Tørriss Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 How enchanting ruined my game Andre her som kjenner denne følelsen? Selv har jeg unngått å enchante veldig mye pga. dette, men angående armor så fikk jeg nighingales armor helt uten at jeg forventet/planla det, og plutselig hadde jeg den beste armoren i spillet så det har ødelagt mye for meg Savner følelsen av å finne god armor og weapons og sammenligne med det jeg har og bli glad over upgrades etc., føle at du jobber for noe. Mulig jeg er litt krass nå, men dette var noe som var smertelig åpenbart for meg før jeg i det hele tatt installerte spillet. Det er ganske åpenbart at spillet vil miste en av sine største motivasjonsfaktorer når man aldri vil finne en eneste verdig oppgradering senere i spillet. Selv bruker jeg smithing kun til å oppgradere utstyr jeg har funnet i dungeons og andre steder uten å crafte en eneste ting. Jeg er selv level 64 og alt jeg har av utstyr har jeg funnet selv, så jeg har ikke mer enn to deler av daedric armor og noen våpen. En annen grei ting å huske på er at man ikke må gå med det beste utstyret hele tiden. Av og til kan det være artig å queste litt rundt med Iron Armor og ett stilig våpen man har funnet. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Skjønner ikke hvorfor jeg ble plutselig lei av Skyrim. Er 2-3 uker siden sist jeg spillte, nådde bare å komme til lvl 25. I Oblivion hadde jeg over 600 timer før jeg ga opp. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Jeg ser at det står på ene wikiet at Honeyside kan bli kjøpt for 5000 eller 8000. Hva trengs for å få kjøpt det til 5000? Lenke til kommentar
Cloudemyx Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 (endret) På UESP Wiki står det "If you do not have enough gold in your inventory to pay the larger amount, you can pay the smaller amount." Dette gjelder for husene i Whiterun, Riften og Windhelm. Om dette faktisk stemmer vet jeg ikke. :S På Wikien du linker til står det under der: "House may still be purchased so long as player has smaller gold amount on hand." Stemmer vel kanskje da. Jeg husker ikke hva jeg gav for alle mine, men vet jeg gav full pris for Hjerim i Windhelm. Endret 20. januar 2012 av Cloudemyx Lenke til kommentar
Tørriss Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 På UESP Wiki står det "If you do not have enough gold in your inventory to pay the larger amount, you can pay the smaller amount." Dette gjelder for husene i Whiterun, Riften og Windhelm. Om dette faktisk stemmer vet jeg ikke. :S På Wikien du linker til står det under der: "House may still be purchased so long as player has smaller gold amount on hand." Stemmer vel kanskje da. Jeg husker ikke hva jeg gav for alle mine, men vet jeg gav full pris for Hjerim i Windhelm. Jeppers. Det virker som "trikset" er å ha mindre enn 8000 septims i lomma når du skal kjøpe huset. Ikke at det er noen særlig grunn til å gjøre det siden man har så uhorvelig stor tilgang til penger og så lite å bruke det på utenom hus. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Fiffig. Har for tiden 10k gull og er lvl 34, så kan like godt betale full pris men stusset over at det var en variabel pris Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 20. januar 2012 Del Skrevet 20. januar 2012 Hehe teit bilde Link til saken btw: Skyrim DLC We Want Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Hva synes dere om lockpicking kontra den som er i Oblivion? Lenke til kommentar
Alpakasso Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Alt for enkelt. Hele lockpicking skill-treet er unødvendig. Antall lockpicks er også unødvendig, ettersom man effektivt har uendelig lockpicks etter ti minutter spilling. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Alt for enkelt. Hele lockpicking skill-treet er unødvendig. Antall lockpicks er også unødvendig, ettersom man effektivt har uendelig lockpicks etter ti minutter spilling. Enig med deg der, i feks Fallout: NV, så måtte man hvertfall bruke perks for å kunne åpne diverse kister. Lenke til kommentar
ArkArk Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Alså folkens... No lollygaggin! Ellers kommer dere alle til å få en pil i kneet,og da er det slutt på livet som eventyrer! Høres så urteit ut det der lollygaggin utrykket.Det betyr visst nok å henge rundt uten mål og mening,noe ala gå på loffen som man sa i Norge før i tiden. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 En god blood-mod gjør virkelig underverker! Litt overdrevet, men ikke så det blir teit syns nå jeg. 1 Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Har nå fullført det mye omtalte "Thieves guild - questline." Underlige greier - som flere sier, så får man jo altfor enkel tilgang til superrustning uten noe mer om og men. Men det er ikke alt, noe som får meg til å lure på om våpen man finner "levler" opp sammen med annet utstyr og ikke forholder seg til din level. Eksempelvis fant jeg altså en daedric bue - spillets beste bue i en ulåst kiste - spørsmålet blir da om dette er "fastlåste" ting i questline, eller om ting levler opp sammen med egen level, evt som nevnt utstyr man nylig har fått tak i. Argh, får litt Oblivion-vibber her nå.... Lenke til kommentar
reversfaen Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 En god blood-mod gjør virkelig underverker! Litt overdrevet, men ikke så det blir teit syns nå jeg. Awesome mod \o/ Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 Har nå fullført det mye omtalte "Thieves guild - questline." Underlige greier - som flere sier, så får man jo altfor enkel tilgang til superrustning uten noe mer om og men. Men det er ikke alt, noe som får meg til å lure på om våpen man finner "levler" opp sammen med annet utstyr og ikke forholder seg til din level. Eksempelvis fant jeg altså en daedric bue - spillets beste bue i en ulåst kiste - spørsmålet blir da om dette er "fastlåste" ting i questline, eller om ting levler opp sammen med egen level, evt som nevnt utstyr man nylig har fått tak i. Argh, får litt Oblivion-vibber her nå.... Jeg fikk ikke den når jeg gjorde Thieves Guild questlinen! Tror du kan annse deg selv som ganske heldig. Hvilken level er du? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Heldig og heldig, å få helt overpowered våpen og rustninger ødela Morrowind fullstendig for meg, jeg nedgraderte utstyret for å få LITT challenge igjen. Å drepe de "vanskeliste" monstrene med 2 slag er bare moro en liten stund. Det samme skjer visst i Skyrim hvis man utnytter smithing tidlig. Endret 21. januar 2012 av Bytex Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Heldig og heldig, å få helt overpowered våpen og rustninger ødela Morrowind fullstendig for meg, jeg nedgraderte utstyret for å få LITT challenge igjen. Å drepe de "vanskeliste" monstrene med 2 slag er bare moro en liten stund. Det samme skjer visst i Skyrim hvis man utnytter smithing tidlig. Du har et godt poeng der. Har mange kompisser som boosta 100 i smithing med en gang de hadde penger til det, hvorfor? "Fordi jeg får den beste rustninga i spillet!" :nei2: I min mening så er Skyrim ganske elendig balansert. Heavy armor eier all annen armor, man kan crafte den beste armoren i spillet osv. Skikkelige rustninger med gode enchants burde være quest-rewards (etter vanskelige quests) og i slutten av vanskelige dungeons, ikke craftable. Hadde det tatt 20+ timer å nå 100 i smithing så hadde det vært greit... Endret 21. januar 2012 av N1ko Lenke til kommentar
aphelion3 Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 (endret) Heldig og heldig, å få helt overpowered våpen og rustninger ødela Morrowind fullstendig for meg, jeg nedgraderte utstyret for å få LITT challenge igjen. Å drepe de "vanskeliste" monstrene med 2 slag er bare moro en liten stund. Det samme skjer visst i Skyrim hvis man utnytter smithing tidlig. Du har et godt poeng der. Har mange kompisser som boosta 100 i smithing med en gang de hadde penger til det, hvorfor? "Fordi jeg får den beste rustninga i spillet!" :nei2: I min mening så er Skyrim ganske elendig balansert. Heavy armor eier all annen armor, man kan crafte den beste armoren i spillet osv. Skikkelige rustninger med gode enchants burde være quest-rewards (etter vanskelige quests) og i slutten av vanskelige dungeons, ikke craftable. Hadde det tatt 20+ timer å nå 100 i smithing så hadde det vært greit... Dønn enig - Også mye av det som ødela Oblivion for meg i tillegg til level-scaling. Fikk full Daderic-pakke rett oppi henda tidlig i spillet, og gikk gjennom resten stadig på mer desperat jakt etter noe bedre som ikke fantes... Har ikke sjekket hvor høy maks level er i Skyrim, men jeg er bare 38, og da synes jeg det er altfor tidlig å få tak i nevnte gjenstand uten en eneste utfordring i forkant, og før slutten på Thieves guild-oppdragene. I Skyrim får man så mye stash og ting hver eneste gang man er ute på tur at det er nærmest latterlig. N1ko - hvis du var høyere level enn meg da du tok Thieves' guild, så mistenker jeg faktisk at spillet automatisk levler opp ting som korresponderer med din(e) til enhver tid høyeste skill(s.) Jeg har 98 i bueskyting. Ren spekulasjon fra min side. Endret 21. januar 2012 av aphelion3 Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 21. januar 2012 Del Skrevet 21. januar 2012 N1ko - hvis du var høyere level enn meg da du tok Thieves' guild, så mistenker jeg faktisk at spillet automatisk levler opp ting som korresponderer med din(e) til enhver tid høyeste skill(s.) Jeg har 98 i bueskyting. Ren spekulasjon fra min side. Var langt lavere enn lvl 38 når jeg tok Thieves Guild questlinen, kanskje 15-20. Tror loot skaleres etter level, ikke skillsa. Har hatt 100 i Arching en god stund nå, og har enda ikke funnet noe bedre enn Ebonybow. Lenke til kommentar
JayMK93 Skrevet 22. januar 2012 Del Skrevet 22. januar 2012 Har funnet ut av at på hver dør som trenger en klo, så er bare å snurre rundt hvært symbol 2 ganger så åpner den seg Det er ikke sant. I den første døren, i Bleak Falls Barrow, er det det, men i de påfølgende ruinene er det ikke nødvendigvis slikt. Ohh? På ver eneste dør i skyrim, inkludert den i bleack falls, har jeg alltid måtte snurre hver 2 ganger hver. Jeg snakker ikke om de ulike symbolene som ikke du trenger noe item for å åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå