres, så er ikke sikkert det blir sånn, men jeg tar ikke sjansen :no:

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar
Velkommen til Xbox-nyhetsbrevet

FIFA 12

Har du savnet å spille "the beautiful game" fra sofaen? Da kan du puste lettet ut nå, for EAs superpopulære fotballspill er tilbake og klart for en ny sesong. Det inneholder massevis av forbedringer for blant annet dribling, taktisk forsvarsspill og karrieremodus, i tillegg til Impact Engine, som simulerer taklinger. Gåååååll!

Denne måneden kan du dessuten kjempe mot mektige drager i Skyrim og spille et aldri så lite spill kalt Gears of War 3. På tide å ta frem Lancer-rifla folkens …

Tyder denne mailen fra MS på at det kommer demo denne måneden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...