Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

hm.. jeg prøvde en jeg såg på youtube men den virket ikke. bare jeg for oppdraget igang så burde ting gå som smurt igjen. Vet du hvordan? Mener oppdraget heter The eller A Cornered Rat.

 

 

 

Det er en bug at Esbern snakker ikke jeg lasted ned en unpacker for å fikse det. google: esbern bug skulle finne mange artikler om dette.

 

Tror Unpackeren heter BSAunpacker, jeg brukte den og den funket fint. Pakk ut /Skyrim - VoicesExtra.bsa

Endret av bigggan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke problemet at han ikke snakker. Problemet er at selve questen ikke starter slik som hos disse:

http://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/572349-main-quest-broken/page__gopid__4645825#entry4645825

 

Når jeg drar for å prøve på egenhånd å snakke med esbren uten at questen har kommet opp snakker han til meg men han nekter å slippe meg inn og det er heller ingen dialogmuligheter.

 

Noen som vet hvordan man kan starte den "a cornered rat" questen på egenhånd med f.eks. console commands?

Jeg begynner å gå tom for ideer her og etter feilsøking på andre forum er det tydelig at mange sliter med det samme uten å vite hva de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Har begynt på Companions etter jeg rundet mainquest. (Virker ikke som om det er helt den vanlige veien å gå her..)

 

Problemet jeg har er at jeg har fått beskjed om å gå og prate med Skjor før jeg får noe mer action. Har googlet meg frem til at han skal finnes under Skyforge om natten. Her er greia, Skjor dukker aldri opp. Har den spellen fikset slik at jeg får guide til hvor jeg skal på kartet for å finne neste punkt i quest, og den viser at Skjor står langt ute på jordene utenfor Whiterun. Der er han ikke, natt eller dag. Mistenker at dette er en bug, noen som har kommet borti det samme, evt har en løsning?

Lenke til kommentar

@Nomad89 "The quest may also fail to start after completing Diplomatic Immunity, and even trying manually start or end it with the console will not work. You may have to skip forward to the start of the next quest, Alduin's Wall, by using the console and typing in setstage MQ203 5, which will allow you to continue."

 

Prøvd dette?

 

Har begynt på Companions etter jeg rundet mainquest. (Virker ikke som om det er helt den vanlige veien å gå her..)

 

Problemet jeg har er at jeg har fått beskjed om å gå og prate med Skjor før jeg får noe mer action. Har googlet meg frem til at han skal finnes under Skyforge om natten. Her er greia, Skjor dukker aldri opp. Har den spellen fikset slik at jeg får guide til hvor jeg skal på kartet for å finne neste punkt i quest, og den viser at Skjor står langt ute på jordene utenfor Whiterun. Der er han ikke, natt eller dag. Mistenker at dette er en bug, noen som har kommet borti det samme, evt har en løsning?

 

Spiller du på konsoll eller PC? Om PC, kan du prøve denne kommandoen: player.placeatme 0001A690 :)

Endret av Craxmerax
Lenke til kommentar

@Nomad89 "The quest may also fail to start after completing Diplomatic Immunity, and even trying manually start or end it with the console will not work. You may have to skip forward to the start of the next quest, Alduin's Wall, by using the console and typing in setstage MQ203 5, which will allow you to continue."Prøvd dette?

 

Litt forvirret av dette med Alduin's Wall, men du mener dette kan fungere i alle quests?

 

Edit: Spiller på PC. Og skal teste det du skrev om console der. TAKK!

Endret av WTI
Lenke til kommentar

Har enda et spm jeg. Sliter litt med å få orden på enchantingen. Når jeg skal disenchante er det svært ofte få av mine ting med "magi" som er tilgjengelige.

 

Spoiler på noe som er fra mainmission:

I løpet av mainmission får man jo to masker som har tett magi (Krosis og Naksis elns). Får ikke disse opp til å disenchante.

 

 

Er dette fordi jeg ikke har levlet opp enchantment med perks? Eller er det noe jeg ikke har forstått?

Lenke til kommentar

jeg var akkurat ferdig med oppdraget hvor jeg skulle sette fyr på 3 bituer. Snakket med brynjolf og han thieves guild bossen som sa at jeg skulle gå og snakke med maven black brior. Problemet er at den questen heller ikke dukket opp og hun nekter å snakke med meg.

Så egentlig så må jeg ha en command for å starte det queste der, eller det etter det igjen.

Lenke til kommentar

haha.. skyrim funker faktisk ganske bra på medium på den gamle bærbaren min xD

 

Herlig! Da er døgnrytmen min reddet ved fremtidige eksursjoner bort fra min grotte.

 

Btw. testet characteren på bærbaren med two handed. han er level 2 siden jeg ikke har spillt mye på den enda men:! han bruker bare 1 powerslag på å knerte motstanderene han kommer over!

Det kaller jeg en god start ^^

Lenke til kommentar

Seriøst så DIGG med Dohvakin's Hideout!!

Herlig å kunne legge fra seg alt rams og utstyr jeg har funnet opp igjennom tidene i 1 hjem uten å måtte vandre fra et hus til det andre og glemme hvor jeg har hva. Kommer til å ta litt tid å få sortert og dekorert alle ( mange hundre ) tingene mine men ser ut til å være værdt det!

Bare synd followers ikke klarer å bli med ned dit.

 

Folk begynnte å lure når jeg løp rundt så godt som i bare boksern sånt at jeg fikk med meg mest mulig når jeg flytta ut av de gamle hjemma. Selvfølgelig måtte jo dragene dukke opp og svi rævva mi mens jeg ikke hadde noe som helst å ta igjen med :!: :!:

 

Et av høydepunktene til nå var den skjulte døra til dungeons :thumbup:

Har ikke akkurat utforsket hele palasset enda men ser meget lovende ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...