Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast

Anbefalte innlegg

Jeg elsker Oblivion og synes det har en god stemning også, men det kan ikke sammenlignes med Skyrim. Det er virkelig noe helt spesielt å gå rundt i villmarken f.eks i The Reach når det er mye tåke og sånn passe mørkt. Det er nesten så du kan føle den kalde luften og ikke minst nervøsiteten som brer seg i kroppen av å kikke på tåken som beveger seg rundt omkring og i fjellene. "Hva skjuler seg der oppe i fjellet?" har jeg tenkt flere ganger.

Husker spesielt en gang tidlig i spillet jeg gikk i fjellet på natta i et skikkelig snøvær og da jeg kom opp på toppen får jeg se en stor drage lette fra Word wall'en den sitter på og angriper meg. Det var vel den tredje dragen jeg slåss helt alene mot. Jeg kan fortsatt se det synet for meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig vanskelig å sette Oblivion og Skyrim opp mot hverandre, siden spillene er så mod-vennlige som de er (nei, jeg nekter å sammenligne vanilla-versjonene her). Jeg likte faktisk Oblivion best på mange måter, det hadde en metropol og mange fine små bygder rundt om i området. Men, jeg tror Skyrim har mest potensiale. Det er mye som har blitt forbedret siden forrige spill (de som spilte Fallout i mellomtiden vet dette), men etter at Creation Kit har kommet ut, forventer jeg nesten at Skyrim tar et sjumilssteg fra "ganske godt" til "avhengighetsskapende" for min del.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heiheihei!

For litt siden kom jeg til ei dør i questen å snakke med Esbern i Ratways og fikk ikke åpna den, da ble jeg så lei at spillet nå har ligget en liten stund, men kan jeg bare droppe den Questen og fortsette? :ph34r:

vel, det er mainquest... Det jeg gjorde var å snakke med han, teleporte meg inn med en command jeg ikke husker, save, loade, snakke med han innenfor døren, save, loade, snakke med han etc etc.

Lenke til kommentar

http://www.uesp.net/wiki/Skyrim:A_Cornered_Rat

Se på bug seksjonen.

Det løste hvertfall problemet for meg, men om du spiller på en konsoll så er det vel bare til å prøve å reloade et eldre savegame elns.

Sletta filen og lasta ned audio filen og vips funka alt.

Kan man ikke bare fjerne døra ved å klikke på den i console og skrive "disable"?

Det funker kanskje, men om man ikke får til å snakke med Esbjerg etterpå så er man like langt om døren ikke gikk opp i det hele tatt.

Og om jeg husker rett så begynner Esbjerg å snakke med deg med en gang han åpner døren, eller når du er innenfor.

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Fikk meg spillet idag til PS3. Spilt det litt, ble skuffet over grafikken. Spilte det i en halvtime eller noe, så vidt begynt.

Noen tips for en nybegynner? 1h+shield eller 2h?

Som Occi sier, alt fungerer, men enkelte ting er mer effektive enn andre. Som regel kan du komme unna med hva nå enn som passer din spillestil. Selv gikk jeg heavy armor + one hand + conjuration, men det var overpowered og ødela derfor mye av gleden for min del.

Bare styr unna åpenbart dårlige valg som one hand + destruction eller liknende, og det vil nok gå bra.

Endret av Pingas
Lenke til kommentar

Hoi!

Jeg tok akkurat det siste missionet for å bli med i The Companions, og da fikk jeg med meg en av de som follower. Det førte jo selvsagt til at han jeg hadde med meg (Marcurio) stakk.

Tusla da bort til Riften og fant han der jeg rekruterte han, men han ville ikke bli med meg gratis igjen og han har ikke på seg noe av utstyret han hadde fått.

Ganske surt mtp at han bar en del ting som var verdt mye gull. Noen som veit hvordan jeg kan fikse det? Har ikke en save som er før dette skjedde.

Lenke til kommentar

1h+destruction er meningsløst f.eks., fordi du da må sette Perks i to forskjellige trees som egentlig er samme skill (angripe). Du får dermed aldri maxet ut tingene i begge trærne.

Selv om det føles badass ut å gå med firespells og sverd ute samtidig.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Gjør da ikke så mye om man ikke får maxed (så fort), da blir man ikke så lett overpowered og lei thumbup.gif Selv har jeg i one-handed og archery når det gjelder offensive, i tillegg kommer illusion, sneak, smithing og bittelitt på speech. Er ganske bredt, men går egentlig greit.

Lenke til kommentar

av egen erfaring kan eg og si at pc ser mye bedre ut som standard. mye skarpere teksturer og oppløsning, null hakking for deg med god pc i forhold til de helvestes ps3 problemene som eg hadde den gang.

Krever sånne HD texture mods mye av pcn? jeg klarer nokk fint å kjøre de med pcen min, noe anna hadde forundra meg men lurer generellt siden de ser ut til å dra med seg sykt mange detaljer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...