casemodd Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg er langt på vei enig med deg i kritikken, men hvilke spill mener du er så veldig bra på disse punktene i 2011, og som har sammenlignbare utfordringer mht. størrelse, innhold og åpen verden og som gis ut på pc, ps3 og xbox 360? Spillet kommet helt klart til å bli massivt, men hva hjelper vel det viss innholdet ikke holder mål? Jeg er en av de som ventet i en årrekke på Fallout 3, men endte opp med å legge det fra meg etter kun et par timer. Det er vanskelig å rakke ned på ting som "størrelse", "innhold" og "åpen verden" i det spillet og, men det hindret det ikke fra å bli en forglemmelig opplevelse. Og ja, jeg er redd for a krysskonsollproduksjonen hindrer spillet fra å nå sitt sanne potensial. Jeg deler din bekymring absolutt, men det er kanskje fortsatt tid til å gjøre blant annet AI noe bedre. Menyen burde det også være en smal sak å få til å se litt mindre trist ut. Dialoger og gameplay er det nok tvilsomt at de vil kunne gjøre så mye mer med så sent i prosessen. Var selv veldig skuffet over Oblivion spesielt og tildels Fallout 3, men vi vet vel foreløpig for lite til å sette Skyrim i samme båsen. Noe må de vel ha lært av kritikken får en håpe. Men det er som du sier, ingen tvil om at krysskonsollproduksjonen dessverre begrenser mulighetene til å skape det spillet det kunne ha blitt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Og ja, jeg er redd for a krysskonsollproduksjonen hindrer spillet fra å nå sitt sanne potensial. For Bethesda regnes spillets "sanne potensial" i $, således er plattform tilgjengelighet viktig. For oss andre vil potensialet vises i form av mods. Lenke til kommentar
Landeplagen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Kampsystemet, fysikkmotoren, dialogene, menyen og AI-en holder ikke mål anno 2011. Enig med kampsystemet, selv det er helt OK i min mening. Menyene kan jeg også forstå at noen ikke liker, men fysikkmotoren (Havok) er da flott. Dialoger og AI synes jeg det blir tidlig å si noe om, selv om det virker ganske likt Oblivion. Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 For Bethesda regnes spillets "sanne potensial" i $, således er plattform tilgjengelighet viktig. For oss andre vil potensialet vises i form av mods. Godt poeng:) Lenke til kommentar
MrL Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Eneste jeg kan klage på i Skyrim er graffikken, ser helt forferdelig ut, abselutt ikke 2011, og med tanke på at Oblivion graffikken tok pusten fra meg er det rart de ikke klarer å lage et minst like bra spill grafisk og gameplay på nytt igjen. Dog var vel dette 360 versjonen, kan jo håpe på at det ser en del bedre ut på PC. Ellers ser alt bra ut Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Grafikk driter jeg i, det er konsoll-menyene og -UIen jeg ved første øyenkast henger meg opp i. Mye annet jeg ikke liker også, men de tingene kom med oblivion og fortsetter her også. Endret 12. september 2011 av Skurupu 1 Lenke til kommentar
SuperSjantis Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Ny offisiell videoserie med menyer, masse gameplay osv: (mulig å velge 720p) http://www.youtube.com/watch?v=5xwboyafbwc http://www.youtube.com/watch?v=d7WohnlLEQo http://www.youtube.com/watch?v=Kt7IeycKJKQ Jeg gleder meg som et barn til spillet, men video nr.2 minner meg fryktelig mye om Dark Messiah: Might and Magic Lenke til kommentar
casemodd Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Er det bare jeg som synes det så veldig klønete og merkelig ut i 1.person? Fikk assosiasjoner til noen veldig gamle spill når jeg så disse armene og våpnene fektet foran skjermen.. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Venter å venter på pc gameplay jeg....ser ut som dem er utrolig gjerrige på dette altså! Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Jeg kommer til å bruke gamepad, uansett plattform. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ...og jeg bruker mus og G13, hvilket vel fastsetter plattformen. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Venter å venter på pc gameplay jeg....ser ut som dem er utrolig gjerrige på dette altså! Spiller er nok hovedsaklig lagd med tanke på konsollmarkedet. Er vell her de tjener de største slantene, også, så det er ikke så rart. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Litt feil formulert ser jeg...tenkte på grafikk. Hvordan det vil se ut på en high end pc...hvordan menyer , inventory osv blir i forhold. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ...og jeg bruker mus og G13, hvilket vel fastsetter plattformen. En PS3-kontroller er ikke dyrt, og ikke spesielt vanskelig å få til å funke på PC. Du kan også jakte etter en PC-adapter til 360-kontrolleren eller PS2. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 ...og jeg bruker mus og G13, hvilket vel fastsetter plattformen. En PS3-kontroller er ikke dyrt, og ikke spesielt vanskelig å få til å funke på PC. Du kan også jakte etter en PC-adapter til 360-kontrolleren eller PS2. Poenget hans var vel at han foretrekker å spille "FPS" med mus og tastatur. Dessuten er X360-kontrolleren mye diggere å bruke enn PS3 sin, og det er innebygget støtte for X360-kontrolleren i de fleste nye spill. PS3 derimot.. http://www.dealextreme.com/p/designer-s-xbox-360-wireless-controller-gaming-receiver-for-pc-white-grey-47380 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (...) Dessuten er X360-kontrolleren mye diggere å bruke enn PS3 sin, (...) Akuratt det er veldig subjektivt. Lenke til kommentar
Crazy Joe Davola Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Eneste jeg kan klage på i Skyrim er graffikken, ser helt forferdelig ut, abselutt ikke 2011, og med tanke på at Oblivion graffikken tok pusten fra meg er det rart de ikke klarer å lage et minst like bra spill grafisk og gameplay på nytt igjen. Dog var vel dette 360 versjonen, kan jo håpe på at det ser en del bedre ut på PC. Ellers ser alt bra ut Da Oblivion kom var vel X360 akkurat kommet (Oblivion var vel et lanseringsspill også?), og vi var ikke vant med så god grafikk. Fikk hakeslepp av Oblivion jeg også. Men nå, 5 år etter, er det fremdeles samme konsollen med samme hardware, så at grafikken ikke blir like fantastisk denne gang er for meg ingen overraskelse. Blir sikkert litt bedre på PC, men hvor mye er vanskelig å si. 1 Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 Grafikk driter jeg i, det er konsoll-menyene og -UIen jeg ved første øyenkast henger meg opp i. Mye annet jeg ikke liker også, men de tingene kom med oblivion og fortsetter her også. Enig, men jeg satser på at menyene, og mye annet grums, blir fikset med litt modding. Lenke til kommentar
Riboflavin' Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Har ikke sett 100% av alle tre filmene ennå, men er enig i at menysystemet ikke så helt bra ut. Ikke bare ser det traust og "overminimalistisk" ut (personlig synes jeg ikke en gang svart/hvitt look'en passer inn i spillet), men når man ser på items man har, eller de man finner på døde fiender får man bare opp en liste simple navn, og må inn på en og en av tingene for å få informasjon om verdi, vekt osv. Håper virkelig ikke dette er den eneste måten å se på items.. Vet ikke om det er noen grunn til å tro at det blir annerledes på pc (lov å håpe), men mulig det uansett kommer en slags mod rimelig kjapt. Endret 13. september 2011 av Riboflavin' Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 12. september 2011 Del Skrevet 12. september 2011 (endret) Synes det så dritlekkert ut selv på en Xbox 360! Men jeg tok Pc versjonen pga mulighet for høyere oppløsning, pc versjonen var billigst og jeg har Xbox 360 kontroller til PC viss jeg vil bruke den til Skyrim. Endret 12. september 2011 av iToMaN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå